Pagina 1 van 1

Vering Husky510

Geplaatst: ma nov 10, 2008 22:10
door Designer
Hoi,

sinds kort in het bezit van een Husky510, rijd super maar wat problemen met de vering, en weet eigenlijk niet goed hoe dit op te lossen.

Als ik vol gas over het land rij dan heb ik véél last van het shimmy effect, het stuur klapt me bijna uit de handen om het maar zo te zeggen.
Tweede probleem is bij het insturen van de bochten klapt het stuur naar binnen.

Dit is best wel irritant, met de vorige husky had ik hier totaal geen problemen mee, er zitten gewoon originele veren onder en van horen zeggen moeten deze toch redelijk goed af te stellen zijn, ik heb voor nu 14 kliks onder en 16 kliks boven open gedraaid dit is ongeveer de standaard instelling. Staat mijn vering nu te stug of.., zelf denk wel dat dit het geval is maarja zoveel weet ik er niet van.

Wie kan mij advies hierin geven?? en kom niet aan met koop WP of reiger veren want dat lijkt me niet nodig.

Geplaatst: di nov 11, 2008 01:51
door gassen
Heb je de standaard procedure voor je gewicht al gevolgd? En klopt dit ook?
http://vanlaarsuspension.nl/index.php/V ... -Antwoord/

Weet je welke olie erin zit en welke veren?

(meer vragen dan antwoorden ) :oops:

Geplaatst: di nov 11, 2008 08:58
door huskie
Ja, begin maar eens met meten. En laat die ons even weten.
Het slaan van het stuur kan door verschillende oorzaken komen. Een daarvan is te langzame rebound, een andere is te stugge compressie. Een ander kan geometry zijn. Af fijn, je voelt hem al, legio oplossingen voor legio problemen. :lol:

Geplaatst: wo nov 12, 2008 00:01
door Designer
Vanavond de poten maar eens gedemonteerd, ff het boekje erbij,
blijkt dat er in beide poten veel te weinig olie zit, luchtkolom moet zo'n 9cm zijn en is bij de een 15cm en de ander 13cm.
Ik ga dit eerst maar eens oplossen en dan ff verder kijken hoe het dan is.

Geplaatst: di nov 18, 2008 22:54
door De Zandhapper
Heb je het probleem al opgelost en zo ja wat is er aan gebeurt?

Geplaatst: di nov 18, 2008 23:43
door Designer
Hoi Zandhapper,

Ik heb beide poten eruit gehaald en goed gemeten wat nu de luchtkolom was, dit bleek bij beide poten niet goed te zijn, zoals ik al zei was er bij 1 een kolom van 15 cm en de ander een kolom van 13, het moet ronde de 9cm zijn.
Heb er nu nieuwe olie op gedaan en de demping weer afgesteld, helaas door drukte nog niet kunnen rijden, maar zodra ik ermee gereden heb dan zal ik het laten weten, maar ik denk wel dat dit het probleem is geweest, olie vulling blijkt toch wel gevoelig te zijn.

wordt vervolgd...

Geplaatst: wo nov 19, 2008 09:13
door huskie
Designer schreef: maar ik denk wel dat dit het probleem is geweest, olie vulling blijkt toch wel gevoelig te zijn.

wordt vervolgd...
wordt vervolgd, dat is zeker..... :wink:

Geplaatst: zo nov 30, 2008 01:19
door Designer
Nou vandaag dus maar weer eens gereden, wat lag de baan er lekker bij in Lichtenvoorde, de vering is nu oke, heeft dus aan de olie gelegen.

groeten

Geplaatst: vr dec 12, 2008 16:03
door Shifty-PK
...waardoor de voorvering dieper staat.

Hierdoor staat de motor meer voorover en de balhoofdshoek kleiner wordt. De geometrie van het frame is daardoor niet meer goed en wordt het sturen scherper maar rechtuit minder stabiel.

Vandaar dat je problemen met klappen van het stuur op oneffen rechte stukken had en in de bochten té goed stuurde.

Allemaal gezwets achteraf maar misschien hebben we er wat in in de toekomst...