md enduro adventures in spanje

Bedrijven kunnen hier adverteren.
Vraag naar de tarieven.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

md enduro adventures in spanje

Bericht door henk-v »

www.md-enduro.nl

ENDUROPARADIJS IN DE ACHTERTUIN
(uit Noppennieuws december 2007)

Wie droomt daar niet van. Een enduroparadijs als achtertuin. Oud-crosser, off road liefhebber en supermoto coureur Marcel Davids (47) droomde ook al een tijd maar hij liet zijn droom uitkomen. In een buitenwijk van Lloret de Mar kocht hij een aardig optrekje met uitzicht op Lloret en op zee. Maar vooral ook uitzicht op een waarlijk enduroparadijs. Vanaf de ontbijttafel heb je al zicht op de eerste klim. Reden voor Noppennieuws om eens te gaan kijken wat er in die omgeving zoal te beleven valt.

Afbeelding

Heb je het met de gemiddelde Nederlander over Lloret de Mar dan denkt hij waarschijnlijk aan drie dingen: zon, zee en zuipen. Want vooral om dat laatste is deze Noord Spaanse badplaats (bij de Nederlandse jeugd) zeer bekend. Diezelfde jeugd komt in hun vakantie niet verder dan de afstand van hotel tot strand en de bars die daar tussenin te vinden zijn. Misschien is het daarom dat er in het achterland zo'n zee van ruimte is. Bossen zo ver het oog reikt. En wat nog mooier is, tussen al die bossen lopen ontelbare paden en paadjes. Je hoeft geen enkele moeite te doen om binnen een straal van vijf kilometer een dagvullend off road programma samen te stellen. Alleen om te tanken en een hapje te eten kom je op het asfalt. De rest van de dag is het spelen geblazen in dit enduroparadijs.
Marcel Davids kende het gebied al van eerdere vakanties in deze omgeving. De sierhekkenbouwer uit Rotterdam raakte steeds meer verliefd op dit stukje Noord-Spanje waarna hij samen met zijn vrouw besloot op zoek te gaan naar een leuk vakantiehuisje. Dat lukte. In de zomermaanden wordt het huis gebruikt voor vakantievierende gezinnen maar buiten het seizoen staat in "Casa MD Enduro Adventures" alles in het teken van off road. De motoren staan gestald in een nieuwe garage welke van alle gemakken is voorzien. Als de temperatuur het toelaat kan er een duik worden genomen in het zwembad maar reken daar in de wintermaanden maar niet op. Wij waren er te gast half november. Warm genoeg om te rijden met de mouwen uit de jassen maar evengoed kan het in die tijd al wat frisser zijn. Regenen doet het in die regio niet zo vaak maar als je pech hebt komt de regen wel met bakken naar beneden. Dat is ook te zien aan de diepe geulen die overal in de paadjes zitten.
Je kunt met je eigen motor naar Lloret de Mar vertrekken maar het huren van een motor (KTM 450) behoort ook tot de mogelijkheden. Een week verblijf bij MD Enduro Adventures inclusief ontbijt en gids kost zo'n 500 euro. Daar krijg je vijf onvergetelijke motordagen voor terug. Maar niet in het weekend en niet in de vakantiemaanden. Marcel: ,,In het hoogseizoen is het hier veel te druk en veel te warm. Dan heb je met een off road motor hier niets te zoeken. In de weekends rij ik evenmin. Dan zijn er teveel wandelaars of mountainbikers. Door de week zie je die niet".
Dit laatste kunnen we beamen. Een hele week rijden leverde welgeteld een handval (vriendelijke) wandelaars op en mountainbikers hebben we helemaal niet gezien. Officieel is off road rijden in de bossen in Spanje verboden maar op de duizenden onverharde paden die door de bossen lopen is het wel toegestaan. Je mag er immers ook met auto's komen. De Spanjaarden zelf rijden er alleen op zondagmorgen, de rest van de tijd kom je er geen tegen. Het gebied is ook zo enorm uitgestrekt en de mogelijkheden zo legio dat je er met gemak een Zesdaagse zou kunnen organiseren. Natuurlijk wordt er ook wel eens een illegaal paadje opgezocht maar dan veranderd off road al snel in enduro. Diepe afdalingen, steile rotsen, gevaarlijke afstapjes en spannende beklimmingen. Voor ieder wat wils. Je kunt het zo moeilijk maken als je zelf maar wilt.
