Pagina 1 van 1
Suzuki DRZ400-SM ombouwen naar Enduro
Geplaatst: wo mar 19, 2008 23:58
door Jan van Eldik
Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
Re: Suzuki DRZ400-SM ombouwen naar Enduro
Geplaatst: do mar 20, 2008 00:52
door Noppy
Hoelio heeft dat al eens gedaan, behalve het upgraden van de vering.
Hij heet er al diverse off-road-ritjes van de KNMV mee gereden en komt lekker mee.
Hij zal je vast vandaag of morgen wel antwoord geven.
Jan van Eldik schreef:Hallo, kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Suzuki DRZ400-SM om te bouwen naar Enduro-fiets en zo ja, wat dit inhoudt en kost?
Geplaatst: za mar 22, 2008 22:03
door kriscros
heeft een sm versie niet minder vermogen dan een E-versie?
heb nog originele vering liggen van een E ,vooraan en achteraan
Geplaatst: ma mar 24, 2008 15:48
door Jan van Eldik
Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
Geplaatst: ma mar 24, 2008 16:42
door Gix
Op papier spreken we van 8 PK.
Het gewicht is ook nog een verschil.
Ga alvast op zoek naar een plastiek tank.
Zou zonde zijn de metalen te tank te blutsen.
Geplaatst: ma mar 24, 2008 21:38
door Jan van Eldik
Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
Geplaatst: ma mar 24, 2008 22:14
door Noppy
Ik ben van plan die Crossengo's een keer te proberen. Heb er nog geen ervaring mee, maar het schijnt het 2e merk van Michelin te zijn. Kan Adje die leveren?
T.a.v. de wielen is het vaak het beste om een set te scoren via iemand in Nederland. Als je diep Duitsland in moet rijden en er blijkt een buts in de velg te zitten, dan sta je daar.
Vering is zachter te zetten, maar wat weeg je precies, incl. uitrusting?
Jan van Eldik schreef:Tank is al gebutst volgens mij, dus da's minder belangrijk
![Glimlach/Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Belangrijk is volgens mij goede wielen met goede banden en hopelijk heeft iemand hier goede suggesties voor. En ook of de vering goed instelbaar is (zachter te zetten is bijv.).
Geplaatst: ma mar 24, 2008 22:24
door Jan van Eldik
Zal incl. uitrusting ong. 85 kg zijn.
En voor wat betreft de wielen, passen schijf e.d. allemaal en is ruimte tussen veerpoten en ruimte tussen achterbrug van een SM gelijk aan die van een Enduro-uitvoering van de DRZ??
Geplaatst: ma mar 24, 2008 22:51
door Noppy
Dat is allemaal gelijk, behalve je kilometertellerverhouding; die gaat niet kloppen. Maar daar is een afdekkapje voor op eBay; kan je die hele zooi thuislaten. Off-road heb je dan weer wat minder kans om te blijven hangen achter een tak.
Je gewicht is mooi laag, ik denk niet dat je de veren hoeft te verzwaren.
Geplaatst: di mar 25, 2008 10:07
door Hoelio
Jan van Eldik schreef:Ja, volgens mij heeft een SM minder vermogen dan een E.
Nou, die van mij heeft echt niet minder vermogen dan 'n E hoor...
Afijn, ik heb d'r wel een beetje ervaring mee, zou je kunnen zeggen.
Waar woon je? Misschien hier in Best een keertje afspreken zodat je e.e.a. kun komen "bestuderen"...
Geplaatst: di mar 25, 2008 20:53
door kriscros
zijn er dan geen verschillen in het blok tov een E versie (nokkenassen,vliegwiel,dikte voetpakking,langere versnellingen...)?
en de kader is die gelijk aan een E ? buiten het extra frame onder het achterspatbord.
heb momenteel een E maar zou een jongere willen en weet nog sm staan vandaar de intesse. meer vermogen mag ,minder zeker niet
Geplaatst: di mar 25, 2008 22:50
door Gix
In standaard versie heeft een SM minder vermogen.
Andere carburator, dikkere voetpakking, dunnere uitlaatbocht, ander luchtfilterkast en nog van die dingen.
Het frame is ook anders, zoals de montage van de tank, maar dat is waarschijnlijk de minste zorg.
Succes ermee.
Geplaatst: wo mar 26, 2008 22:15
door Jan van Eldik
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga kijken wat mogelijk is en zal hiervoor eerst bij Ronald Overveld in Halle gaan informeren. Hopelijk binnenkort een DRZ400-SM met offroad-pakket op de weg (of in de bagger....
![Knipoog/Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Geplaatst: di apr 01, 2008 18:13
door ntx650
waarom niet gelijk een S of een E aanschaffen???