Pagina 1 van 1

yz250 carbu

Geplaatst: wo sep 03, 2008 01:53
door pHino
heb een yz 250 2tact van 2000 hier staan voor in orde te zetten.

probleemstelling:

motor draaid niet stationair, hij moet redelijk hoog in toeren gehouden worden om te blijven draaien. als hij onder een bepaald toerental komt (pakweg 2.000rpm) valt hij dood alsof je de killswitch indrukt.

moet wel zeggen dat ik er nog niet aan begonnen ben, maar oppervlakkig even gekeken op de carbu, en zag niet direct een gasschuif-regelschroef (voor stationair toerental te regelen).

word dit geregeld door de gaskabel wat strakker te spannen?

ik ga zowiezo voor een nieuwe bougie, nieuwe benzine (staat volgens de verkoper een jaar stil), en de carbu eens reinigen. daarmee hoop ik dat het opgelost is.

Re: yz250 carbu

Geplaatst: wo sep 03, 2008 01:57
door pHino
Afbeelding

hmm, op deze tekening kan ik eruit opmaken, dat het schroefje nummer 34 is. denk niet dat deze er nog op steekt. hopelijk kan je die appart bestellen, anders moet ik er weer eentje zelf maken :P

Geplaatst: wo sep 03, 2008 08:37
door Rolando
Die zijn zeker nog apart te bestellen bij een Yamaha dealer of een webshop die bij Japarts onderdelen kan bestellen!!!! :wink:

Geplaatst: wo sep 03, 2008 18:15
door Frank!
Idd. de carb maar eens goed schoonmaken.
Verder ook een spelen met je luchtschroef!

Geplaatst: wo sep 03, 2008 20:36
door JoeBaR
de motor valt stil onder de 2000 toeren...

je wou dan toch met je stel schroef de motor niet afstellen op 2000 toeren stationair ?

stelschroef 34 op de tekening duwt de gasscheuf iets omhoog om zo het stationair toerental aftestellen , maar als de motor dus (volgens jouw zeggen) onder de 2000 rpm uitvalt doet die schroef dus niet mee in dit verhaal.

ik zou je stationair sproeier eens doorblazen met perslucht en carbcleaner.

verder moet de gaskabel altijd een iets vrijeslag hebben , dus niet de kabel aanspannen om de gasschuif omhoog te trekken !! dit doe je dus WEL met die regelschroef (34)

Geplaatst: zo sep 07, 2008 13:18
door pHino
heb hem ondertussen al afgesteld.

voor de mensen die het zich afvroegen, je moet het stationair toerental afstellen door aan het hendeltje van de choke te draaien :wink: