Pagina 1 van 1

Deksels proper krijgen

Geplaatst: vr nov 14, 2008 08:57
door YZF250
Ik zou het koppelingsdeksel en het ontstekingsdeksel weer proper willen krijgen. Hoe kan ik dit het beste doen ? Iemand ervaring mee ?
Ik kan met schuurpapier beginnen, maar da gaat niet mooi zijn en strepen veroorzaken.
Zandstralen heb ik al gehoord, maar sommige zeggen dat het oppervlak dan te ruw is ? Het gaat om een YZF 250 van 2007.
Het ene deksel zou alu zijn en het andere magnesium...

Geplaatst: vr nov 14, 2008 09:30
door Houten Klaas
Parelstralen en daarna spuiten en in de blanke lak.




Om daarna met veel verdriet te moeten aanschouwen, het heeft maar een paar uur gezeten.

Geplaatst: vr nov 14, 2008 10:28
door Noppy
Ik zou even Googlelen naar carbon/kevlar beschermkapjes voor jouw type motor, die je na het spuiten over je zijkappen plaatst. Dit voorkomt ook dat bij een valpartij je schakelpook door je carter slaat.

Geplaatst: vr nov 14, 2008 14:04
door Sjokske
Gewoon Scotch-band (of vergelijkbaar spul) halen bij de schilder :idea:
Zwiets : http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/e ... X4WRPPK6bl

Geplaatst: vr nov 14, 2008 14:40
door YZF250
Ik zou kiezen voor zandstralen, aangezien je daar mee in die fijne hoekjes geraakt van YAMAHA op het koppelingsdeksel... Dus die schuursponsen/papieren voldoen denk ik niet...Wel ?

Geplaatst: vr nov 14, 2008 14:59
door Sjokske
Van parelstralen wordt het heel mooi, maar dat gaat maar heel even duren, vuil vindt zo'n maagdelijk oppervlak heerlijk. Een laklaag over het geparelstraalde oppervlak zetten is ook heel mooi, en duurt net zo goed maar heel even (tenzij je alleen asfalt rijdt), je laarzen in combinatie met ondergrond zorgen voor een leuk schuurpapier-effect.
Carbon-beschermingsplaten zijn helemaal K&^%$#@*, ook die slijten na een tijdje gewoon door (is qua treksterkte heel sterk, maar de slijtvastheid is twee keer niks). Ik heb ooit carbon framebeschermers gehad, en die hielden het toch zeker een half jaar uit (en ze waren stervensduur :evil: ).
Regelmatig een keer aaien met Scotch-band levert een acceptabel en snel (voor mij goed genoeg, ik hoef niet aan een show mee te doen, maar heb het wel graag netjes) resultaat op.

Geplaatst: vr nov 14, 2008 15:18
door YZF250
Dat is ook mijn visie, liever een lange tijd netjes, zonder fancy bling bling erop.
Gewoon opschuren en met iets doorzichtig beschermen. Als je het spuit is het binnen de 10u weer er af...

Geplaatst: vr nov 14, 2008 15:25
door Sjokske
Wat ik ook wel eens heb gedaan op mijn vorige motoren :
Van RVS-geperforeerde plaat (hele kleine gaatjes op hele kleine steek) een mooi beschermplaatje knippen en met 2k-metaallijm van Bison op de plek lijmen die je beschermd wil hebben.
Heb ik ooit eens gedaan toen een ontstekingsdeksel beschadigd was door de schakelpook die tijdens het rijden was kromgevallen (er stonden een paar lelijke krassen in het deksel). Zag er nog profi uit ook :idea:

Geplaatst: vr nov 14, 2008 16:45
door YZF250
Ja, dat is een oplossing..
Maar weet er iemand nog een goede opkuismethode voor m'n dekseltjes, zonder carbon of plaatjes te moeten halen ?

Geplaatst: vr nov 14, 2008 19:37
door JoeBaR
roterende staal of liever koperborstel op de boormachine , en daarna met jif (schuurmiddel) en een schuursponsje (of stukje scotch-brite) na poetsen .


en daarna na elke rit het blokje in de wd40 zetten , zodat het aluminium niet wit uitslaat en er bloemkolen op groeien.

Geplaatst: za nov 15, 2008 00:36
door Sjossa
Ben ook wel eens aan het experimenteren geweest, maar je moet het wel, zoals al gezegd is, bijhouden.

Roterende staalborstel:

Afbeelding

Het wordt wel dof, dus regelmatig oppoetsen met Scotch Brite of Polish polijstspul. Te verkrijgen in een tube, met een doekje poetsen en het is weer mooi.

Geplaatst: za nov 15, 2008 19:49
door Frenkie h
je kunt ook zo een brillo spons gebruiken (staalwol met zeep erin)

werkt prima en polijst ook meteen wel beetje nat maken.

frank

Geplaatst: za nov 15, 2008 20:09
door YZF250
Ik ga wel eens een paar dingen proberen, maar ik wil dit niet uittesten op mijn covers...
Op zoek naar een testmodel dan, die kapot zijn fzo.