Pagina 1 van 1
kentekenplaat
Geplaatst: zo jun 29, 2008 17:17
door wr450f'05
Ik zie op sommige enduro's mensen met een kleine kentekenplaat rijden, niet met de normale grote plaat maar het lijkt wel een bromfietsplaatje.
Ik snap dat het niet helemaal legaal is, maar ik neem aan met enduro's en offroad ritten word daar volgens mij niet echt op gelet.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn om zo'n klein plaatje te maken. En waar het van gemaakt wordt.
Geplaatst: zo jun 29, 2008 17:30
door big M
Kentekenplaat inscannen ,verkleinen en uitprinten.
Op een stukkie pespex plakken en lamineren.
Thats all.
Geplaatst: zo jun 29, 2008 19:19
door Noppy
Alleen geschikt voor rijden in het (verre) buitenland, helaas...
Geplaatst: zo jun 29, 2008 20:24
door Houten Klaas
Ik heb bij wpm zo'n klein plaatje laten maken, echter alleen voor het buitenland.
Geplaatst: zo jun 29, 2008 20:46
door kriscros
voor de belgen een halve nederlandse autoplaat op zen zijkant zetten en plakletters op maat en klaar. Dan is er toch iets bruikbaar vanuit holland
Geplaatst: zo jun 29, 2008 20:53
door wr450f'05
ik woon niet in Belgiƫ.
Re: kentekenplaat
Geplaatst: do jul 03, 2008 19:24
door henkzelf
wr450f'05 schreef:Ik zie op sommige enduro's mensen met een kleine kentekenplaat rijden, niet met de normale grote plaat maar het lijkt wel een bromfietsplaatje.
Ik snap dat het niet helemaal legaal is, maar ik neem aan met enduro's en offroad ritten word daar volgens mij niet echt op gelet.
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal voor mogelijkheden zijn om zo'n klein plaatje te maken. En waar het van gemaakt wordt.
Bij Nederlandse enduro's en offroad-ritten wordt daar nou juist wel scherp op gelet. Je zult dus 9,5 van de 10 keer niet mogen starten.
Misschien heb je wildrijders gezien met een klein plaatje?
Geplaatst: do jul 03, 2008 22:17
door pruus
De nederlandse keurmeesters zijn erg pietluttig. Dat is tenmindste mijn indruk na enkele weinige starts bij de daginschrijvingen. Misschien dat vaste rijders deze indruk niet hebben omdat die keurknapen hun gezicht kennen; ik ben er een beetje op afgeknapt. Bij events in het nabije buitenland wordt gekeken naar het geluid ( natuurlijk!), verzekering en techniesche toestand. Wil zeggen remmen, wiellagers, misschien nog of de steps wegklappen. Ik heb inmiddels aan verschillende ritten en een enduro deelgenomen in D, B en F met een geel gespoten achterspatbord en het kenteken er met stift op geschreven. Gewoon omdat ik het zat ben om steeds nieuwe platen aan te vragen. Na honderd meter kan toch niemand meer een plaat lezen...
Geplaatst: vr jul 04, 2008 16:29
door henkzelf
Nou Pruus, ik heb nooit gemerkt dat de keurmeesters verwschil maken tussen een professional zoals ik
of een offroad rijder zoals jij
Rijden ze in Belgie niet vaak met die grote hesjes met nummer? Het is toch wel handig als de marshalls (en op de openbare weg de politie) rijders kunnen herkennen als ze zich misdragen (jij niet hoor).
Geplaatst: vr jul 04, 2008 21:38
door pruus
Henk, supercool dat je nou echt voor de sport kunt gaan, toch!? Denk erover om volgend jaar 50+ te gaan rijden. Maar zie een beetje op tegen het steeds weer klaar maken van de motor. Helaas ben ik niet zo'n goede rijder maar hou wel van uitdagingen
Bilstain is echt niet goed voor al die aanbouwdelen zoals verlichting, claxon en kentekenplaten.
Sleutelen kost nou eenmaal tijd en daar heb ik stelselmatig te weinig van; moet immers al die gepensioneerden erdoorslepen....
Koester overigens geen wrok ( als dat al zo mocht zijn overgekomen), maar het verschil met 't buitenland is evident.
Als ik ergens aan mee wil doen zal ik me uiteraard aan de spelregels houden, spreekt vanzelf.
Geplaatst: vr jul 04, 2008 22:54
door wr450f'05
De planning was inderdaad voor het buitenland, voor in Nederland heb ik een gewone plaat.
Ik was gewoon benieuwd hoe mensen zo'n ding maken en of het werd gedoogd bij ritten.
Op dat laatste heb ik nu voldoende antwoord.