Pagina 1 van 2

HM Teller (Trailtech Vapor)

Geplaatst: ma apr 07, 2008 09:50
door Rolando
Mijn "Vapor" die standaard op de HM Honda zit, wordt geschakeld via de lichtknop. Als het licht uitstaat, gaat de teller uit, maar ook moet ik de tijd instelling weer opnieuw doen als ik het licht aanzet.
Is deze dan verkeerd aangesloten? Of moet er een nieuwe batterij in.

Geplaatst: ma apr 07, 2008 17:42
door adje
Dan zal er waarschijnlijk wel een nieuwe batterij in moeten want als de voeding van de motor uitgeschakeld is dan moet de eigen voeding van de Vapor het overnemen.

Geplaatst: ma apr 07, 2008 21:04
door Rolando
Heb ik gedaan, maar werkt niet echt.
Het stomme is dat alleen de tijd gereset wordt, de andere instellingen blijven wel staan.

Misschien een rare vraag, maar moet de +zijde van de batterij boven of onder. Kan het niet zien.

Geplaatst: di apr 08, 2008 05:43
door mx jake
vapor hoeft niet via een schakelaar
als je fiets 3min stil staat gaat je vapor in standby
en als je he weer start gaan hij weer aan

op de trailtec site kan je een manual loaden

Geplaatst: di apr 08, 2008 12:56
door Sjokske
Rolando schreef:Heb ik gedaan, maar werkt niet echt.
Het stomme is dat alleen de tijd gereset wordt, de andere instellingen blijven wel staan.

Misschien een rare vraag, maar moet de +zijde van de batterij boven of onder. Kan het niet zien.
Begint da gesodemieter nou al wir :lol:

Geplaatst: zo apr 13, 2008 10:22
door Rolando
Ben een paar dagen weggeweest voor mijn werk.
Batterij heb ik een dag of 4 er uit gehad.
Ik kom terug. Nieuwe batterij er in en hij werkt. :?

Geplaatst: zo apr 13, 2008 12:34
door Surfroy01
Effiets een vraagje, is zo'n Vapor goed genoeg voor de RDW? Over 2 maandjes wordt mijn CRF450X naar NL verscheept maar die moet dan wel weg klaar gemaakt worden, nu kan ik die Vapor voor USD100 naar hier laten komen, vandaar mijn vraag......

Geplaatst: zo apr 13, 2008 16:17
door Rolando
Vapor is heel uitgebreid en voeldoet goed.
Zit een temperatuur meter op, toerenteller KM's en nog meer functies.
Je kan hem speciaal voor Honda bestellen, dan is alles al een beetje op maat.

Geplaatst: zo apr 13, 2008 18:00
door Surfroy01
Ja dat zag ik, nou ga ik maar bestellen in de joenaaitmiesteeds!!!!

Geplaatst: zo apr 13, 2008 18:20
door Bosje
Surfroy01 schreef:Effiets een vraagje, is zo'n Vapor goed genoeg voor de RDW? Over 2 maandjes wordt mijn CRF450X naar NL verscheept maar die moet dan wel weg klaar gemaakt worden, nu kan ik die Vapor voor USD100 naar hier laten komen, vandaar mijn vraag......
Waar haal jij een vapor voor honderd dollar? misschien linkje? ik vind het wel fijn om een temperatuurmeter te hebben :Y

Werkt zo'n vapor met de KTM tellersensor of zit er een eigen sensor bij :?:

Geplaatst: zo apr 13, 2008 18:25
door Surfroy01

Geplaatst: zo apr 13, 2008 20:46
door Rolando
Bosje schreef:
Surfroy01 schreef:Effiets een vraagje, is zo'n Vapor goed genoeg voor de RDW? Over 2 maandjes wordt mijn CRF450X naar NL verscheept maar die moet dan wel weg klaar gemaakt worden, nu kan ik die Vapor voor USD100 naar hier laten komen, vandaar mijn vraag......
Waar haal jij een vapor voor honderd dollar? misschien linkje? ik vind het wel fijn om een temperatuurmeter te hebben :Y

