Pagina 1 van 3
Afstelling CRF 450X "08
Geplaatst: za aug 16, 2008 20:50
door Surfroy01
Vannochtend had ik zin om met mijn CRF wat paadjes in de buurt af te raggen (ruiterpaden door het duin waar om 7 uur smorgens toch niemand komt) dus ik in vol ornaat de CRF de straat uit geduwd, om niet de hele straat wakker te starten, nou starten lukte prima, maar aanslaan ho maar. Staat natuurlijk nog op afstelling Qatar met 30+graden waar het vanmorgen 8 graden was. Net even geprobeerd en starte prima.
Wat moet ik veranderen aan de afstelling zodat ie ook met koudere temperaturen start?
Geplaatst: za aug 16, 2008 22:12
door mx jake
hij moet rijker worden gezet
wat zitten er nu voor sproeiers in
Geplaatst: za aug 16, 2008 23:01
door Rolando
Ik heb er een 185 sproeier in zitten met de naald ongeveer in de midden positie. Dit had de HM importeur gezegd van mijn CRF450X.
Het werkt goed, hij heeft me nog steeds niet in de steek gelaten.
De stationair sproeier is de standaard.
Geplaatst: zo aug 17, 2008 07:18
door Surfroy01
Geen idee wat er nu inzit, af fabriek, maar dat zal verschillen denk ik naar waar ze afgeleverd worden, of de lokale importeur heeft het verandert. Nouja moet binnenkort toch voor ombouw naar een expert, kan die daar ook gelijk eens naar kijken. Maar had gehoopt dat de choke he mengsel juist rijk maakt dan?
Geplaatst: zo aug 17, 2008 10:21
door adje
Ik had er bij mijn X een 190 hoofdsproeier en een 48 stationairsproeier in staan.
Liep altijd met 1 korte druk op de startknop.
Met de orginele sproeiers was die niet aan de gang te krijgen.
Geplaatst: zo aug 17, 2008 18:56
door huskie
Blijft leuk om te lezen:"ik weet niet wat er in zit Uhhh waar zit de carburateur?"
Geplaatst: zo aug 17, 2008 20:52
door Sjokske
Surfroy01 schreef:Maar had gehoopt dat de choke he mengsel juist rijk maakt dan?
In ieder geval rijker, maar er zit ook bij motoren een verschil tussen rijk, rijker en rijkst
Geplaatst: ma aug 18, 2008 07:27
door Surfroy01
huskie schreef:Blijft leuk om te lezen:"ik weet niet wat er in zit Uhhh waar zit de carburateur?"
Nee ik schrijf dat ik geen idee heb, ben er nog niet aan toe gekomen om er aan te gaan sleutelen, en weet ook niet of ik daar zin in heb, dan heb ik 3 motoren om aan te sleutelen........ noem het gemakszucht. Maar voorlopig ben ik al geholpen met de adviezen...... alleen niet helemaal met die van jou, of mag ik hieruit aflezen dat jij als deskundige het voor mij op komt lossen?
Geplaatst: ma aug 18, 2008 09:21
door huskie
Surfroy01 schreef: ben er nog niet aan toe gekomen om er aan te gaan sleutelen, en weet ook niet of ik daar zin in heb..... noem het gemakszucht. Maar voorlopig ben ik al geholpen met de adviezen......
Ok we noemen het gemakzucht, en het heeft wat opgeleverd
Geplaatst: di aug 19, 2008 10:06
door Surfroy01
Nu bedenk ik me dat een paar sproeiers vervangen niet het moeilijkste klusje is wat er bestaat. Hoe kan ik het beste aan deze sproeiers komen, zijn er leveranciers (hier opde site?) die ze op kunnen sturen?
Ohja Huskie, de carberateur (schrijf je dat zo) zit volgens mij aan de cilinder vast, heb gisteren gekeken, aan de voorkant komt een pijp uit die doorloopt naar de achterkant, maakt ook herrie als je hem start dus die kan het denk ik niet zijn, de andere kant zit iets van metaalachtigs met slangetjes eraan (1tje loopt naar benzinetank?) ook wat schroefjes, een kabel enzo, zit zeg maar onder tank schuin voor het zadel, is dat um?
Geplaatst: di aug 19, 2008 17:38
door adje
Welke maten heb je nodig ?
De meeste heb ik wel liggen ( al 20 jaar Honda rijder
)
Geplaatst: di aug 19, 2008 19:10
door huskie
Surfroy01 schreef:Ohja Huskie, de carberateur (iets van metaalachtigs met slangetjes eraan ) is dat um?
Kun je nooit met zekerheid zeggen bij een honda. Vraag het anders even aan Adje.
Geplaatst: di aug 19, 2008 19:11
door Rolando
Als je de carburateur wat draait, kun je de dop aan de onderkant verwijderen. Dan kun je beide sproeirs bereiken.
Enne..... Adje heeft sproeiers
Geplaatst: wo aug 20, 2008 12:39
door Sjokske
adje schreef: ( al 20 jaar Honda rijder
)
Maar ja, hoe lang nog
Geplaatst: wo aug 20, 2008 17:54
door adje
Sjokske schreef:adje schreef: ( al 20 jaar Honda rijder
)
Maar ja, hoe lang nog
Ik hoop er zeker nog 20 bij te doen
Geplaatst: wo aug 20, 2008 21:41
door Sjokske
Gwitwelwekbduul
Geplaatst: wo aug 20, 2008 22:00
door adje
markwildernognieaontoegeve
Geplaatst: do aug 21, 2008 12:38
door Sjokske
Ben nog steeds benieuwd hoe de 2009-Honda's er uit gaan zien (nieuw frame, nieuw blok, nieuw plastic
).
Misschien wordt het plastic wel zó nieuw dat ze het blauw maken
Geplaatst: do aug 21, 2008 21:44
door ntx650
of oranje
Geplaatst: vr aug 22, 2008 07:29
door Sjokske
Dan is het zeker wat voor Adje, hij begint de laatste tijd al redelijk te lonken richting oranje
Geplaatst: vr aug 22, 2008 08:12
door Houten Klaas
Watskebeurt?
Bernhard is ook helemaal om naar KTM, zelfs een mx gekocht.
Geplaatst: vr aug 22, 2008 08:19
door Sjokske
Denk dattie iets verkeerds heeft gegeten in de vakantie
Geplaatst: zo aug 24, 2008 08:01
door Surfroy01
Om weer even on-topic terug te keren, ik was gisteren in de buurt van Motorcross Ad en die had sproeiers liggen, hij had geen 190 maar wel 180, vond 190 ook wel erg groot, anyhow heb dus de 180 en 48 erin gestoit (zat 145 en 45 in) en net een heerlijk uurtje over wat ruiterpaden door het duin en braakliggend terrein gecrosst maw starten als een tiet dat ding. Overigens zit Aad niet meer in die bouwval maar in een zeer fraai pand!
Geplaatst: zo aug 24, 2008 09:22
door huskie
Surfroy01 schreef: 180 en 48 erin gestoit (zat 145 en 45 in) !
Nou Surfroy, dan is het maar goed dat hij niet wilde starten, anders hadden we over een week een topicje gehad: Mijn honda is vastgelopen
Geplaatst: zo aug 24, 2008 09:33
door brommer
MX Aad is idd vooruitgegaan met zijn nieuwe pand.
Maar heb je die crf nu al op kenteken?
Wat betrefdt kenteken snap ik het helemaal niet. Je hebt die mooie motor daar in belasting paradijs gekocht voor weinig dan zou ik niet moeilijk doen over het geld van het op kenteken zetten.
Sproiers. is niet mijn materie, gelukkig zijn er mensen die er wel verstand van hebben.