Pagina 1 van 1

Praktisch

Geplaatst: do sep 18, 2008 09:18
door Rolando
Graag jullie mening:
Met deze tool kun je tijdens de rit of wedstrijd je ingaande demping aanpassen zonder schroevendraaier te gebruiken.
Praktisch of niet?
Afbeelding

Geplaatst: do sep 18, 2008 14:57
door floris
nee want je moet toch afstappen en dat schroevendraaiertje is maar heel klein, waarschijnlij is het ook best duur

Geplaatst: do sep 18, 2008 15:04
door Rolando
floris schreef:nee want je moet toch afstappen en dat schroevendraaiertje is maar heel klein, waarschijnlij is het ook best duur
ca. € 78=

Geplaatst: do sep 18, 2008 15:12
door huskie
Handig voor twinchambres, niet voor mijn OC vork. Daar zit de comp onderin. Oooo dan geldt hij voor rebound. Cool. ;)

Geplaatst: do sep 18, 2008 17:42
door Wortel
Tegen de tijd dat ik door heb dat het niet aan de berijder ligt maar aan mijn vering dan heb ik dat schroevedraaiertje al gepakt... Is dus een kleine kans dat ik dit gadget nodig heb.... :-)

Geplaatst: do sep 18, 2008 17:52
door JoeBaR
Wortel schreef:Tegen de tijd dat ik door heb dat het niet aan de berijder ligt maar aan mijn vering dan heb ik dat schroevedraaiertje al gepakt... Is dus een kleine kans dat ik dit gadget nodig heb.... :-)
idem , als je toch moet stoppen en afstappen , kan je net zo goed een schroevendraaiertje pakken .. maareh ... ik heb op mijn standaard wp vorkpootjes gewoon draaidopjes zitten ipv schroefjes , dus komt er zoieso al geen schroevendraaier te pas aan het stellen van de rebound .

daar komt bij dat ik
(is mijn mening) niks heb met allerlei *nutteloze* (want het nut moet nog bewezen worden) accesoires die je motor onnodig zwaar maken , voorzover dat belangrijk is.

verder is de prijs vrij hoog , het is wel een leuk stukje vakmanschap qua cnc freeswerk , maar of het ook nut heeft ...

Geplaatst: do sep 18, 2008 18:43
door huskie
JoeBaR schreef: daar komt bij dat ik
(is mijn mening) niks heb met allerlei *nutteloze* (want het nut moet nog bewezen worden) accesoires die je motor onnodig zwaar maken , ...
De "nutteloze" accesoires zijn anders een aardige inkomsten post voor menig dealer. Ze kunnen de stickers niet aanslepen :twisted:
Maarre dat wilde Roland niet horen, gezien de inkoop, is het een erg interessant produkt voor de nutteloze motorrijder. :lol:

Geplaatst: do sep 18, 2008 20:22
door big M
Is toch voor 9 van de 10 vorken de rebound die boven op de dop zit :?
Evengoed een geinig ding voor die die er gevoelig voor is en/of graag expirimenteert(met vering dan he :lol: )en dat niet met een schroevendraaier in zn zak wil doen :roll:

Re: Praktisch

Geplaatst: do sep 18, 2008 21:47
door Jo VdB
Rolando schreef:Met deze tool kun je tijdens de rit of wedstrijd je ingaande demping aanpassen
Enkel handig NA het rijden of VOOR het rijden.
TIJDENS het rijden moet ik toch wel mijn handen aan het stuur houden. En dan nog, begin je "clicks" maar eens te tellen tijdens het rijden :wink:

Mooi, maar nutteloos voor mij (verander zowiezo niet veel aan de vering trouwens)

Jo VdB

Geplaatst: do sep 18, 2008 23:09
door Mario2t
Ik heb ze ook op mijn CR500AF.
Wel een goedkopere versie van 20 euro en dat werkt wel super!

Ik heb clamps die voorwaarts en achterwaarts verstelbaar zijn en in mijn geval zit mijn stuur dus in de weg om goed met een schroevendraaier bij de ,,schroefjes" te komen. Zou het stuur elke keer los moeten draaien. Nu is het een kwestie van klik-klik en ik ben klaar. Kan ook even snel langs de baan.

Ik zie het voordeel er wel van en zal ze bij het eerst volgende bezoek aan mijn dealer ook zeker voor de CRF meenemen.

Afbeelding

Geplaatst: do sep 18, 2008 23:18
door adje
Ik blijf het een mooi ding vinden , zo'n CR500AF 8)

Geplaatst: vr sep 19, 2008 10:11
door Rolando
Mario2t schreef:Ik heb ze ook op mijn CR500AF.
Wel een goedkopere versie van 20 euro en dat werkt wel super!
Waar heb je die vandaan?

Geplaatst: vr sep 19, 2008 14:02
door barry!
Heeft hij volgens mij zelf gemaakt!.

Ik zie het nut er wel van in. Zeker handig als je veel met je vering bezig bent. Je kunt idd direct langs de baan je vering even verstellen en weer proberen enw eer snel verstellen.

Normaal gesproken moet je toch eerst terug naar je auto. motor uit doen, busje in gereedschap pakken, stellen, boel weer in pakken weer naar de baan toe etc etc ;).

Het is een gadget. Maar gezien de prijs zeg ik snel: Mwoah gebruik ik mijn schroevendraaier wel ;)

Geplaatst: vr sep 19, 2008 19:06
door Mario2t
Deze is inderdaad zelf gedaan, maar wel met hulp van een goede lasser.

M.b.t. het onderwerp: Voor 78 euro draai ik mijn stuur nog wel eens los, maar voor deze prijs....is het de moeite waard.
Kreeg, achteraf bedacht, 10% korting en ze waren 16,20. Normaal 18 euro.

Geplaatst: vr sep 19, 2008 20:18
door kevin T
http://www.servicehonda.com/

Omgebouwde 500 2-takten, hieronder een Honda 500 enduro en een Kawasaki 500 in het aluminium 4-takt frame.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: zo sep 21, 2008 12:40
door Sjokske
Aparte naam dat ServiceHonda (en dan Kawa's ombouwen) :lol:

Geplaatst: zo sep 21, 2008 22:10
door Mario2t
Hoe het precies zit, weet ik niet, maar ze zijn erg Honda gericht en hebben ook bepaalde rechten op de bouw van de CR500 blokken in eigen beheer, sinds Honda daar zelf mee gestopt is sinds 2001.

Die Kawa is eigenlijk pas vanaf nu dat ze die bouwen. Ook in samenwerking met Kawa.

Ze bouwen gewoon supermooie motoren. Heb er ook al eens 1 in het echt gezien en ondanks dat ik die van mijzelf mooi vind, kan ik niet anders zeggen dat ze super zijn afgewerkt.

Geplaatst: ma sep 22, 2008 07:26
door Sjokske
Mario2t schreef: Ze bouwen gewoon supermooie motoren.
Volledig mee eens.

Geplaatst: di sep 23, 2008 19:35
door schildertje
MMMMM :D AF is ook echt AF :) mooie fiets mario