Pagina 1 van 1
Lekkende cabarateur
Geplaatst: zo mei 04, 2008 10:09
door Dion
Hallo,
Gisteren kwam ik erachter dat als ik stil staat mijn cabarateur lekt
. Onderaan de cabarateur, een MIKUNI TDMR (38/40/41) zit een soort overloopslangetje waar benzine uit stroomt als ik niet rij.
weet iemand of dit simpel te verhelpen is? Ik hoop het wel want het is nogal een klus om de cabarateur tussenhet filter en de cilinder weg te halen....ik weet ook niet of je het probleem makkelijk zelf kunt verhelpen of dat dit werk is voor een specialist.
Ik hoor graag!
Geplaatst: zo mei 04, 2008 10:51
door ktm620
Dit is prima zelf te doen, alleen moet je voor het beste resultaat wel de carb. ertussen weg halen.
Dan de vlotterkamer er onder weg, vlotter eruit , dan kom je een klein aluminium pennetje met een rubber puntje tegen , vooral hier heel goed schoon maken, vak zit er ook nog een filtertje waar je benzineslang op de carb. zet.
Maak/controleer ook even of je zand in je tank of jerrycan hebt zitten anders lekt hij zo weer
gr robert
Geplaatst: zo mei 04, 2008 13:19
door pHreaC
Als je em er niet onderuit krijgt, kan je hem meestal ook nog draaien. Zo kan je er ook goed aan.
grtz
Geplaatst: zo mei 04, 2008 13:22
door ktm620
ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Geplaatst: zo mei 04, 2008 13:22
door Gery400
het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat
Gery
Geplaatst: zo mei 04, 2008 14:34
door Dion
ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....
Geplaatst: zo mei 04, 2008 14:36
door Dion
Gery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat
Gery
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rij
Geplaatst: zo mei 04, 2008 14:37
door Dion
Gery400 schreef:het kan ook zijn dat het vlotterniveau gewoon een tikkeltje te hoog staat
Gery
Hoe kan ik, als het vlotternivo te hoog staat, dit terugdraaien? Ik heb nooit met een van mijn vingers aan de cabarateur gezeten, alleen de stationairschroef draai ik wel een in- of uit, afhankelijk van waar ik rij
Geplaatst: zo mei 04, 2008 14:59
door ktm620
lijkt me heel onwaarschijnlijk dat het vlotterniveau zomaar veranderd.
Geplaatst: zo mei 04, 2008 21:48
door zappa.suzuki
Veranderd idd niet zo maar, zal waarschijnlijk een stukje vuil zijn, of aanslag of ingesleten vlotternaald.
Geplaatst: ma mei 05, 2008 07:26
door Sjokske
Dion schreef:ktm620 schreef:ik weet niet wat voor motor je hebt, maar bij mijn ktm maak ik vaak de onderste 2 bouten van mijn subframe los en draai ik die omhoog en kan de carb. er makkelijk tussen uit.
Ik heb een TM400, ik ga wel even kijken hoe ik er het beste bij kan...draaien is uiteraard ook een slimme optie.....
Draaien wordt moeilijk waarschijnlijk i.v.m. gaskabellengte en bovenkant carburateur die tegen het frame bonkt (= bijna een valstroom-type, vlotterkamer staat onder een hoek van pakkumbeet 45°). Tank eraf en carburateur gewoon even er tussenuit halen, werkt veel gemakkelijker.
Carburateur tussen de rubbers uit- en infriemelen is een beetje pielen, maar werkt veel fijner als het spul los is.
Geplaatst: di mei 06, 2008 09:42
door Dion
Zal vandaag even lekker gaan friemen.....hoop dat ik hem er tussenuit krijg want de cabaratuer zit redelijk strak tissen luchtfilterhuis en de cylinder....
Geplaatst: do mei 15, 2008 21:55
door Dion
en klaar is kees.....bedrading los, subframe gekanteld, cabarateur los van luchtfilter en cylinder, vlotterkamer voorzichtig opengeschroefd, beetje lopen rammelen, pen op cabarateur eruit gehaald, schoongeblazen, de boel weer in elkaar geschroefd, gechecked op het "lekken" maar alles bleef mooi droog.
Zaakje weer gemonteerd, stukje gereden, alles weer voor elkaar.
Op deze manier leer je je fiets wel beetje bij beetje kennen
Geplaatst: do mei 15, 2008 22:08
door zappa.suzuki
Vaak is het makkelijker dan je denkt, maar als het de eerste keer is maak je je altijd een beetje zorgen
In 4 jaar ben ik van 4 takt en motor leek naar redelijk ervaren sleutelaar gegaan en het viel tot nu toe allemaal erg mee