Marcel Davids treedt zelf op als gids maar hij werkt ook samen met de Belgische Dakar legende Ronny Renders en met Scott Eastwood. Ja, de zoon van motorcross grootheid Vic Eastwood. Deze personen rijden hier al jaren en kennen het gebied op hun duimpje. Dat kan trouwens ook worden gezegd van Davids die over een ingebouwde GPS lijkt te beschikken. De eerste dag telde 500 meters asfalt die nodig waren om een tankstation te bereiken. Voor de rest alleen maar onverhard. Daar doen we het tenslotte voor.
Een dag MD Enduro Adventures begint 's-morgens met een goed ontbijt en een bezoek aan een tankstation om brandstof voor mens en machine in te slaan. Verwacht niet dat je meerdere tanks op een dag leeg rijdt. De eerste dagen bleef het zelfs bij één tank. Het aantal uren dat je op de motor zit, of er langs loopt, is er echter niet minder om. Want er wordt iedere dag gereden tot het donker is. In november is dat rond een uur of vijf, half zes. Rond een uur of een wordt er ergens een leuk restaurantje opgezocht. Voor een dagmenu betaal je in Spanje tussen de acht en tien euro. Met een volle maag stap je daarna weer op de motor op zoek naar nieuwe uitdagingen. En die zijn er genoeg. Dat je elkaar regelmatig moet helpen om een helling te bedwingen kost wel wat extra zweet maar dat mag de pret niet drukken. Erg hoog in de bergen kom je niet (maximaal 500 meter) waardoor het al heel gek moet gaan wil je er in de winter last van sneeuw krijgen. Bovendien ben je hemelsbreed nooit ver van de kust. Crossliefhebbers kunnen zich in dit gebied ook uitleven. Vlak bij het huis van Davids ligt een crosscircuit. Verderop bevindt zich de baan van Ronny Renders. Een mooi maar voor Nederlandse begrippen erg moeilijk circuit. Op de crossbaan is overigens nog meer te zien. Onder de kantine met terras bevindt zich de zeer uitgebreide motorverzameling van Ronny Renders. Onder een dikke laag stof, dat wel. Als gids is Renders niet meer de allersnelste. Hij stopt op tijd voor een sigaretje en als hij over zijn Dakar avonturen begint te vertellen vergeet hij bijna dat er ook nog gereden moet worden. Een bijzondere kerel met een bijzonder verleden. Op z'n 65e, dat is over een paar jaar, hoopt hij nog een keer aan de Dakar rally deel te kunnen nemen.
Engelsman Scott Eastwood is een jongere gids waarmee MD samenwerkt. Hij is niet zo snel op de motor als destijds zijn vader maar snel genoeg om de gemiddelde Nederlandse endurorijder voor te blijven. Hij woont in Lloret en de omgeving kent voor hem geen geheimen. Een echte prater is hij niet maar wel een vriendelijke kerel om mee op pad te gaan. Ook in dat opzicht heeft Marcel Davids de zaakjes goed voor elkaar.
Voor wie is nu zo'n tripje naar de Costa Brava geschikt? Eigenlijk voor iedereen die van off road houdt maar het is wel zaak dat als er een groepje komt het niveau van de deelnemers ongeveer gelijk is. Anders is het voor de een al snel te moeilijk en voor de ander te gemakkelijk. Op grote groepen zit Davids niet te wachten. Een groep van vijf of zes man is ideaal. Die kunnen bij hem overnachten. Een kleine groep is veel gemakkelijker in de hand te houden. Je raakt elkaar minder snel kwijt en je zorgt amper voor overlast. Een eis is wel dat iedereen die met eigen motorfiets komt er een goed gedempte uitlaat op heeft zitten. Voor de rest is er weinig te moeten maar des te meer te genieten. Met de auto is het vanuit Nederland ongeveer 14 uur rijden. Vliegen kan naar Girona en is o.a. vanuit Eindhoven en Rotterdam erg goedkoop als je tijdig boekt. Kijk voor meer info op http://www.md-enduro.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henk-v op zo aug 07, 2011 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

NIEUWS

Bericht door henk-v »

Deze (Enduro) dromen zijn geen bedrog!

