Pagina 1 van 1
Koppelinggever EXC 520 lek?
Geplaatst: zo nov 09, 2008 19:32
door daan LC8
Hallo!
Ik bedoel de gever dus, dat ding waar de handle aan vast zit,
de nemer (dat pompje wat bij het voortandwiel zit) heb ik al vervangen,
omdat ik die nieuw reserve had liggen, echter nog steeds hetzelfde probleem. als ik stil sta ingeschakeld met ingetrokken koppeling begint de koppeling langzaam te pakken, en wil de motor wegrijden.
Na een paar keer pompen met de handle werkt het weer goed.
Ik zie echter geen niveauverschil in het reservoir, en ik verlies dus ook geen olie.
Het is net of de gever "intern"lek is als je het mij vraagt, dus dat de olie vanaf de voorkant van het zuigertje naar de achterkant vloeit oid.
diverse keren ontluchten heeft geen oplossing gebracht.
Iemand hier ervaring mee?, dan graag tips/goede raad
Daan
Re: Koppelinggever EXC 520 lek?
Geplaatst: zo nov 09, 2008 19:36
door Bosje
daan LC8 schreef:Hallo!
Ik bedoel de gever dus, dat ding waar de handle aan vast zit,
de nemer (dat pompje wat bij het voortandwiel zit) heb ik al vervangen,
omdat ik die nieuw reserve had liggen, echter nog steeds hetzelfde probleem. als ik stil sta ingeschakeld met ingetrokken koppeling begint de koppeling langzaam te pakken, en wil de motor wegrijden.
Na een paar keer pompen met de handle werkt het weer goed.
Ik zie echter geen niveauverschil in het reservoir, en ik verlies dus ook geen olie.
Het is net of de gever "intern"lek is als je het mij vraagt, dus dat de olie vanaf de voorkant van het zuigertje naar de achterkant vloeit oid.
diverse keren ontluchten heeft geen oplossing gebracht.
Iemand hier ervaring mee?, dan graag tips/goede raad
Daan
Plunjer/zuiger van je van je koppeling lek. Heb ik laatst ook gehad, door het koppelen druk je ook ietjes lucht naar binnen. Koppelingshendel eraf, borgringetje eruit (wel eerst ff zuigertje/plunjer halen), en vervangen, problem solved. En als ik het kan vervangen is het niet moeilijk
Geplaatst: zo nov 09, 2008 19:37
door huskie
Volgens mij hebben we dat al eens eerder besproken.
Joebar, nee Pruus, had dat probleem ook.
Geplaatst: zo nov 09, 2008 22:47
door daan LC8
huskie schreef:Volgens mij hebben we dat al eens eerder besproken.
Joebar, nee Pruus, had dat probleem ook.
Nog even met de zoekfunctie zitten zoeken,
maar zonder resultaat, maar eigenlijk geeft het verhaal van Bosje genoeg duidelijkheid
Morgen Brouwer bellen, hoop dat ze zo'n revisie setje hebben liggen,
anders begin ik toch echt pijn in de buik te krijgen (moet zondag strandrace rijden).
Geplaatst: ma nov 10, 2008 20:33
door boer125
ik heb ook op het moment een hoop problemen met mijn hydro koppeling.
het begon met een kapotte zuiger onderaan,
nu ontlucht ik hem en blijft de druk er ff opstaan. maar na een half uurtje rijden is de druk weer volledig weg.
maar motor staat nu voor ondehoud bij de dealer dus zal wel goedkomen hoop ik.
Geplaatst: ma nov 10, 2008 20:54
door JoeBaR
ha ho ff
bij mij zat er een scheurtje tussen het reservoir en het pomp gedeelte , zodat bij het koppelen het reservoir onder druk werd gezet .
verder was bij mij de *nemer zoals jij dat noemt* (koppelingscilinder het het in ons dialect:P) een aantal keren gescheurt , dit is opgelost door het hele aparaat van rvs te maken.
Geplaatst: ma nov 10, 2008 21:08
door JoeBaR
boer125 schreef:ik heb ook op het moment een hoop problemen met mijn hydro koppeling.
het begon met een kapotte zuiger onderaan,
nu ontlucht ik hem en blijft de druk er ff opstaan. maar na een half uurtje rijden is de druk weer volledig weg.
maar motor staat nu voor ondehoud bij de dealer dus zal wel goedkomen hoop ik.
de zuiger onderaan kan eigenlijk niet stuk , enkelt het O-ringetje dat eromheen zit , maar die is zeer gemakkelijk te vervangen , ik zou er dan meteen een harde O-ring inzetten (90 shore)
als de gever na het vervangen van de afdichtingen nog steeds geen druk geeft , dan zit er dus waarschijnlijk een scheurtje in het reservoir .
check ook meteen of er nergens olie lekt aan de buitenkant.
Geplaatst: ma nov 10, 2008 21:12
door daan LC8
Vandaag bij brouwer geweest,
ze hebben daar het plunjertje (of zuigertje?) losgehaald,
een revisiesetje alleen was niet voldoende, want de wand van de behuizing had ook schade opgelopen (coating weggesleten).
Met alleen het plaatsen van een revisiesetje had ik waarschijnlijk na een paar uur weer problemen gekregen.
Duss... alles nieuw, dus incl oliereservoir, want het is 1 geheel
Kostte wel wat
, maar as weekend kan ik weer rijden, morgenavond nog ff vullen/ontluchten en de boel afbouwen
Geplaatst: ma nov 10, 2008 21:19
door JoeBaR
heb je de oude reservoir nog?
ik boor die namelijk uit en pers er een stalen buisje in , die ik daarna weer naar de juiste maat boor en hohn .
zo past er altijd weer een standaard revisie setje in
bij mij zit dit nu al 4 jaar probleemloos.
O jaaaaa , vullen doe je het best door de ontluchtingsnippel (halve slag lossen) met een knijpflesje en het deksel van het reservoir eraf , dit scheelt veel ontlucht werk !!
Geplaatst: ma nov 10, 2008 21:46
door daan LC8
JoeBaR schreef:heb je de oude reservoir nog?
ik boor die namelijk uit en pers er een stalen buisje in , die ik daarna weer naar de juiste maat boor en hohn .
zo past er altijd weer een standaard revisie setje in
bij mij zit dit nu al 4 jaar probleemloos.
O jaaaaa , vullen doe je het best door de ontluchtingsnippel (halve slag lossen) met een knijpflesje en het deksel van het reservoir eraf , dit scheelt veel ontlucht werk !!
Ja, oude reservoir heb ik nog, zou ik dan eerst een revisiesetje erbij moeten kopen, of kun je de gebruikte plunjer als maatvoering gebruiken?
Kun je me een prijs noemen voor het draai/revisie werk?
(ik kan dan een keer langskomen in hillegom).
Een nemer heb ik nl al reserve, als ik nou ook een goed gereviseerde gever reserve heb, lijkt me dat super handig
(in ieder geval een veilig gevoel)
Ontluchten doe ik inderdaad via de nippel op de nemer,
volle injectiespuit er op, en spuiten maar
Als bij verversen/doorspoelen het reservoir dreigt over te lopen, met een tweede spuit af en toe afzuigen