Pagina 1 van 1
Gasschuifplaatje EXC 520 gebroken
Geplaatst: zo okt 19, 2008 21:03
door daan LC8
Hoi!
Vandaag kon ik na 1 rondje hapert weer huiswaarts
,
Motor bleef heeeel hoog stationair draaien, niet stationair meer af te stellen.
Nu blijkt de onderkant van het plaatje wat in een ronde uitsparing in de gasschuif zit (gasketplate throttle valve 04 2159031035153). een stukje uitgebroken is
Is dit een bekend probleem?
En hoe zou het komen?
Het uitgebroken stuk heb ik gelukkig gevonden, was dus niet door de motor "opgegeten".
groet Daan
Geplaatst: zo okt 19, 2008 23:02
door Flip
is een bekend probleem van de wr400!!!
Re: Gasschuifplaatje EXC 520 gebroken
Geplaatst: zo okt 19, 2008 23:08
door Jo VdB
daan LC8 schreef:Hoi!
Is dit een bekend probleem?
Ja, regelmatige controle van de carb is een noodzaak daardoor.
Is trouwens niet goedkoop zo'n plaatje : kost rond de € 120
De mijne was ook al eens gescheurd....
Jo VdB
Re: Gasschuifplaatje EXC 520 gebroken
Geplaatst: ma okt 20, 2008 09:03
door daan LC8
Jo VdB schreef:
Is trouwens niet goedkoop zo'n plaatje : kost rond de € 120
Ja, had ik ook
http://www.ktmworld.com/ktm_web_specials.aspal gezien op deze site
125 dollar daar, dus hier pakweg 100 euro's schat ik zo
je ziet het er niet van af, zo'n stom plaatje
Zou het door trillen/rammelen komen?
Geplaatst: ma okt 20, 2008 16:24
door ives
Zelfde probleem gehad, gelukkig tweedehands een plaatje kunnen opsnorren. Kost belachelijk veel zo'n plaatje ja.
Geplaatst: ma okt 20, 2008 17:41
door JoeBaR
volgens mij heeft de wr eenzelfde carb als de KTM
mij is hetzelfde onlangs gebeurd , mede doordat hij zo duur is , heb ik het plaatje uit een klomp aluminium gedraait /gefreest .
het is te doen als je een draaibankje tot je beschikking hebt of iemand met zo`n ding weet.
oorzaak is (denk ik) dat na geruime tijd open en dicht klappen het gegoten aluminium (gegoten en nagefreest) gaat scheuren , hij scheurde bij mij in de ronding die aan de voorkant uitgefreest is .
ik heb bij mijn motor toen meteen de cilinderkop preventief gedemonteerd , ik wou toch immers weten waar het missende stukje gasklep was gebleven , maar dat smelt door de hitte in de verbrandingskamer en verlaat deze als minescule aluminium bolletjes via de uitlaatkleppen .
Geplaatst: ma okt 20, 2008 18:33
door adje
JoeBaR schreef:volgens mij heeft de wr eenzelfde carb als de KTM
Is niet allemaal hetzelfde plaatje.
Ik heb laatst zo'n plaatje van mijn Honda CRF450 aan @Ives verkocht maar die bleek niet hetzelfde te zijn dan zijn KTM.
Gelukkig heeft hij dat plaatje toen kunnen ruilen voor een juiste.
Geplaatst: wo okt 22, 2008 11:32
door Frank!
Bij interesse:
Ik heb nog een gasschuif + plaatje liggen, nieuwstaat.
Van een 06 CRF450R, maar ik weet dus niet in hoeverre die verwisselbaar zijn (zie ook bericht hierboven!).
Geplaatst: wo okt 22, 2008 12:46
door adje
Het gaatje dat in dat plaatje zit zit bij een CRF450 ergens anders dan bij een KTM.
@ives kan je daar meer over vertellen waarom dat niet goed was.
Geplaatst: vr okt 24, 2008 13:30
door ives
Klopt, gaatje zit iets anders wat mss nog niet zo'n probleem zou geweest zijn maar de ronding is ook iets dikker. Past niet.
Geplaatst: vr okt 24, 2008 17:59
door daan LC8
Er zit inmiddels bij mij een nieuw plaatje in, Brouwer Zwartebroek had hem op voorraad
Kosten; plaatje 133 euro, rubber ring die er achter ligt 10 euro
Ik heb me laten vertellen dat als je de ring af en toe preventief vervangt,
dat het plaatje dan niet/minder resoneert, en dus niet/minder snel kapot rammelt.
Het gaatje wat in het plaatje zit is een vacuumgat om het plaatje als het ware tegen de gasschuif aan te zuigen.
Geplaatst: za okt 25, 2008 01:21
door nielscr500
Bestaat er een foto van dat plaatje van 130 euro?
*edit*
Nr:21?
Geplaatst: za okt 25, 2008 08:29
door mx jake
nr 21 is het plaatje
Geplaatst: za okt 25, 2008 11:19
door Orange_exc
Bij ongeveer welke kilometerstand/draaiuren is dit plaatje bij jullie motoren kapot gegaan?
Geplaatst: za okt 25, 2008 20:02
door daan LC8
Orange_exc schreef:Bij ongeveer welke kilometerstand/draaiuren is dit plaatje bij jullie motoren kapot gegaan?
Bij mij moeilijk te zeggen, ik rij veeel minder als de meeste forumjongens hier, en mijn 2000 heb ik nu 3 jaar geleden gebruikt gekocht. (ik heb het plaatje nooit vernieuwd).
Voor een fanatieke rijder zou ik zeggen, vernieuw 1 keer per jaar die O-ring (is nr 22) als de carb toch toevallig open ligt, en controleer dan metteen het plaatje
Geplaatst: za okt 25, 2008 21:49
door Slider
TOP tip !!