welke voelermaat voor voorvorkschraper

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Zoals de topictitel zegt. Welke maat voelermaat kan je het best gebruiken wanneer de voorvorkkering lekt door vuil? truckje van de tape werkt ook wel, maar ik wil profi :P
Allways replace the cheapest parts first :P
speedphreax
Berichten: 1681
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34

Bosje schreef:Zoals de topictitel zegt. Welke maat voelermaat kan je het best gebruiken wanneer de voorvorkkering lekt door vuil? truckje van de tape werkt ook wel, maar ik wil profi :P
Oh, ik vond tape altijd meer profi. Met een voelermaat heb ik toch het idee dat je de keerring sneller beschadigt.

Ik zou .10 gebruiken
| 1972 Honda CB350K3 | 2017 KTM 1290 Super Adventure S
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:31
Locatie: WESTERLO

Denk dat .11 net iets beter schraapt ... 8)
Afbeelding
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 12:28
Locatie: Kampen

filmrolletje
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 13:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

visitekaartje of iets vergelijkbaars van papier, blijft het vuil ook beter aan "plakken"
met een voelermaatje bestaat het risico op beschadiging door de scherpe randjes
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Flip schreef:filmrolletje
Filmrolletje??? Wat is dat, zit dat binnenin de geheugenkaart van een camera ofzo?

:lol:
Allways replace the cheapest parts first :P
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 12:28
Locatie: Kampen

Misschien te vinden ergens in een verloren hoekje op de zolder van je oma :lol:

celluloid
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Bosje schreef:
Flip schreef:filmrolletje
Filmrolletje??? Wat is dat, zit dat binnenin de geheugenkaart van een camera ofzo?

:lol:
Is dat het probleem, ik deed er een memorystick tussen,maar die schoof steeds weg. :lol:
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 19:55
Locatie: Overhespen (Linter)

stukje plastic van een mineraalwaterflesje
met dat extra voordeel dat het al lichtjes gebogen is in de vorm van het vorkbeen

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1314
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

http://www.partwell.com/products/busine ... oduct.html

Hoezo niet Profi ?? ;)

Makkelijkste is als de veren eruit zijn.
Tape om de binnenpoot plakken in een spiraalvorm. De poot dan draaiend inveren en recht omhoog laten komen.
Het vuil zou dan achter het randje van de tape blijven hangen
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Freestyler
Berichten: 91
Lid geworden op: wo mar 07, 2007 11:16
Locatie: Houthalen Belgie

Ik ken ook een trukje om je keerringen wat langer te laten meegaan.
Nadat je de vorkbenen zuiver gemaakt hebt spuit je wat WD 40 op de benen en veer je een paar keer diep in en dan zie je zelf wel wat er gebeurd :shock: , ik heb het per toeval ontdekt en heb sindsdien nooit meer keerringen hoeven te vervangen. :D
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 10:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Gebruik altijd een negatief - werkt perfect!
Moet je waarschijnlijk idd even voor zoeken, maar het is dun, en stevig ;).
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 09:30
Contacteer:

Of je voorvork gewoon uit elkaar halen. een zaterdag middag kwijt zijn. en alles brand schoon hebben?

@ frank, niet schrikken als een ene bill gates je heeft toegevoegd op msn ;)
verstand op nul en nadenken
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 19:21
Contacteer:

Ik gebruik altijd de schoppen AAS. Na de schraaphandeling achter de keringgewoon weer terug in het spel brengen. Ideaal bij poker, die herkenning van voorpootolie in de linker bovenhoek :D
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Neopreen voorvorkkousen en je hebt gegarandeerd geen problemen meer met vuil tussen de voorvork-keerringen met eventuele lekkage als gevolg.
Was 't zat om bij m'n WR geregeld de vorkpoten te moeten reviseren en na het monteren van die vorkkousen (uit één stuk, dus zonder klitteband!) nu alweer meer dan een jaar terug heb ik geen problemen meer :P
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Plaats reactie