Nu ook Off the Road rijden voor de beginnende Off road rijder.
Voor mannen en vrouwen die hun grenzen willen verleggen is
er nu een enduro cursus, waarbij u de fijne kneepjes van het Off
road rijden kan leren.
Met de cursus leert u beter op onverhard terrein te rijden.

We rijden 5 dagen, waarvan we elke ochtend wat anders
proberen en leren, zoals;
1. Remmen met voor/achter rem op harde en onverharde grond
2. Staand op de steunen rijden
3. Bochten techniek (harde grond)
4. Helling op / af
5. Pad met losse stenen
6. Geulen rijden.

U krijgt steeds meer motorbeheersing, waardoor u met meer
zelfvertrouwen op de motor zit en staat.

In de middag rijden we elke dag een andere route langs de
mooiste plekjes van de Costa Brava.

U komt op zondag aan en vertrek op zaterdag.
De prijs voor deze week is Euro 1.100,00.
Hierbij zit inbegrepen de motorhuur (KTM 450/525), logies,
ontbijt, instructeur en gids.

Iedereen rijdt het lekkerst in zijn eigen kleding, er is wel
kleding aanwezig, maar helm en laarzen moet u zelf
meenemen. Bent u geïnteresseerd?
Bel voor meer informatie met Marcel Davids op 06-512 99 364
http://www.md-enduro.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henk-v op zo aug 07, 2011 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

de verblijfplaats

Bericht door henk-v »

www.donna-b.nl

Welkom!
Op deze site vind u informatie over het huren van deze 7 persoons Villa. Indien u nog meer informatie wenst, kunt u contact per e-mail opnemen met peggymds@planet.nl of bel naar: +31-10-4500111 of +31-6-51299364.

Afgelopen winter heeft de Villa een enorme verbouwing/verbetering ondergaan. O.a. is er een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer geplaatst. Verder werd het terras uitgebreid en werd er een lounch-set geplaatst. Tevens wordt er een nog buitenkeuken neergezet. Foto's van deze verbouwing worden zo snel mogelijk geplaatst. De loungeset is inmiddels geplaatst. kijk in de fotogalerie voor de nieuwe foto's. Wilt u op de hoogte worden gehouden? Mail ons dan even.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Hallo allen..
Wij zijn zo'n 4 weken geleden alweer bij Marcel op bezoek
geweest.Maar als ze nu aan me vragen hoe het was dan
beginnen mijn ogen weer te stralen en het adrealine
niveau stijgt... Het beloofde fotoboek komt deze week en
ik kijk elke dag vol verwachting uit naar de post. Het
lijkt wel weer op sinterklaas tijdens mijn zesde jaar,
maargoed.
Het begon al met de heenweg. Veel voorpret, sneeuwbuien,
autoduwen op de snelweg vanwege de gladheid,overnachten
in een of ander gek frans .....
hotel. Maar hoe verder naar spanje des te beter het werd.
aangekomen bij marcel eerst het verdiende biertje lekker
buiten in de zon opdrinken( en dat terwijl we 6 uur
daarvoor nog in de sneeuw zaten!) Het uitzicht is daar
geweldig en je ziet al een spoor aan de overkant liggen.
Ook s´nachts trouwens... Afijn maandag morgen kleren aan
en op de motor. Wat er de volgende dagen allemaal gebeurd
is omschrijf ik als volgt.. zand, modder, klei, stof,
riviertjes, waterplassen, geulen, brede wegen.....
smalle (te) paadjes,super afdalingen,afwisseling, mooie
klimmetjes, lekker eten, middellandse zee, crossbanen,
geweldige uitzichten,natuur, maar vooral GEEN asfalt. Al
met al een ervaring die je mee moet maken om dat te
vertellen. Marcel en zijn collega's weten precies hoe je
wat,waar en waarom moet doen. 5 dagen lijken eigenlijk
kort, maar zijn beslist lang genoeg voor het gevoel dat
we dit snel weer moeten doen!!! No matter what, ik ben er
de volgende keer weer bij!!!


