Pagina 1 van 1
zuigerveren
Geplaatst: wo apr 09, 2003 19:16
door jo
de juiste veren voor een zuiger van een XL250 (overmaatszuiger van wiseco) zijn niet meer leverbaar, men heeft ons de verkeerde veren geleverd en de dealer die als tussenpersoon fungeerde vertikt het om ze terug te nemen,
de veren zijn de juiste maat, alleen zijn de middenste veer en de oliekeerring te dik om in de zuiger te plaatsen, de veer is 0.3 mm dikker dan de originele, de oliekeerring is bijna een mm breder dan de originele.
heeft iemand enig idee of we de zuiger kunnen laten aanpassen aan deze dikkere veren? een nieuwe zuigerset kost al gauw 160 euro zonder het opboren van de cylinder, de veren die niet passen hebben ons ook al 58 euro gekost....
groetjes
jo
Geplaatst: wo apr 09, 2003 21:16
door Rudy
Tja enige oplossing lijkt me zuiger uit afdraaien zeg maar (bij de zuigerveer sleuven zeg maar).
0.3mm is opzich best te doen lijkt me.
Heb dr zelf trouwens geen ervaring mee
Geplaatst: wo apr 16, 2003 09:13
door jo
de zuiger werd in een revisiebedrijf vakkundig aangepast aan de nieuwe veren, kostprijs: 10 euro
gisteren alles gemonteerd, bezine in de tank, één maal kicken en de motor liep als een zonnetje, van geluk gesproken...
carburator is na volledige montage zelfs heel redelijk afgesteld, al was het natte vinger werk, er is nu nog één ding dat we maar niet goed krijgen, nl de kickstarter..
door de trillingen van de motor draait deze steeds terug opzij waardoor hij hinderlijk tegen je been komt te zitten, we hebben reeds een andere (tweedehandse) kick gemonteerd en die heeft net hetzelfde gedrag.. zo te zien is daar nergens een veer of zo voorzien, de kick veert mooi terug omhoog na het aantrappen maar wil maar niet in teruggedraaide positie blijven
doen wij iets verkeerd? of is dit een gekend euvel van de honda kick en moeten wij een nieuwe plaatsen?
groetjes
jo
Geplaatst: wo apr 16, 2003 11:13
door Kees
elastiekje er rond is goedkoper
Geplaatst: wo apr 16, 2003 12:08
door cr fanatic uitgelogd
jo schreef:de zuiger werd in een revisiebedrijf vakkundig aangepast aan de nieuwe veren, kostprijs: 10 euro
gisteren alles gemonteerd, bezine in de tank, één maal kicken en de motor liep als een zonnetje, van geluk gesproken...
carburator is na volledige montage zelfs heel redelijk afgesteld, al was het natte vinger werk, er is nu nog één ding dat we maar niet goed krijgen, nl de kickstarter..
door de trillingen van de motor draait deze steeds terug opzij waardoor hij hinderlijk tegen je been komt te zitten, we hebben reeds een andere (tweedehandse) kick gemonteerd en die heeft net hetzelfde gedrag.. zo te zien is daar nergens een veer of zo voorzien, de kick veert mooi terug omhoog na het aantrappen maar wil maar niet in teruggedraaide positie blijven
doen wij iets verkeerd? of is dit een gekend euvel van de honda kick en moeten wij een nieuwe plaatsen?
groetjes
jo
de prijs van een nieuwe kon je nog wellis koud op je dak komen
ik heb bij mij maat zijn cr de kick uitelkaar gehaald en een extra ring ertussen gedaan zodat hij wat zwaarder gaat BTW dit was zon alu kick
met een stalen bus die om de as komt
grteetz HANS
Geplaatst: vr apr 18, 2003 00:20
door jo
kickstarter is weer als nieuw, vanavond de boel gedemonteerd en gezien dat ie achteraan open gescheurd was, in de bankvijs gezet, mooi terug dicht geknepen en een deftige las erop gelegd, zelfs een beetje van het goede teveel want ik heb binnen en buitenkant weer in vorm moeten slijpen, blijkbaar wordt deze kick vergrendeld door een stalen kogeltje dat in een gaatje klikt als je de kick op zijn plaats duwt...
nieuw gaatje geboord en mooi alle bramen weggevijld, lekker veel vet ingesmeerd en de boel terug gemonteerd...
uurtje werk en een prima resultaat
nu nog dat olielek net boven het voorste kettingwiel opspoeren en een andere koppeling... raar, een olielek dat alleen lekt als de oliepomp druk opbouwt.... het is niet de oliekeerring rond de uitgaande as, morgen gaat ie open, dan hoop ik dat ik het vind...
groetjes
jo