Pagina 1 van 1

probleem husq te610 (mag dicht, probleem opgelost)

Geplaatst: ma sep 29, 2008 19:18
door Woutn
Yup

sjah weer een probleemke!
ik had me dus een TE610 van 98 gekocht en na revisie, andere nokkenassen, nieuw tuimerlaarke, andere versnellingsbak alles weer in elkaar en klepkes geregeld

khad em dus al eens gestart maar toen kon ik niet versmijten van versnelling (veerke van de versnellingshendel was kapot) en koppeling sleepte wa

nu een weekje later, koppeling beter gezet, veerke verandert, kleppen nog eens gecontroleerd en bijgesteld

start slechter dan eerste keer
en ineens perfect draaiend, dan moest ik em stil leggen.
kwil em terug starten niks meer, geen knallen of gepruttel niets

wat zou het probleem kunnen zijn?

naft zit er in
bougie is nat
kleppen staan op 0.10 inlaat 0.15 uitlaat

kdenk bougie kapot of onsteking ni goed?

groeten wouter

Geplaatst: ma sep 29, 2008 19:40
door singlerider1
Controleer de magneten van je ontstekingsspoel eens of deze vastzitten.
Het is een bekend probleem dat deze loslaten bij een motor van deze leeftijd.

Geplaatst: ma sep 29, 2008 20:03
door ebertus
Even een korte correctie, motor draaide niet perfect, bleef draaien maar liep niet zuiver. Ik had het gevoel dat hij "slagen miste".

grtz

Geplaatst: ma sep 29, 2008 21:01
door CrazyWezel
draai je bougie er is uit, duw hem in de dop, en hou hem is met de schroefdraad van de bougie tegen de cilinder, en dan kijken of je bougie een fatsoenlijke vonk geeft, anders even andere bougie proberen, als het dan nog niet vonkt, dan je ontsteking is na kijken.

succes

Geplaatst: ma sep 29, 2008 21:04
door ebertus
Hebben we al gedaan, vonkt nog maar niet verschrikkelijk enthousiast. Ik vraag me wel een beetje af wat er met de ontsteking zou kunnen zijn, deze is net nog los geweest en zag er me prima inorde uit, bovendie vonkt hij nog steeds. Zou het nog iets anders kunnen zijn of ontsteking?
Alvast bedankt

Geplaatst: ma sep 29, 2008 21:10
door CrazyWezel
andere bougie proberen, en staan de nokkenassen goed op tijd?
misschien dat je lucht/benzine mengsel ook niet helemaal 100% staat, maar dan zoudie toch wel n beetje moeten pruttelen denk ik..
zou t anders ook zo 1,2,3 niet weten

Geplaatst: ma sep 29, 2008 21:16
door ebertus
Nokkenassen staan normaal perfect, het feit is dat hij perfect gelopen heeft, enkel de koppeling hadden we verkeerd ingesteld dus die bijgesteld en gedaan met relatief goed starten. Het enige wat ik mij kan inbeelden dat zo plots voor dergelijk probleem kan zorgen is de bougie.
bedankt

Geplaatst: ma okt 06, 2008 12:10
door Woutn
probleem opgelost!
het maantje (krukasspie) die het vliegwiel tegen houd was gebroken
daardoor draaide het vliegwiel soms een beetje op de krukas!

gisteren ander maantje geplaatst en probleem is opgelost zie!

groeten wouer

Geplaatst: ma okt 06, 2008 16:00
door gassen
Dan heeft die bout/moer niet vastgezeten. Dat spietje zit er alleen voor de positionering. Dat mag/moet niets tegenhouden, daar moet de conische passing voor zorgen.
Controleer de as en het gat of hier geen bramen in zitten anders heb je binnen no-time het probleem terug.

Geplaatst: ma okt 06, 2008 23:11
door Woutn
mss idd iets te los de eerste keer
geen bramen op krukas
op poelie ook niet
maar alles is nu opgelost :wink:
nieuw spietje
en goe vastgeschoten met de boloneuse!!

thx voor advies :wink:

wouter