Cilinder Honda cr125 1985 atac Cilinderbus

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
HL Visser

Hallo Allemaal ,

Wij hebben een stuk gelopen cilinder van een Honda cr125 Atac 1985
Deze is in gebruik als kart blok.

Nu hebben wij gezien dat hier cilinder bussen voor te koop zijn bij Prox

Wat ik mij afvraag gezien de prijs van de bus (124 Euro) is deze bus met een gietijzeren wand of is deze voorzien van nikasil ??
Of moet dit alsnog Geseald worden ??
Dan word het namelijk nogal duur , sealen kost 218 Euro bij Power seal. :cry:

Ik weet ook niet wat de originele cilinder voor wand heeft ??

Iemand hier ervaring mee ? Let op bouwjaar

Is zo,n bus zelf te vervangen en zo ja Hoe ??

Vr Dank Allemaal :D

HL Visser
Klaaswaal
JdM

Er zit geen nicasil in zo'n bus volgens mij. Maar je zal je cilinder toch moeten wegbrengen om die bus te laten plaatsen niet? Dus geld kost het toch al flink. Powerseal nicasil laagje kost je trouwens 205 euro als ik de prijslijst zie. Probeer in de buurt van Eindhoven een motorzaak te laten nicasilen, dan ben je door gemaakte prijsafspraken vaak goedkoper uit en dan gaat je cilinder namelijk ook gewoon naar powerseal ;)
Ik denk dan bijvoorbeeld aan VHS in Geldrop, Jos van Vught op de Oirschotsedijk in Eindhoven tenminste ik denk dat dat nog EHV is :P )
Je hoeft ook niet perse een nicasil erin te zetten, je kan ook gewoon zonder nicasil rijden, moet je alleen een zuiger plaatsen die geschikt is voor een stalen wand. (of zijn dat dezelfde als nicasil-cilinder zuigers??)

Bel sowieso eens een paar motorzaken af, misschien heeft iemand nog wel zo'n cilinder liggen. Dan kun je die laten nicasilen ben je trouwens waarschijnlijk net zo duur uit :)
Gas?Gas!
Mario2t
Contacteer:

De bus van Prox die je op het oog hebt is een stalen bus.
Deze is niet te Nicasilen. Ferro-seal kan wel, maar dat is een ander proces.

Je zou eens kunnen bellen met VHS in hoeverre je een alu bus kunt krijgen voor deze cylinder. En die laten voorzien van een Nicasil wand. Kan voor een 500 c.c. wel. Kost allemaal wel wat, maar dan heb je ook iets!
HL Visser

Heren.

In principe willen wij deze cilinder zo goedkoop mogelijk laten maken , gezien de leeftijd van het blok , 1985.

Als ik dus alleen met een bus uit de voeten kan vind ik het oke

dan ben ik dus voor =/- 225 Euro klaar , incl zuiger .

Maar dat is dus de vraag die ik stelde , zijn deze bussen zo uit de winkel klaar voor gebruik of moeten deze eerst nog geseald worden ?

uit jullie antwoorden begrijp ik nu dus van niet , zijn dus gietijzeren bussen?

Zuiger er in en rijden dus ?? ( speciale zuiger dan voor gietijzer , ik denk overigens dat dit alleen voor de zuigerveer geld en niet voor de zuiger zelf)

Ik Hoor het graag

HL Visser
HL Visser

Heren,

Wij hebben inmiddels een ander blokje gekocht, bedankt voor jullie hulp.

Henk Visser
Plaats reactie