Pagina 1 van 1
Remblokken...
Geplaatst: do mar 27, 2008 22:22
door Arnaud
Had ruim 5000 km met de originele remblokken (voor & achter) op m'n WR450F gedaan maar ze moesten dan toch echt vervangen worden.
Heb er nu EBC TT-blokken opliggen die na
één rit (nog geen 200km) al half versleten zijn
Zijn er remblokken die de originele Yamaha-blokken evenaren of kan ik gewoon beter die originele erop zetten??
Graag jullie ervaringen
Groeten,
Arnaud.
Geplaatst: vr mar 28, 2008 00:04
door Klx300R
5000km
dat moet je me toch even voordoen
ik weet uit ervaring dat originele yamaha remblokken lang meegaan indien ze goed ingeremd zijn, daarom steek ik die ook op de gasgas.
wat ik je wel kan zeggen is dat originele remblokken het dubbele kosten van een setje ebc'kes en dat ze wel minstens 3x langer meegaan.
dus gewoon originele gaan halen, much better. Ook zitten bij originele de trillingsplaatjes bij waardoor zuiger meer naar binnen blijft ten alle tijden.
greetz
Geplaatst: vr mar 28, 2008 01:18
door adje
5000km
, dan heb je zeker nooit in de modder gereden
Als ik 1000km kan rijden met een setje ( achter) remblokken dan is het toch echt op.
Je hebt het toch wel over de achterste remblokken hé ?
Met de voorste rij ik ook wel een jaar mee uit en dat is ook wel zo'n 5000km.
Geplaatst: vr mar 28, 2008 01:27
door zappa.suzuki
Doe mij zulke remblokken.. 2000km weg+off road max achter..
Geplaatst: vr mar 28, 2008 08:30
door Sjokske
Klx300R schreef:wat ik je wel kan zeggen is dat originele remblokken het dubbele kosten van een setje ebc'kes en dat ze wel minstens 3x langer meegaan.
dus gewoon originele gaan halen, much better. Ook zitten bij originele de trillingsplaatjes bij waardoor zuiger meer naar binnen blijft ten alle tijden.
greetz
Niet persé dus, een keertje een setje originele Nissin's van pakkumbeet € 51,= in een rit van een paar uurtjes versleten. Het hangt gewoon van de hardheid van de blokken af, er zijn verschillende hardheden leverbaar.
Goedkope versies waar ik der laatste tijd mee heb gereden houden het meestal stukken langer uit dan destijds die zachte Nissin's.
Hangt ook van de ondergrond af trouwens, veel modder = veel slijtage.
Geplaatst: vr mar 28, 2008 09:10
door barry!
Je hebt A.B of C remblokken
ze staan voor de zachtheid van de blokken en daarmee wordt bepaald hoe snel je remblokken aangrijpen en het wiel blokeert. Daarmee komt de slijtage vban de blokken ook kijken.
Een zachtblok dat snel aangrijpt en bij 1tikje het wiel laat blokkeren zijn zacht en verslijten snel. Bij harde blokken minder slijtage maar moet je vaak net wat harder op je pedaal drukken voor het remmen.
Hoe de volgorde is weet ik echter niet
edit: hmmm bericht van sjoske zegt al genoeg
Geplaatst: vr mar 28, 2008 12:42
door Noppy
Gesintered?
Kevlar?
Iemand ervaringen?
Geplaatst: vr mar 28, 2008 13:43
door Rolando
Gesinterde van Carbone Lorraine!!
Geplaatst: vr mar 28, 2008 14:00
door Noppy
Hmmm,
Pasta carbonara
Geplaatst: vr mar 28, 2008 17:26
door Arnaud
adje schreef:5000km
, dan heb je zeker nooit in de modder gereden
Adje, Ik rij met m'n WR onder alle omstandigheden: zand, modder, regen, droog, maakt me niet uit.
En die 5000km geldt voor
beide sets dus voor én achter! En ontzien is er echt niet bij...
Maar als ik jullie reacties zo 'ns lees, heb ik m'n keuze al gemaakt: ik ga gewoon die originele Yamaha blokken er weer opzetten! EBC heeft voor mij na 1 ritje al echt afgedaan...
Groeten,
Arnaud.
Geplaatst: vr mar 28, 2008 19:13
door Sjokske
Rolando schreef:Gesinterde van Carbone Lorraine!!
