Pagina 1 van 1
wr 450 boujaar 2004
Geplaatst: za nov 08, 2008 13:24
door Frenkie h
Hallo mensen
ik lees al tijdje stiekem mee en hen me nu geregistreerd.
Zal me nog wel ff voorstellen maar mag ik ff met deur in huis vallen.
Wat is het verschil in een 2003 en 2004 wr 450? Als ik ga kijken naar een 2004 wil ik geen 2003 met 2004 kenteken kopen vandaar!?
Groeten frank
Re: wr 450 boujaar 2004
Geplaatst: za nov 08, 2008 20:23
door klomp
Frenkie h schreef:Hallo mensen
Wat is het verschil in een 2003 en 2004 wr 450?
Groeten frank
... een jaar?...
Geplaatst: za nov 08, 2008 20:32
door Frenkie h
oh ja een jaar.
dus. ik bedoel dus eigenlijk hoe zie ik of het een 2003 of 2004 model is. Neem aan enkele modificaties maar welke?
frank
Geplaatst: za nov 08, 2008 22:43
door Slider
Yamaha : goede keus !
Bind me er niet op vast ... ,
2004 = eerste jaar met een aluminium zijstandaard
Persoonlijk ben ik van mening dat het bouwjaar 2003 , beter overgeslagen kan worden .
Zeg niet dat het een slecht bouwjaar is , maar er zijn een paar "kwaaltjes " ...
koppeling is matig , bak geeft "vaak" problemen , moer van het primaire ( = krukas ) tandwiel zit vaak los ( kun je zien aan het passingroest , vastlijmen met Loctite helpt ? )
Op dit moment is mijn lievelings 450 het 2005 model ( = met alu einddemper )
Maar ja , ik houd dan ook van soepel .
Schijnt dat de alu frames veel fijner rijden ( horen zeggen , vorige week niet naar de Yamaha demodag in Oss geweest ....
)
Maar over het algemeen hen je aan de WR serie een fijne motor
Succes met de speurtocht
Geplaatst: za nov 08, 2008 22:49
door Frenkie h
ik ben wel naar testdag geweest vandaar..... oh man man
ik zal eens kijken kan ook zomaar een wr400 worden keuzes keuzes.
frank
Geplaatst: za nov 08, 2008 23:56
door RvD
Heb een WR400 gehad van 2000 en een WR450 van 2004. Alu zijstandaard is inderdaad verschil tussen 2003 en 2004. Ook de buddyseat hoes is volgens mij anders (grover qua oppervlak).
Op zich fijne motors.
WR400 niet veel problemen gehad, slechts spie(tje) uitgeslagen op het tandwiel van de krukas. Stel niet zo veel voor om te reparen, zijdeksel koppeling er af en je kunt erbij. Heb er wel een 'overmaats' spie(tje) in gezet. Was degelijker als m'n 2004 daarvan had ik na ca 1.5 jr reeds de 5e versnelling van kapot. Schijnt een kwaaltje te zijn.
Feit is, hoe ouder, of anders gezegd hoe meer bereden de motor is. Des te meer problemen er normaal gesproken te verwachten zijn.
Succes met je zoektocht.
Geplaatst: zo nov 09, 2008 03:59
door Slider
door ervaring geleerd : een WR400 waar goed voor gezorgd is , is bijna onverwoestbaar ....
Lijkt of ze beter bestand zijn tegen "misbruik" dan de 450's
Ik ber erg tevreden over mijn "low milage" YZF426
Geplaatst: do nov 13, 2008 22:15
door Frenkie h
net nog even naar 1 wezen kijken en het valt me op dat ze er zo gebruikt uit zien. helemaal bekrast en witte buigstrepen in plastic. handbeschermer gebroken (ook knap) verlichting kapot.
Gas kabels zaten verdraait op het stuur en dus gas bleef iets hangen....
Is op zich wel zo eerlijk zo is de motor niks verborgen maar ik zou persoonlijk zo niet mijn motor verkopen. Maar ja ieder zijn ding.
Ik denk er nog ff over na
frank