Pagina 1 van 1

GasGas 300EC enduromotor van het jaar 2008

Geplaatst: vr apr 18, 2008 18:52
door Ad Ketelaars
Het toonaangevende franse blad Moto Verte heeft de tweetakt :lol: GasGas 300 uitgeroepen tot motor van het jaar 2008. Een groep testrijders van 45 personen is tot deze conclusie gekomen. Prijs/kwaliteit, handelbaarheid en een fluisterstille motor :lol: , gaven de doorslag.

2e Yamaha WRF250 4-takt
3e KTM EXC-E 300 2-takt :lol:

Hoewel ik als verstokte 2 takt rijder, voorzichtig aan een viertakt zat te denken, ga ik toch eerst eens praten met Wim Oerlemans (GasGas verdeler).

Geplaatst: vr apr 18, 2008 20:31
door schildertje
:D Ik weet wat hij gaat zeggen : waaat moette gij met zoeen kettingzaag??? :lol:
Is mooi ding maar ben zelf verslingerd aan de FSR 450.
Scheelt natuurlijk wel 20 kg, dat dan weer wel :roll:

Geplaatst: vr apr 18, 2008 21:35
door huskie
Ad,
jij als verstokte 2takt man.... denk nou na.
Je kunt niet voor een 4takt gaan. Met een 300cc 2takt heb je de 4takt die je wilt hebben.
Jij rijd met een crossblok, toch? Daar is die 1ste versnelling niet laag, of is het hoog, genoeg voor.
Koop nou gewoon een enduro 2takt, met bail-out 1ste versnelling en alles komt goed, echt waar. :)

Geplaatst: vr apr 18, 2008 23:55
door Ger
Ik wist wel dat ik de juiste keuze heb gemaakt 8)

Ad, je weet mijn mening, maar ........

gewoon zelf op zo'n ding gaan rijden en je eigen mening vormen :mrgreen:

http://brochures.numeriques.info/docs/_/MotoVerte409/

Filmpje van 't testen op:
http://www.motoverte.com/site/motos-de- ... 30613.html

Geplaatst: za apr 19, 2008 08:50
door Surfroy01
Blijf dat toch altijd knap vinden dat het jaar nog geen 4 maanden oud is en ze nu al weten dat deze het beste van dit jaar is????????

Geplaatst: za apr 19, 2008 17:39
door Ger
Surfroy01 schreef:Blijf dat toch altijd knap vinden dat het jaar nog geen 4 maanden oud is en ze nu al weten dat deze het beste van dit jaar is????????
Hmm, de 2008 van de meeste merken zijn omstreeks november in het jaar ervoor leverbaar. Motoren die in 2008 op de markt komen zijn dan (meestal) 2009 modellen.

Het is en blijft een mening, maar als die gevormd wordt door een 45 tal verschillende rijders dan lijkt de test toch wel representatief.

Geplaatst: zo apr 20, 2008 07:19
door Surfroy01
Ik vind het gewoon een flauwe woordgrap, volgens mij kun je pas tegen het eind van het jaar iets het predikaat beste van dat jaar geven!

Geplaatst: zo apr 20, 2008 12:32
door TTT
hmmm, ligt het toch niet aan de motor :wink:

Re: GasGas 300EC enduromotor van het jaar 2008

Geplaatst: ma apr 21, 2008 07:41
door Sjokske
Ad Ketelaars schreef:ga ik toch eerst eens praten met Wim Oerlemans (GasGas verdeler).
Einde oefening Kawa ?

Geplaatst: ma apr 21, 2008 17:59
door Ad Ketelaars
Uiteraard ben ik al eens gaan kijken naar zo´n nieuwe Kawa 450 enduro. Prachtige machine, maar wel prijzig. In Moto Verte van deze maand wordt flink uitgepakt met deze machine, omdat Kawa France deze Kawa voor een dumpprijs aan het verkopen is. Hij kost in Frankrijk 7400 euro. In Nederland geldt nog de normale prijs van 10000 euro.
Afgelopen weekend op enkele viertakten gereden. Dat rijdt uiteraard ook mooi, maar een moderne tweetakt pakt ook mooi op in elke versnelling en bij het wegrijden, lig je tegenwoordig ook niet meer op je rug. Het voelt lichter aan en ik kan niet zo goed wennen aan het afremmen op de motor. In Frankrijk wordt overigens niet meer over een 2/takt, maar over een 3/takt gepraat. :wink:

Geplaatst: ma apr 21, 2008 19:14
door huskie
Gisteren heeft Hein even op mijn brommer gereden, en ook hij was onder de indruk van dit motortje. Afgetankt 102kg. Tegen 115kg voor de lichtste 4takt. Kijk dat scheelt als het zwaar en technisch wordt. Komt bij dat ik 65kg weeg. :oops: Vanmorgen opeens 66kg. Ik moet weer gaan trainen.

Geplaatst: ma apr 21, 2008 20:37
door schildertje
Ad Ketelaars schreef: Het voelt lichter aan en ik kan niet zo goed wennen aan het afremmen op de motor. In Frankrijk wordt overigens niet meer over een 2/takt, maar over een 3/takt gepraat. :wink:
Is een slipperclutch er in dan niets voor jou? Oerlemans heeft daar ook wel oplossingen voor.
Maar goed zo'n lichte tweetakt (qua gewicht dan he) is ook wat voor te zeggen. En qua onderhoud valt een viertakt best mee, vind ik.
Buiten het gewone olie verversen en luchtfilters verschonen heb ik geen duur onderhoud. 8)

Geplaatst: ma apr 21, 2008 21:18
door henk-v
huskie schreef:Gisteren heeft Hein even op mijn brommer gereden, en ook hij was onder de indruk van dit motortje. Afgetankt 102kg. Tegen 115kg voor de lichtste 4takt. Kijk dat scheelt als het zwaar en technisch wordt. Komt bij dat ik 65kg weeg. :oops: Vanmorgen opeens 66kg. Ik moet weer gaan trainen.
wat heb je gisteren gedaan dan,had je toch mee moeten gaan het was erg glad en technisch :lol: en veel lichte 2 taktjes die geen last van de glaheid hadden :shock: