Pagina 1 van 1
open of dichte
Geplaatst: vr aug 29, 2008 20:55
door brommer
Handkappen.
Wat zijn voordelen nadelen persoonlijke voorkeuren voor handkappen.
Had zelf de dichte plasticke omdat ik de metale dichte erg duur vindt.
Open handkappen zie ik steeds meer.
Wie heeft wat? waarom?
Geplaatst: vr aug 29, 2008 21:14
door blubberboerke
heb zelf gesloten handkappen.
Heeft als voordeel dat als je ergens hard tegen aanrijd,
je niet klem komt te zitten met je handen.
Ook je hendels breken minder snel af
Geplaatst: vr aug 29, 2008 21:59
door klomp
open omdat ze er standaard op zitten.
veel klappen mee opgevangen, nooit problemen gehad.
daar komt bij dat ik open mooier vind, dus dat pik ik dan weer ff mee
Geplaatst: vr aug 29, 2008 23:03
door Bosje
Na ongeveer 3 open setjes gebroken te hebben (origineel KTM), wij doen namelijk veel aan bergbeklimmen en dat gaat gepaard met regelmatige klappers op t stuur
Nu dichte handkappen (ook origineel KTM en geen centje pijn (aan de motor dan
)
edit: open handkappen zijn wel meer poserwaardig (vind ik)
Geplaatst: vr aug 29, 2008 23:37
door adje
Dichte met aluminium beugel.
Ik heb er nu de Acerbis rally pro op zitten.
Deze hebben me al veel leed en pijn bespaard.
Helaas wel erg duur en de volgende keer op de volgende motor ga ik eens de Polisport shield er op zetten want deze zijn een heel pak goedkoper en zeker zo stevig als de Acerbis rally pro.
Geplaatst: za aug 30, 2008 21:11
door Redski
Ik heb deze in oranje:
http://www.rockymountainatv.com/product ... ilyId=9547
In het verleden altijd met open handkappen gereden. Na een paar buitenlandse trips volledig dichte genomen. Zeker meer bescherming bij valpartijen en omvallen (bijv. als je een klim niet haalt).
Persoonlijk vindt ik open kappen er mooier uitzien. Qua bescherming tippen ze niet aan de dichte. Met de huidige dollarkoers is bovenstaande link erg interessant.
Geplaatst: za aug 30, 2008 21:38
door zappa.suzuki
Geplaatst: za aug 30, 2008 22:38
door adje
Maar die zien er ook niet uit in die vuile bruine kleur
handguards
Geplaatst: za aug 30, 2008 22:49
door Erik V
Ik heb net SUPERMOTO HANGGUARDS van ACERBIS op mijn stuur gemonteerd. Aluminium beugels met een plastic kap erop.
Voordeel is dat bij beschadiging je drie schroefjes moet losdraaien en je zet er zo een nieuw plastic kapje op.
Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
Re: handguards
Geplaatst: za aug 30, 2008 23:12
door speedphreax
Erik V schreef:Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
Op zich mee eens maar toch heb ik ze in 4 jaar nog maar 1 keer gebroken.
Re: handguards
Geplaatst: za aug 30, 2008 23:45
door Erik V
speedphreax schreef:Erik V schreef:Op mijn motor zaten standaard open kappen van KTM, maar voor endurogebruik vind ik ze niet geschikt.
Op zich mee eens maar toch heb ik ze in 4 jaar nog maar 1 keer gebroken.
Op zich ook mee eens, maar er is een verschil tussen enduro in het zand en enduro hier bij ons : op technisch terrein leg je je motor regelmatiger plat
Geplaatst: zo aug 31, 2008 00:22
door zappa.suzuki
adje schreef:Maar die zien er ook niet uit in die vuile bruine kleur
deze zijn zwart maar ook in andere kleuren te krijgen
Geplaatst: zo aug 31, 2008 03:13
door CrazyWezel
ik heb die kappen pas ergens op een DR gezien, bluesman?
ze zagen er best degelijk uit, als er besteld wordt, dan doe ik ook mee denk
Geplaatst: zo aug 31, 2008 08:06
door Noppy
Acerbis Rally Pro II komen nu met een plastic beugel ipv met een aluminium beugel.
