Pagina 1 van 1

remschijf KTM vreet blokken

Geplaatst: di dec 02, 2008 21:49
door blubberboerke
4 weken geleden remblokken vervangen van mijn 300exc-e 07
nu al weer bijna op :cry:
schijf is ook erg versleten en aan vervanging toe.
Iemand ook problemen hiermee??
Had er met m'n vorige KTM geen problemen mee.
Rem schaaft ook niet ofzo.

Geplaatst: di dec 02, 2008 21:55
door huskie
Niet door nat zand rijden, joh :twisted:

Geplaatst: di dec 02, 2008 22:00
door blubberboerke
is moeilijk te vermijden met dit pokkeweer :(

Geplaatst: di dec 02, 2008 22:11
door zappa.suzuki
Er zijn af en toe van die ritten die een setje blokken opvreten in 1 dag :lol:

Geplaatst: di dec 02, 2008 22:54
door Klx300R
minder remmen en meer gas geven :)

is inderdaad onvermijdelijk met dit vochtige weer, wat wil helpen is dat je bij nieuwe remblokken ze eens goed heet rijdt op straat.
het kan ook aan je schijf liggen..

Geplaatst: di dec 02, 2008 22:57
door zappa.suzuki
Remblokken moet je idd "inremmen" eerst rustig en dan steeds harder en dus heter..

Net zo als je banden eerst eens rustig warm moet rijden en af laten koelen..

Geplaatst: di dec 02, 2008 22:59
door erwindob
Klx300R schreef:minder remmen en meer gas geven :)
Ik heb wel is het idee gehad dat juist niet remmen meer slijtage geeft, doordat je em de hele rit niet schoonremt.
Dus, toch meer gas geven (dat is altijd goed :wink: ) en dan hard remmen voor de bocht

Geplaatst: di dec 02, 2008 23:22
door CrazyWezel
ik verslijt mn achterremblokken standaard ongeveer in 3weken tijd, en dan doe ik er niet echt veel raars mee.. mn achterschijf heeft nog niet veel gelede.. gebruik wel goede remblokjes opzich.. Ferodo Platinum

Remschijf vreed blokken

Geplaatst: wo dec 03, 2008 09:33
door Offroadlover
Heel simpele oplossing , gewoon een volle schijf plaatsen en je doet heeel lang met je remblokken (gesinterde hé).
KTM heeft deze ook in zijn power parts gamma , en het is een wereld van verschil zeker met deze weersonstandigheden.

Geplaatst: wo dec 03, 2008 12:28
door blubberboerke
bedankt voor de antwoorden.
Zal eens kijken wat een nieuwe schijf gaat kosten :(

Geplaatst: wo dec 03, 2008 12:51
door Houten Klaas
Husqvarna heeft een dichte achterremschijf. Je hebt zo minder modder tussen je blokken. Hij remt alleen minder sterk als bij een open schijf. Ik ga dit nog een keer proberen, KTM Sommer omschijft dit probleem ook in hun catalogus. Zij verkopen een dichte schijf voor de exc.

Re: remschijf KTM vreet blokken

Geplaatst: wo dec 03, 2008 15:25
door Joop
blubberboerke schreef:4 weken geleden remblokken vervangen van mijn 300exc-e 07
nu al weer bijna op :cry:
schijf is ook erg versleten en aan vervanging toe.
Iemand ook problemen hiermee??
Had er met m'n vorige KTM geen problemen mee.
Rem schaaft ook niet ofzo.
Dat is veel te snel; ik rij minimaal enige duizenden offroad km's met dezelfde remblokken met mijn EXC 450 :D Zit je niet toevallig onbewust tijdens het rijden lichtjes met de voet op het rempedaal zodat ze daardoor hard slijten :( :?:

Geplaatst: wo dec 03, 2008 15:36
door blubberboerke
ik zit zo min mogelijk. als ik zit, zit ik ook niet met m'n voet op de rem.
hij blijft ook niet hangen ofzo

Geplaatst: wo dec 03, 2008 15:52
door Houten Klaas
Hoeveel rij jij in 4 weken ? Bij droge omstandigheden is het idd te snel.

Geplaatst: wo dec 03, 2008 16:17
door blubberboerke
Heb 3 maisplakcrossen gereden en 4 tochtjes van zo'n 50 km

Geplaatst: wo dec 03, 2008 16:55
door Houten Klaas
KTM blokken of imi. Veel blubber of droog. het is zo afhankelijk van factoren, maar ze staan bekent om de slijtage.

Geplaatst: wo dec 03, 2008 18:20
door KTM-Schuimpie
Voor schijfjes!!!

Hier ff winkelen, kosten weinig, en gaan bij mij een seizoen mee, topspul dus.

http://www.mx-tec-parts.de/englisch/index.htm

Met deze rij ikzelf:
Rear Brake disc for EXC/SX 220mm, Design for Mud Races
Brake disc is no original disc but out of a highly alloyed steel.
Thickness 4mm.
For 15 Eur more I can alternative offer the disc in racing quality that means original steel, especially heat treated of a hardness like original or better and plane grinded of a tolerance less than 0.01mm.

Fitting on KTM from CY 1994 till now and Husaberg from CY 2000 till now.
Art.-Nr.: 1050-MR

Succes ermee.

Geplaatst: wo dec 03, 2008 18:21
door j. buikema
is de remklauw wel goed gangbaar?
die moet makkelijk heen en weer kunnen gaan, zodat de remschijf precies in het midden van de beide remblokken komt
zo niet, dan zal de schijf altijd een van de remblokken raken, en dus onnodige slijtage veroorzaken

Geplaatst: wo dec 03, 2008 19:03
door klaas tt350
Heb je je remolie ook vervangen? als je dit niet vaak genoeg doet dan kan er vocht in je olie terecht komen ,die door warmte uitzet en als ware ga je dan continu een beetje remmen(en slijten dus)

Geplaatst: wo dec 03, 2008 20:16
door blubberboerke
remklauw is goed en remolie ook vervangen.
Ga voor een nieuwe schijf en blokken rondkijken
bedankt voor de antwoorden :D

Geplaatst: wo dec 03, 2008 21:26
door Kees
Beste ervaring met de originele brembo blokken kosten twee keer zoveel als imit. maar gaan vier keer zo lang mee.