Pagina 1 van 1
ktm 450 sx / 250sx
Geplaatst: zo jun 22, 2008 20:27
door ktm620
Hallo ,
Ik rij nu op een ktm 520, aangezien ik steeds meer op het circuit begin te rijden vind ik de 520 wat te bruut met het vermogen. Ik ben dus van plan om een wat lichtere motor te kopen.
Wat kunnen jullie me vertellen over de 450 sx en 250 sx, is de 250 niet te licht en raak je hier snel op uitgekeken? is de 450 soepeler met het vermogen?
Welke zijn technisch goed van de 250 en 450, ik zit te denken om wel het jongere model te kopen (2007) met dubbele nokkenassen, zijn deze goed of heb je er slechte bouwjaren bij zitten?
Alvast bedankt voor de info.
groeten robert
Geplaatst: zo jun 22, 2008 21:25
door Jo VdB
Heb je een 520 EXC of een 520 SX, want dat maakt al verschil uit !
Als je een EXC hebt, neem dan maar al geen 250 SX, want dan kan je daar helemaal niet op rijden als een je 520 EXC te bruut vindt.
Een nieuwere 450 SX ipv een 520 EXC maakt eigenlijk ook niet zo veel uit..
Als je komt van een 520 SX, is het verhaal ietwat anders. De 250 SX zou ik dan ook niet kopen van KTM. Een Yamaha 250 is eventueel wel een mogelijkheid, gezien deze soepelder te rijden valt dan de KTM. Heb je al een 2-takt cross gereden ? Want komende van een 4takt valt dat de meesten niet mee !!
MAAR : welke tandwielverhouding rij je ? Je kan eventueel wat langer gaan in overbrenging.
Jo VdB
Geplaatst: zo jun 22, 2008 21:38
door ktm620
ik heb nu een 520 exc, wil geen 2 takt gaan rijden, blijf het bij 4takt houden.
2 takt al wel eens geprobeerd maar dat bevalt mij niet.
gr robert
Geplaatst: zo jun 22, 2008 21:53
door Jo VdB
Waarom schrijf je dan in je 1ste mail dat je een 250 SX wil, dat is toch tweetakt...
De viertakt is de 250 SX
-F !
Een 250 SX-F is een fijne crossmoto. Rijdt als een brommer, trekt niet zo aan je armen als een 520, moet je wel GOED onderhouden, moet je om snel te rijden constant in HOGE toerentallen houden en het blok laten janken, en VEEL schakelen is ook nodig gezien de beperkte power-band.
Vanaf het 2de modeljaar rijden ze fijner en pakt de motor beter op in lagere toerentallen doordat een andere nokkenas (uitgang) gebruikt wordt (afkomstig van de EXC-F)
Jo VdB (
seffens op weg om in Zweden de KTM 2009 modellen te gaan rijden )
Geplaatst: zo jun 22, 2008 22:08
door ktm620
tja sorry , ff foutje gemaakt, inderdaad is de sx-f.
weet je toevallig ook hoe de 450 sx rijd ten opzichte van de 520?
en hoe is deze technisch? kan ik beter voor de wat ouder gaan of voor het nieuwere type motorblok met dubbele nokkenassen.
is het erg veel meer onderhoud met 250 ten opzichte van de 520?
gr robert