Pagina 1 van 1
EXC 400 => 520
Geplaatst: ma apr 14, 2003 22:39
door sjikkentip
Is het te doen om van een exc 400 een 520te maken?Moet men alleen de cilinder boren en een andere piston steken of moet men nog andere aanpassingen doen?
Geplaatst: di apr 15, 2003 17:33
door Rudy
Dit hoort hier natuurlijk niet thuis.....
>>> move naar technical (mod zijn is leuk
)
Maar durf eigelijk wel zo te zeggen dat de slag anders is...
Re: EXC 400 => 520
Geplaatst: di apr 15, 2003 21:34
door Jo VdB
sjikkentip schreef:Moet men alleen de cilinder boren en een andere piston steken of moet men nog andere aanpassingen doen?
Cilinder boren is niet nodig / aan te raden.
Je maakt van je 400 een 450 of een 520 door bv. andere cylinderkop te zetten.
Kost niet zoveel trouwens. En dan kan je nog kiezen of je bv een lange of korte slag 450 wil...
Jo VdB
Re: EXC 400 => 520
Geplaatst: di apr 15, 2003 21:52
door Zot
Jo VdB schreef:sjikkentip schreef:Moet men alleen de cilinder boren en een andere piston steken of moet men nog andere aanpassingen doen?
Cilinder boren is niet nodig / aan te raden.
Je maakt van je 400 een 450 of een 520 door bv. andere cylinderkop te zetten.
Kost niet zoveel trouwens. En dan kan je nog kiezen of je bv een lange of korte slag 450 wil...
Jo VdB
Al aan het bier?
de kop heeft niets te maken met de zuigerverplaatsing (dat noemen wij de cilinder inhoud) de zuiger verplaatsing is de oppervlakte v.d. zuiger x de slag.
Geplaatst: di apr 15, 2003 21:53
door sjikkentip
Welke stukken heeft men allemaal nodig?Wat kost het aan stukken en uurloon?Wat zijn de voor en nadelen van een korte en lange slag?
Geplaatst: wo apr 16, 2003 07:52
door Sandman (Joost)
tja, ik ben niet zeker over hoe het gaat om van de 400 een 450 of 520 te maken:
denk dat je voor de 520 zowel een andere cilinder (of ie zover geboord kan worden weet ik niet... maybe) als krukas nodig hebt. en voor een 450 een van die twee. Met de krukas krijg je een langere slag.
In het algemeen geeft een langere slag een rustiger motorkarakter. uwe motor zal krachtiger worden, maar vooral onderin. er zal ook meer topvermogen zijn, maar daar zit NIET de grootste winst.
En vice versa met een 'korte slag' dan heb je een piekeriger motorkarakter, maar wel relatief meer vermogen in het boven deel van de toerenband...
Re: EXC 400 => 520
Geplaatst: do apr 17, 2003 21:56
door Jo VdB
de ex zot schreef:Jo VdB schreef:sjikkentip schreef:Je maakt van je 400 een 450 of een 520 door bv. andere cylinderkop te zetten.
Al aan het bier?
de kop heeft niets te maken met de zuigerverplaatsing (dat noemen wij de cilinder inhoud) de zuiger verplaatsing is de oppervlakte v.d. zuiger x de slag.
Nee, nog niet aan het bier
Maar je hebt gelijk, het moet natuurlijk zijn, een andere
cylinder
De zetduivel heeft hier toegeslagen
Jo VdB
Een 540 van een 520 maken kost (inclusief nieuwe CDI) minder dan 1000 Euro.
Exc400 => 520
Geplaatst: vr apr 18, 2003 10:02
door sjikkentip
Moet men als men verbouwt van een 400 naar een 520EXC ook een nieuwe CDI plaatsen??
Re: Exc400 => 520
Geplaatst: vr apr 18, 2003 10:42
door Rudy
sjikkentip schreef:Moet men als men verbouwt van een 400 naar een 520EXC ook een nieuwe CDI plaatsen??
Denk het wel vanwege slagverschil...
Eerlijk gezegt lijkt het me makkelijker en goedkoper om gewoon een 520 te kopen ofniet¿