yz250 carbu
Geplaatst: wo sep 03, 2008 01:53
heb een yz 250 2tact van 2000 hier staan voor in orde te zetten.
probleemstelling:
motor draaid niet stationair, hij moet redelijk hoog in toeren gehouden worden om te blijven draaien. als hij onder een bepaald toerental komt (pakweg 2.000rpm) valt hij dood alsof je de killswitch indrukt.
moet wel zeggen dat ik er nog niet aan begonnen ben, maar oppervlakkig even gekeken op de carbu, en zag niet direct een gasschuif-regelschroef (voor stationair toerental te regelen).
word dit geregeld door de gaskabel wat strakker te spannen?
ik ga zowiezo voor een nieuwe bougie, nieuwe benzine (staat volgens de verkoper een jaar stil), en de carbu eens reinigen. daarmee hoop ik dat het opgelost is.
probleemstelling:
motor draaid niet stationair, hij moet redelijk hoog in toeren gehouden worden om te blijven draaien. als hij onder een bepaald toerental komt (pakweg 2.000rpm) valt hij dood alsof je de killswitch indrukt.
moet wel zeggen dat ik er nog niet aan begonnen ben, maar oppervlakkig even gekeken op de carbu, en zag niet direct een gasschuif-regelschroef (voor stationair toerental te regelen).
word dit geregeld door de gaskabel wat strakker te spannen?
ik ga zowiezo voor een nieuwe bougie, nieuwe benzine (staat volgens de verkoper een jaar stil), en de carbu eens reinigen. daarmee hoop ik dat het opgelost is.