Groeten van sluitpost
GorilaZz
Berichten: 120
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 22:06
Locatie: zandvoort

Bericht door GorilaZz »

henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

leuk filmpje en dat alleen maar om te kunnen tanken :lol:
GorilaZz
Berichten: 120
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 22:06
Locatie: zandvoort

Bericht door GorilaZz »

henk-v schreef:leuk filmpje en dat alleen maar om te kunnen tanken :lol:
dat is hierna...

http://www.youtube.com/watch?v=c1HTV23bpRg


tis jammer dat als het een beetje spannend wordt, mijn camera er mee uit scheid.

maar wat was het glad daar door die stoffige grond
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

het nieuwe seizoen gaat weer van start

Bericht door henk-v »

let op vernieuwde site

Afbeelding

NIEUWS
Deze (Enduro) dromen zijn geen bedrog!

Nu ook Off the Road rijden voor de beginnende Off road rijder.
Voor mannen en vrouwen die hun grenzen willen verleggen is
er nu een enduro cursus,

We rijden 5 dagen, waarvan we elke ochtend wat anders
proberen en leren, zoals;
1. Remmen met voor/achter rem op harde en onverharde grond
2. Staand op de steunen rijden
3. Bochten techniek (harde grond)
4. Helling op / af
5. Pad met losse stenen
6. Geulen rijden.

U krijgt steeds meer motorbeheersing, waardoor u met meer
zelfvertrouwen op de motor zit en staat.

In de middag rijden we elke dag een andere route langs de
mooiste plekjes van de Costa Brava.

U komt op zondag aan en vertrek op zaterdag.
De prijs voor deze week is Euro 1.100,00.
Hierbij zit inbegrepen de motorhuur (KTM 450/525), logies,
ontbijt, instructeur en gids.

Iedereen rijdt het lekkerst in zijn eigen kleding, er is wel
kleding aanwezig, maar helm en laarzen moet u zelf
meenemen. Bent u geïnteresseerd?
Bel voor meer informatie met Marcel Davids op 06-512 99 364 of
kijk op www.md-enduro.nl
Laatst gewijzigd door henk-v op za okt 10, 2009 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
GorilaZz
Berichten: 120
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 22:06
Locatie: zandvoort

Re: het nieuwe seizoen gaat weer van start

Bericht door GorilaZz »

henk-v schreef:let op vernieuwde site

Afbeelding
geinig, dat ben ik. 8)
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

nou dat is mooi dan :lol: verslagje van je belevenissen aub? :roll:
Laatst gewijzigd door henk-v op zo jun 26, 2011 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
GorilaZz
Berichten: 120
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 22:06
Locatie: zandvoort

Bericht door GorilaZz »

henk-v schreef:noe dat is mooi dan :lol: verslagje van je belevenissen aub? :roll:
Ik heb twee filmpjes gepost.
geeft wel weer hoe het er ongeveer uitziet daar.


Schrijven is niet mijn sterkste kant, dus hou het maar kort.
Het is daar prima in orde. Ik heb goed geslapen daar, motoren stonden
binnen en er was genoeg bier. Van mij mag het iets meer basic,
maar andere waarderen de luxe juist misschien.
's Ochtends capusjieno is niks mis mee natuurlijk.