Daar zweer ik tegenwoordig ook bij (als een kloppende vinger).
Blokken vóór gaan ongeveer 5 x langer mee dan achter in mijn geval, ook al rem ik toch behoorlijk veel via de voorkant, maar daar krijgen ze gewoon stukken minder bagger te verduren. Mischien dat zo'n Honda-op z'n kop-haaievin voor de achterschijf scheelt ?
Geplaatst: wo apr 02, 2008 10:55
door Hoelio
Ja, dat scheelt...
Al is het maar omdat er bagger in blijft hangen waardoor ook je schijf mooi wordt gepolijst...
Geplaatst: wo apr 02, 2008 12:42
door Sanne
De gesinterde remblokken zijn gewoon helemaa
de shit weet je
, zachte remblokken en natte omstandigheden, een half dagje en ze zijn op.
Geplaatst: wo apr 02, 2008 13:07
door Noppy
Geplaatst: wo apr 02, 2008 16:22
door adje
Zie begin van dit topic
Geplaatst: wo apr 02, 2008 16:57
door Arnaud
Noppy, die rode TT-blokken liggen er nu op.
Heb er dus 1 offroad-rit mee gereden en afgelopen zondag nog een beetje mee wezen spelen in Almere Poort. Ik schat nog 1 rit en ze moeten worden vervangen (in totaal rond de 500 km). Da's wel wat anders als de 5000 km die die originele blokken eronder hebben gezeten!
Voor mij nooit meer EBC!
Geplaatst: wo apr 02, 2008 17:28
door Sjokske
Sanne schreef:De gesinterde remblokken zijn gewoon helemaa
de shit weet je
, zachte remblokken en natte omstandigheden, een half dagje en ze zijn op.
Gesinterde zacht
Volgens mij bedoeld Rolando die met messing-gesinterde spikkels.
De bij mij snel versleten Nissin's waren de grijze versie zonder spikkels, erg zacht.
Geplaatst: wo apr 02, 2008 17:43
door Sanne
Hey Sjors dit is vette straat taal man! Helemaal de shit betekent zoiets als: Dit moet je hebben!
Zachte remblokken juist niet of je bent prof rijder en de baan is knalhard.
Geplaatst: wo apr 02, 2008 18:02
door Houten Klaas
Volgens mij zijn de zwarte ,de zachte organische blokken.
Gesinterde blokken zijn harder dan de zwarte.Meestal die messing kleur.
Geplaatst: wo apr 02, 2008 18:48
door Noppy
Maar ze schijnen ook nog van die zwarte Kevlar series te maken. Maken ze die dan niet voor off-roadmotoren?
Gesinterde kan ik goeiekoper ergens anders kopen, denk ik.
Arnaud schreef:
Noppy, die rode TT-blokken liggen er nu op.
Heb er dus 1 offroad-rit mee gereden en afgelopen zondag nog een beetje mee wezen spelen in Almere Poort. Ik schat nog 1 rit en ze moeten worden vervangen (in totaal rond de 500 km). Da's wel wat anders als de 5000 km die die originele blokken eronder hebben gezeten!
Voor mij nooit meer EBC!
Geplaatst: wo apr 02, 2008 18:50
door Sjokske
Sanne schreef:Hey Sjors
Zal toch m'n naam eens een keer aanpassen, de ene keer is het Sjoske (meestal door noppenbelgen), dan weer Sjors
Uitleg : Sjokske is plat Brabants verkleinwoord voor Sjakie.
Streetwise gezien ben ik momenteel in opleiding, er zit een stagiair van een jaar of twintig bij me in de buurt op het werk. Alleen hebben die gasten van tegenwoordig een temperatuurprobleem, de ene keer zijn ze hot, dan vinden ze weer iets cool en vandaag was alles weer laaauuuwww
Geplaatst: do apr 03, 2008 10:19
door Sanne
Inderdaad Sjakie, je bent natuurlijk nooit te oud om te leren!
Maareuh je zit de hele dag om je tijdens het verdienen van je centen? Sommige mensen hebben het wel erg makkelijk
Geplaatst: do apr 03, 2008 12:31
door Sjokske
Soms moet ik even rusten van het anti-RSI-programmaatje op m'n PC.
Dus dan ga ik maar even internet op
Geplaatst: do apr 03, 2008 12:39
door Sanne
Ohw en die meldt zich vanzelf? Cool, hot en vet lauwwwwww gadget!