Pagina 1 van 1

startknop/sleutel

Geplaatst: zo jun 29, 2008 18:57
door brommer
De ktmexc en de wr 450f hebben een startknop zonder tussen komst van een sleutel.
de drz E heeft wel een contactsleutel.
Is dit een uitzondering?
Is het standaard dat enduro's alleen een knop/kickstart hebben zonder tussen komst van een sleutel?
Zijn er ook aftermarket contactsloten voor?

Geplaatst: zo jun 29, 2008 20:22
door Houten Klaas
Op de RXV zit ook een sleutel. Veel eenvoudiger, geen sleutel,sta je in parc ferme, kut sleutel vergeten. Echt iets voor mij. 8)

Geplaatst: zo jun 29, 2008 20:26
door brommer
knopje drukken, wegrijden is voor "iedereen "wel makkelijk.

aande andere kant schroevendraaien in slot rammen draaien en wegrijden is ook makkelijk.

brommer in een bus duwen nog makkelijker :?

Geplaatst: ma jun 30, 2008 06:24
door Houten Klaas
Een sleutelcontact zal het dievengilde niet tegenhouden.

Geplaatst: ma jun 30, 2008 07:30
door brommer
daar heb je helaas gelijk in :cry:

Geplaatst: ma jun 30, 2008 18:27
door Wortel
Nou een sleutel of een extra schakelaartje kan wel handig zijn als je de brommer ergens parkeert of als iemand per ongeluk de startknop aanraakt.

Extra sleutels en schakelaars gaan natuurlijk allemaal stuk en veroorzaken rare problemen in de drab waarin wij ons regelmatig bevinden maarre dan heb je niet zoals ik dat je brommer op de aanhanger gestart wordt omdat het stuur van de brommer van je collega per ongeluk op je startknopje drukt...

Voordeel is dat de brommer wel al warm is op de bestemming....

Geplaatst: ma jun 30, 2008 18:52
door brommer
@wortel"dat de exc van een kennis van me ook toen we mijn drz inde veren trokken starte zijn motor.

En idd met het oog op ff parkeren ergens.

Geplaatst: ma jun 30, 2008 19:20
door Houten Klaas
Er zit een stuurslot op !

Geplaatst: ma jun 30, 2008 19:23
door adje
Wortel schreef: dan heb je niet zoals ik dat je brommer op de aanhanger gestart wordt omdat het stuur van de brommer van je collega per ongeluk op je startknopje drukt...

Voordeel is dat de brommer wel al warm is op de bestemming....
Was dat toen jullie naar de Beaujolais reden ?
Dan zal je KTM idd wel warm zijn geweest toen jullie daar aankwamen als die in Nederland al gestart was :lol:

Geplaatst: ma jun 30, 2008 21:19
door Wortel
adje schreef:
Wortel schreef: dan heb je niet zoals ik dat je brommer op de aanhanger gestart wordt omdat het stuur van de brommer van je collega per ongeluk op je startknopje drukt...

Voordeel is dat de brommer wel al warm is op de bestemming....
Was dat toen jullie naar de Beaujolais reden ?
Dan zal je KTM idd wel warm zijn geweest toen jullie daar aankwamen als die in Nederland al gestart was :lol:
Haha.. nee.. dat is een keer op weg naar een off-road geweest, een andere chauffeur attendeerde ons erop dat een van de motoren liep..

enne dat stuurslot heeft bij mijn fiets nooit gewerkt.. zou ik dat na 5 jaar nog als garantie gevalletje kunnen claimen.. ?

Geplaatst: wo jul 02, 2008 23:09
door pHreaC
Had op men WR een sleutel gezet van een ttr...is uurtje of twee werk...heb trouwens nog zo een beugeltje liggen om een slot op te bevestigen.

grtz

Geplaatst: do jul 03, 2008 19:19
door henkzelf
Toch is bij eentje met E-start een extra schakelaartje mischien wel veiliger. Zo ken ik een verhaal over een Honda die achterin de bus omviel (op het startknopje) zonder dat de bestuurder het merkte. De olie was net op toen ze hem thuis wilden uitladen ......

P.S. of toch gewoon de benzinekraan dichtzetten, bedenk ik me nu.

Geplaatst: do jul 03, 2008 19:32
door brommer
op mijn nieuwe brommer zit geen benzine kraantje (injectie). als ik me niet vergis en ook geen sleutel.

Hebben de gasgas en sherco (injectie) een benzine kraantje?