Rijden vind ik altijd een beetje moeilijk beoordelen, ik denk
dat iedereen daar wel aan zijn trekken kan komen. Als inter rij je
maar wat harder de klimmetjes op en voor hobby Bob's zijn de onverharde wegen vast al een uitdaging.
Ik kom altijd wel boven, al
moet ik mijn brommertje tillen.
Cross baantje daar was kei, maar dan ook kei hard.

weinig asfalt gezien en we reden ongeveer 120 km op een dag, twee lekke banden en niemand van ons groepje is er hard afgegaan.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Bericht door Sjokske »

GorilaZz schreef: Ik heb twee filmpjes gepost.
geeft wel weer hoe het er ongeveer uitziet daar.
Ik mag toch aannemen dat er wel spannendere stukken te beleven zijn daar gezien de omgeving (klimmen, afdalingen).
Dat zullen dan de stukken zijn die je met een lege accu hebt gefilmd :wink:
Vorige week in Noord-Frankrijk weer heerlijk de berggeit uitgehangen ..............
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
GorilaZz
Berichten: 120
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 22:06
Locatie: zandvoort

Bericht door GorilaZz »

Sjokske schreef:
GorilaZz schreef: Ik heb twee filmpjes gepost.
geeft wel weer hoe het er ongeveer uitziet daar.
Ik mag toch aannemen dat er wel spannendere stukken te beleven zijn daar gezien de omgeving (klimmen, afdalingen).
Dat zullen dan de stukken zijn die je met een lege accu hebt gefilmd :wink:
Vorige week in Noord-Frankrijk weer heerlijk de berggeit uitgehangen ..............
ja. Je ken je daar helemaal naar de klote rijden als je wilt

filmpje, dat was het weggetje naar het tankstation, meer niet.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Sjokske schreef: Ik mag toch aannemen dat er wel spannendere stukken te beleven zijn daar gezien de omgeving (klimmen, afdalingen).
Dat zullen dan de stukken zijn die je met een lege accu hebt gefilmd :wink:
Vorige week in Noord-Frankrijk weer heerlijk de berggeit uitgehangen ..............
marcel past de route constant aan aan het nivo van de rijders,er zijn daar klimmen waar ik voor geen goud naar boven ga :oops: en van de afdalingen heb ik nog steeds slapeloze nachten :twisted:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

20-09-2009 sterksel

hallo marcel, peggy en overige enduro liefhebbers
we hebben er afgelopen week ontzettend van genoten daar in het mooie spanje hoewel we wel in spanning werden gehouden voor wat de regen ,die maar niet wilde vallen, betreft; maar vanaf maandag viel er toch (s’nachts) neerslag zodat we volop konden genieten van stofvrije pistes. mooie routes met vaardige gidsen ( marcel en scott ) die het tempo en de moeilijkheidsgraad perfect aanpasten aan ons niveau en talent. de huisvesting was dik in orde en ik was na terugkomst 1,5 kg aangekomen dus de inwendige mens is ook niks tekort gekomen.
gelukkig nagenoeg geen technische en lichamelijke problemen ondervonden zodat we ons volop konden concentreren op het enduro rijden wat in de omgeving van lorret perfect kan!!
op een schaal van een tot 10 wat mij betreft een dikke 9 dus een echte aanrader. er wordt door regiseur rob port en cameramannen vincent & rob een spectaculaire dvd gemaakt die we tzt in cafe narragonia te sterksel gaan presenteren ; mocht je willen komen kijken naar een deel van de "kemphanen" in actie dan mail me even dan geef ik de juiste datum en tijd door .
met hartelijke noppen groeten
toon "lanz buldog" scheepers
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Justin

2009-09-27

Hoi Marcel en Peggy, Het is pas 8 dagen geleden dat we uit Spanje terug zijn gekomen, maar het lijkt alweer veel langer geleden. Ik moet bekennen dat ik in die 8 dagen erg vaak teruggedacht heb aan die fantastische week. Eerste dag meteen op de crossbaan om te wennen aan de ondergrond, daarna flink "off the road" gegaan. Ik heb er zeker geen spijt van gehad dat we naar wat dvd’s van voorgaande jaren hebben gekeken. De laatste 2 dagen moesten we daardoor aardig technisch gaan rijden, wat ik trouwens erg mooi vond om te doen!! Het naborrelen voor het slapen gaan was gezellig en ik heb elke nacht goed geslapen; zal waarschijnlijk van vermoeidheid zijn (of van de Berenburg-cola). Kortom Marcel, ik denk dat ik ook namens de anderen mag spreken als we het hebben over een perfecte vakantie! Ben benieuwd naar de film die Rob aan het maken is en hoop ook de foto’s te zien die jij van ons "gestuntel" gemaakt hebt! Tot ziens, tot horens!