De aluminium Acerbis Rally Pro met alu beugel is niet flexibel genoeg om op steen te vallen en buigt, helaas buigt het niet meer terug.
Daniël Willemsen reed ook met deze handkappen gedurende de Sierra y Ramblas (bij hem natuurlijk na 1 week geen krasje:lol: ).
Ik heb er 49 Euro voor betaald bij
www.motozoom.com :
* Aerodynamic style, constructed from dual-injection nylon and plastic to offer super-tough protection at a reduced weight
* Indexed bar-insert mounts will not allow guards to rotate in a crash
* Plenty of room for cables and brake lines
* Dual-injection construction combines a rigid nylon spine with a softer, more pliable material making the Rally II stronger than Acerbis' original Rally Brush Guards, while weighing less than the Rally Pro
* Come complete with all the mounting hardware necessary to bolt to any standard aluminum or steel bar
Geplaatst: zo aug 31, 2008 09:26
door adje
Let op Noppy , er komt ook nog een bevestigingskitje bij en dat kost €49.95 bestelnummer : 10019693 ( bij motorzoom )
Geplaatst: zo aug 31, 2008 11:16
door zappa.suzuki
Yip, beetje duur setje
Mochten m'n dichte plastic het begeven dan ga ik voor Venom, kunnen wat hebben
http://www.suzukiownersclub.co.uk/forum ... esman%5Fip
Geplaatst: zo aug 31, 2008 14:49
door brommer
Die polissport shield zien er wel fraai uit.
Geplaatst: zo aug 31, 2008 16:14
door Noppy
Die had ik al, dus dat was voor mij geen beslispunt. Maar je hebt gelijk, het kost wat, maar dan heb je ook wat
adje schreef:Let op Noppy , er komt ook nog een bevestigingskitje bij en dat kost €49.95 bestelnummer : 10019693 ( bij motorzoom )
Geplaatst: zo aug 31, 2008 20:43
door Sjokske
adje schreef:Helaas wel erg duur en de volgende keer op de volgende motor ga ik eens de Polisport shield er op zetten want deze zijn een heel pak goedkoper en zeker zo stevig als de Acerbis rally pro.
Polisport Shield heb ik al ook al verschillende keren gesloopt, die breken nogal gemakkelijk bij het smalle punt t.p.v. de ophangpunten die om het stuur heen klemmen.
Dus nu maar (betrekkelijk duurdere) Barkbusters EGO, z.g.a.o(nverwoestbaar).
En ook hiervoor geldt, na een paar keer rijden zien ze er niet meer uit
, ik ben nogal eens een soort van bomenknuffelaar
Geplaatst: do sep 25, 2008 00:30
door Slider
Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
open of dichte ?
Geplaatst: do sep 25, 2008 11:44
door Erik V
Slider schreef:Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
Klopt, als je voorover valt en je blijft je stuur te lang vasthouden worden je polsen geknakt door de beugels. Een vriend van me had het een paar jaar geleden voor in Catalunya na +/- 35 km rijden. Hij heeft nu nog steeds een plaatje in zijn pols dat ze er toen hebben ingezet.
Re: open of dichte ?
Geplaatst: do sep 25, 2008 12:26
door sjikkentip
Erik V schreef:Slider schreef:Ik heb wel eens horen vertellen dat het polsenbrekers zijn ??
Klopt, als je voorover valt en je blijft je stuur te lang vasthouden worden je polsen geknakt door de beugels. Een vriend van me had het een paar jaar geleden voor in Catalunya na +/- 35 km rijden. Hij heeft nu nog steeds een plaatje in zijn pols dat ze er toen hebben ingezet.
Tjiens,dit komt me bekend voor...
Iedere valpartij is natuurlijk verschillend.Ik heb de neiging van bij een tuimelpartij men stuur zo lang mogelijk vast te houden en tot hiertoe heb ik hiermee de blessures steeds kunnen minimaliseren (denk ik toch).
Maar zoals ik reeds zei,iedere val is verschillend en men moet wat geluk hebben.
Voor hetzelfde geld had de Guy toen enkel maar wat schaafwonden.Als je natuurlijkmet je hand tussen stuur en gesloten alu handbeschermer geraakt en je wordt over de moto gekatapulteerd dan riskeer je natuurlijk breuken.