Pagina 1 van 1

Afstelling standaard CRF450 '04 met FMF 4.1 uitlaat

Geplaatst: ma jul 21, 2008 20:55
door barry!
Ik heb een orginele Honda CRF 450 2004 model. Hier zit nu een FMF 4.1 uitlaat systeem.

Stationair draaien is geen probleem. maar zodra je iets aan het gas zit valt hij direct uit. Het valt me ook op dat hij direct vrij warm wordt.
Ik vermoed dat hij dan ook veel ste arm loopt.
Hiervoor liep hij goed op een orginele uitlaat.

Aangezien alles orgineel is aan mijn motor ga ik uit van een orginele sproeirs bezetting. Wat zijn jullie tips/adviezen om dit het beste aan te pakken?

Ik wil graag van te voren al sproeirs e.d klaar hebben liggen om door te kunnen gaan met monteren. Vandaar dat ik (nog) niet exact weet wat de sproeierbezetting is.

Afbeelding
Afbeelding
Wat een super gaaf donkere roffel komt er uit die uitlaat 8) :twisted: 8) :twisted: 8)

Dank u wel!

Geplaatst: di jul 22, 2008 22:54
door Frank!
Nog geen bericht van FMF, begrijp ik?

Geplaatst: di jul 22, 2008 22:58
door pHreaC
Je kan op thumpertalk op jetting database zoeken. Hier vind je veel nuttige informatie en een goed uitgangspunt voor je jetting.

grtz,

pHreaC

Geplaatst: wo jul 23, 2008 07:52
door barry!
Frank: inderdaad, nog geen reactie. Maar de mail is gisteravond ook pas de deur uit gegaan!

Phreac: Dam'n dat ik daar niet eerder aan denk :? . Ken thumpertalk wel.
Bedankt!


Eerst maar eens mijn orginele uitlaat terugplaatsen.
Ik heb namelijk mijn nieuwe uitlaat er opgezet na het wassen van de motor. Nu heb ik dat ik alleen stationair kan draaien en bij de minste mm gas geven en hij valt dood. Volgens mij mag een uitlaat niet zo'n extreem verschil maken dus ik vermoed water. Maargoed, dat moet ik even uitzoeken.

Geplaatst: wo jul 23, 2008 12:53
door YZF250
Hangt ervan af, sommige uitlaten hebben een heel andere afstelling nodig dan een originele. Denk maar aan een Akrapovic bvb, ik ken er weinig die hun afstellingen niet moeten hebben veranderen na het overgaan naar Akra.

Geplaatst: wo jul 23, 2008 17:23
door Frank!
Ik denk het ook, dit ga je niet redden met alleen de hoofdsproeier.

Geplaatst: wo jul 23, 2008 21:29
door barry!
Nou mijn vermoeden was juist. Heel toevallig is er nu ook water bij de carb gekomen en zat er water in de vlotterkamer. Dit gebeurt bijna nooit natuurlijk totdat je een uitlaatwissel doet... en dan denk je dat het aan de uitlaat ligt :?

Maargoed, alles goed schoongemaakt en motor loopt direct goed met fmf.
snel op het gas gaan, langzaam op het gas gaan. statioanair draaien e.d allemaal mooi.

Ik kan echter niet rijden hier (direct politie door zeikerige buren) dus ik moet a.s zaterdag/zondag ff kijken op de crossbaan hoe die rijd onder belasting. Het klinkt allemaal goed iedergeval.

Main sproeier is 175 en stationair sproeier is 77
Volgens mij is dit al groter dan standaard...

Geplaatst: wo jul 23, 2008 22:16
door Frank!
Zo, meevallertje dus? Mooi! :D

Geplaatst: wo jul 23, 2008 23:23
door adje
@Barry , een stationairsproeier van maat 77 bestaat niet.
Ik denk dat er bij jou een stationairsproeier van rond de 45 - 48 in zit.

Geplaatst: wo jul 23, 2008 23:36
door Frank!
adje schreef:@Barry , een stationairsproeier van maat 77 bestaat niet.
Ik denk dat er bij jou een stationairsproeier van rond de 45 - 48 in zit.
Idd, hij heeft denk ik die kleine sproeier ernaast te pakken.
Je moet 'die lange met die gaatjes' hebben Barry :)

(ik weet eigenlijk niet hoe je die kleine noemt ?)

Geplaatst: do jul 24, 2008 07:54
door adje
Die heet Leakjet ofwel de startsproeier.
Deze loopt ook op met maten van 5.

Geplaatst: do jul 24, 2008 07:58
door barry!
ow :oops:

Na goed, eerst even kijken wat ie a.s weekend doet.

Bedankt iedergeval voor de reacties!

Geplaatst: do jul 24, 2008 11:12
door Frank!
adje schreef:Die heet Leakjet ofwel de startsproeier.
Deze loopt ook op met maten van 5.
Nee; de leak-jet zit onderin de (vlotter)kamer: regelt hoeveel brandstof er terug 'lekt' in de kamer. De rest wordt in de carb gespoten (brandstof-pomp). Hoe groter de leak-jet, hoe minder brandstof wordt ingespoten.

In het engels heet die kleine "JET, BY-STARTER" ....?


edit: ik ben het dus misschien half met je eens :D dat het om de startsproeier zou gaan (leak-jet dus niet) 8)

Geplaatst: za jul 26, 2008 17:32
door barry!
Vandaag gecrosst :D

Ging lekker. veel drek! Maar kon direct merken dat zo'n uitlaat toch stukken beter is dan een orgineel 8) .

Op elk toerengebied veel meer kracht en trekt ook lekker door!
Met name ook van onderuit stukken makkelijker.

Ben der wa wies met 8) :D .
Ik heb overgens voor mij zelf tot nu toe nog geen aanmerkingen qua afstelling. Hij start goed, reageert goed. Dus ff afwachten nog.

Nu eerst maar eens poetsen ;)
Afbeelding

Geplaatst: za jul 26, 2008 17:47
door adje
Hoe kan dat nou dat je motor zo vies is geworden.
Hier is alles kurkdroog en kan je bijna niet rijden door het vele stof :?

Geplaatst: za jul 26, 2008 18:46
door barry!
Haha ja erg he!.

HEt was ook de hele dag warm met blauwe lucht :lol: .

De baan was niet gevlakt + hele nacht regen + kleigrond = resultaat ;)

oh ja adje. die demper van mij (org uitlaat) zit idd de DB killer in. vandaar dat ik hem zo stil vond ;)

Geplaatst: ma aug 04, 2008 21:52
door barry!
Door dieFMF ga ik gewoon zo hard dat ik niet te fotograferen ben 8)

Afbeelding
Afbeelding


Zelfs niet op rechte stukken :shock:
Afbeelding


Behalve als ik stil sta :wink:
Afbeelding


Oh ja dit gebeurt er met de vering als er 100kg land :o
Afbeelding

Geplaatst: wo aug 06, 2008 09:57
door Sjokske
barry! schreef:Door dieFMF ga ik gewoon zo hard dat ik niet te fotograferen ben 8)
Of je geeft je maat een nieuw fototoestel waarbij de sluitertijden wél te regelen zijn :idea: :lol:

Geplaatst: wo aug 06, 2008 13:24
door brommer
op de foto's is de motor nog schoon.............

Geplaatst: wo aug 06, 2008 17:48
door barry!
hehe. paar foto;s is toch altijd leuk ;)