Werkt zo'n vapor met de KTM tellersensor of zit er een eigen sensor bij :?:
Er zit ook een eigen sensor bij.
http://www.jamopa.nl/shop/product_info. ... ts_id=1819

Als forum collega zal ik hem zonder verzendkosten opsturen :wink:

Geplaatst: ma apr 14, 2008 06:36
door Surfroy01
Daar gaat je business........scheelt 60Euro!!!!!! voor jouw prijs heb je er bijna 2 in de states, leuk heh die zwakke dollar? OK komt nog verzendkosten bij, maar dat is voor mij een paar euro..........

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:42
door Rolando
Ik weet het.
Sommige dingen kan ik bijna net zo goed bij "Thumpertalk" kopen.

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:45
door adje
We kunnen wel zo goedkoop leveren maar dan schiet het echt niet meer op.
Op het eind van het jaar zal je toch ook nog belasting moeten betalen over de winst.

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:47
door Rolando
Tsja, belasting. :twisted:

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:51
door Surfroy01
Winst...........uh vertel je me nu dat je met 60 euro korting nog winst maakt?, je betaald toch niet meer dan 100% belasting over winst dus ook al maak je 1 euro winst hou je er altijd nog iets aan over, goed het helpt splinter niet door winter....... ikniesnapnie helmaal, overigens verlies kun je toch aftrekken van de belasting? Kan soms best interresant zijn!

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:53
door adje
60 Euro korting komt niet goed nee :?

Geplaatst: ma apr 14, 2008 18:53
door Rolando
Bijleggen beginnen we niet aan 8)

Geplaatst: ma apr 14, 2008 19:17
door Surfroy01
Beetje crea jongens, heb eens een project gerund (paar 100 miljoen) voor mijn vorige werkgever dat we op papier via een kantoor van hun in Wiesbaden lieten lopen, reed elke dag een auto op en neer om de post op de halen/brengen, maar werd dus gewoon vanuit nederland gedaan. Ohja dat kantoor was zwaar verlies lijdend, maarja verlies kun je ook in Duitsland van de belasting aftrekken.....dus betaalde we geen belasting over de winst!

Geplaatst: ma apr 14, 2008 19:19
door Rolando
Paar 100 miljoen kan ik me ook niet veroorloven. :?

Geplaatst: ma apr 14, 2008 19:26
door Sjokske
Anders was tie nog wel TM blijven rijden :oops:

Geplaatst: wo apr 30, 2008 16:56
door Surfroy01
Vorige week de Vapor binnen, vandaag gemonteerd, plug and play. Alleen wat zijn de RPM waarden voor een CRF 450X van 08? Wil gele led als max koppel RPM en rode als MAX RPM.

Moest voor installatie temp sensor zo'n 0,3l koelvloeistof aftappen maar heb met mijn zotte kop niet gelet op het nivo voor aftappen, nu na aftappen staat reservoir onder blok boven het max streepje?????? Moet het systeem ontlucht worden? Volgens handboek mag je alleen bijvullen in reservoir, niet in radiator, klopt dat?

Geplaatst: wo apr 30, 2008 19:16
door adje
Je had beter ook een aluminium dashboardje erbij kunnen bestellen wannt dan zat de teller veel steviger :idea:
Ik heb op mijn Honda de min waarde op 9000rpm en de max op 11000rpm staan.
Koelvloeistof gewoon weer bijvullen in de radiator maar niet te veel omdat als je reservoir vol zit onder bij het motorblok dan gaat dat vanzelf ook weer terug de radiator in.
Ontluchten hoeft bij een cross/enduromotor niet.
Temperatuur heb ik op min 100 graden en max op 115 graden staan.

Geplaatst: wo apr 30, 2008 20:32
door Rolando
Heb nu 3 keer gereden en bevalt me goed. Een puntje is nu dat de teller zich zelf heeft gereset tijdens het rijden. Na wat proberen denk ik dat het de batterij is, ant met licht aan, doet hij het wel goed.