Groet Justin (Kroon-Oil / Putoline)
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Ab Diseraad 2009-12-02

Hey Marcel, waren weer 3 top dagen bij je !! Super gereden met de mooiste klimmen en afdalingen !! lekker afzien ! Voor lezers die nog niet geweest zijn en gastenboek lezen : Super accomedatie met een mooi uitzicht over zee. De mooiste routes met ruige klims naar mooie uitzichten met een top gids die je zelfs s avonds naar top restaurantjes weet te gidsen. En...100 % gezellig. Ab
Afbeelding
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

yamaha only 2009-09-24 19:37:17 Ha die Marcel.
hier die brabanders,(de kemphanen) twas kei gaaf.
jamer van die ktm's de rest was super.
goed gereden, goed gegeten ,goed gedronken. ik kom over 6
jaar terug dan licht het er weer wat vlakker bij.
conclusie GRATIESJAS



hennie 2009-06-06 19:39:59 leuk en lekker gereden,zeer gevarieerd van lastige
afdalingen tot mooie klimmetjes.lekker huis met
zwembad,en je kan in de buurt lekker eten tegen normale
prijzen.kortom zeker voor herhaling vatbaar.

gr.hennie.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Jeroen Krijnders

2010-03-22

Heej Marcel! Net terug en voorlopig nog bezig met het laten 'indalen' van de ervaringen! Wat een fantastische week! Jammer dat door de orkaan van de week ervoor zoveel omgevallen bomen de paden versperden maar dankzij het feit dat jij de hele week met een kettingzaag op je rug wilde rijden hebben we met z'n allen toch maar mooi heel veel paden weer begaanbaar gemaakt! Doet je naam eer aan, ADVENTURES

Afbeelding
Laatst gewijzigd door henk-v op wo aug 18, 2010 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

vernieuwde site

Bericht door henk-v »

Afbeelding

Welkom bij Casa ‘Santa Maria’!
‘Santa Maria’ is een vrijstaande villa, gemoderniseerd en lux ingericht. Op deze site vind u informatie over het huren van deze 8 persoons Villa.

De villa heeft een fantastisch uitzicht, zoals zeezicht en is omringd door bossen. Lloret de Mar is een touristisch dorpje met veel uitgaansmogelijkheden en heeft een variatie aan restaurantjes.

Bij ‘Informatie over de villa’ vind u de beschrijving van de villa en de ligging. Bij ‘Wat is er te doen’ zijn een aantal bezienswaardigheden en activiteiten beschreven. ‘Prijzen en kalender’ spreekt voor zich en op de ‘Fotogalery’ kunt u de inrichting van het huis en de omgeving zien.

Indien u nog meer informatie wenst, kunt u contact per e-mail opnemen met peggymds@planet.nl of bel naar: +31-10-4500111 of +31-6-51299364.

http://www.vakantiewoninghurenspanje.nl/

http://www.md-enduro.nl/
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

MD-Enduro Adventures in Spanje

Bericht door henk-v »

Er wordt gereden in het gebied
San Feliux / Tossa / Lloret de Mar.
Dit is een van de mooiste en groenste Enduro gebieden in Catalunya.
Van brede paden tot steile rotsklimmen, alles is mogelijk.

Afbeelding

De accommodatie ligt midden in het Enduro gebied nabij Lloret de Mar.
Er is een garage aanwezig waar de motorfietsen kunnen staan, daarnaast is er gereedschap / werkplaats beschikbaar.

Extreem of eenvoudig is afhankelijk van de ervaring van de rijders.
Er wordt in groepen gereden van maximaal 6 personen en de gids.

Wij rijden van Maandag tot en met Vrijdag.
Van Juni tot en met eind September wordt er niet gereden in verband met de warmte en het gevaar van bosbrand.
In de wintermaanden is de temperatuur perfect om te rijden.

Je rijdt 90 tot 95% op onverharde wegen. Alleen voor het tanken of de lunch zal er een stukje asfalt gebruikt worden.

Ook al wordt er elke dag vanaf het zelfde punt gestart, toch heeft elke dag een andere route.

Lekker met het vliegtuig?
Je kan bij ons een motor huren. Wij rijden met goed onderhouden KTM 450EXC motoren. Voor meer informatie over huren kijk je op de prijzen pagina.

Met je eigen motor rijden is ook mogelijk. De afstand Rotterdam – Lloret de Mar is ongeveer 1450 km.

Afbeelding
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

ENDURO CURSUS WEEK 42 EN WEEK 47 – 2011 (zie tap CURSUS in HOME)

Voor rijders met weinig of geen OFF-ROAD ervaring organiseren wij in bovenstaande weken een Enduro Cursus in Spanje. In deze week leer je de 'tips en trucks' van het enduro rijden. De groep bestaat maximaal uit 6 cursisten. Wil je meer weten dan kan je contact opnemen met Marcel Davids op 06-51299364 of mail naar mdspanje@kpnmail.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

ENDURORIJDEN IN SPANJE WEEK 43 EN WEEK 48 – 2011

Wij organiseren deze weken voor rijders die alleen (of samen) willen komen rijden. Wij zorgen dan dat er een groep is met maximaal 6 rijders. Wil je meer weten of je inschrijven neem dan contact op met Marcel Davids op 06-51299364 of mail naar mdspanje@kpnmail.nl Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
Laatst gewijzigd door henk-v op zo jun 26, 2011 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Villa "Santa Maria" in Lloret de Mar

Bericht door henk-v »

Afbeelding

Villa "Santa Maria" in Lloret de Mar, ligt in de wijk Lloret Verd
De accommodatie ligt midden in het Enduro gebied, op ongeveer 6 km van Lloret de Mar.

Er zijn 4 slaapkamers allen voorzien van 2 eenpersoonsbedden
Twee badkamers met toilet.

Daarnaast is er een grote garage waar alle motorfietsen in gezet kunnen worden.
Werkplaats en gereedschap zijn aanwezig.

Er is een crossbaan op 300 meter afstand, voor de echte die-hards.

Voor meer informatie over de lokatie kunt u kijken op:
www.vakantiewoninghurenspanje.nl
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Deze (Enduro) dromen zijn geen bedrog!
Nu ook Off the Road rijden voor de beginnende Off road rijder.
Voor mannen en vrouwen die hun grenzen willen verleggen is
er nu een enduro cursus,
waarbij u de fijne kneepjes van het
Off road rijden kan leren.

Met de cursus leert u beter op onverhard terrein te rijden.

Afbeelding

We rijden 5 dagen, waarvan we elke ochtend wat anders
proberen en leren, zoals;

1. Remmen met voor/achter rem op harde en onverharde grond
2. Staand op de steunen rijden
3. Bochten techniek (harde grond)
4. Helling op / af
5. Pad met losse stenen
6. Geulen rijden.

AfbeeldingAfbeelding

ENDURO CURSUS WEEK 42 EN WEEK 47 – 2011 (zie tap CURSUS in HOME)

Voor rijders met weinig of geen OFF-ROAD ervaring organiseren wij in bovenstaande weken een Enduro Cursus in Spanje.
In deze week leer je de 'tips en trucks' van het enduro rijden.
De groep bestaat maximaal uit 6 cursisten.
Wil je meer weten dan kan je contact opnemen met Marcel Davids op 06-51299364 of mail naar mdspanje@kpnmail.nl
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

ENDURORIJDEN IN SPANJE WEEK 43 EN WEEK 48 – 2011

Wij organiseren deze weken voor rijders die alleen (of samen) willen komen rijden.
Wij zorgen dan dat er een groep is met maximaal 6 rijders.
Wil je meer weten of je inschrijven neem dan contact op met Marcel Davids op 06-51299364 of mail naar mdspanje@kpnmail.nl
Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bericht door henk-v »

Plaats reactie