Het evenement:
Op zaterdag 12 april a.s. organiseert MAC Veldhoven een alternatieve enduro t.w. “DIKKER
Enduro Sprint Eindhoven 2008”. Vanaf het motocrosscircuit De Landsard zal een route van
ongeveer 12 kilometer worden uitgezet, waarbij alle enduro elementen in verwerkt zullen zijn:
een inspanningstest voor mens & machine! Er wordt gestart met vier rijders per minuut vanaf
het circuit De Landsard. Na één ronde is er een routecontrole en de volgende ronde is een
tijdcontrole. De sessie wordt afgesloten met een crossproef op het crosscircuit. Zowel de
Inters als Nationalen rijden deze dag twee sessies van ongeveer één uur en 45 minuten. Er
is geen onderscheid in de klassen (op basis van cilinderinhoud). De “ouderen” onder ons
kunnen een dergelijk evenement in Lochem (jaren terug) nog wel herinneren. Uiteraard is er
’s ochtends voorafgaand een ridersbriefing waar alle “ins & outs” aan de orde komen.
Voor wie:
Maximaal 140 rijders kunnen zich voor deze alternatieve enduro inschrijven. Zij moeten in
het bezit zijn van een geldige KNMV endurolicentie 2008 en er wordt een onderverdeling
gemaakt in een Intersklasse (70 rijders) en een Nationale klasse (70 rijders). Daglicenties
zijn niet verkrijgbaar. In beide klassen zijn er bekers voor de nummers 1 t/m 5, daarnaast is
er nog een hoofdprijs te winnen voor iedereen op basis van het overallklassement. Je positie
in de einduitslag is je lotnummer.
Inschrijven:
Je kunt je vanaf 22 februari a.s. per e-mail inschrijven voor deze alternatieve enduro bij MAC
Veldhoven, info@macveldhoven.nl onder vermelding van je naam, adres, postcode en
woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres, licentienummer, inters of nationaal en
startnummer. De kosten voor deelname aan dit evenement bedraagt € 30,= en dient uiterlijk
26 maart a.s. overgemaakt te zijn op bankrekeningnummer 48.38.53.550 t.n.v. MAC
Veldhoven in Eindhoven onder vermelding van je naam en startnummer. Pas als je
aanmelding per e-mail en de betaling door MAC Veldhoven zijn ontvangen word je op de
deelnemerslijst gezet. Na de sluitingsdatum van de inschrijvingen ontvangen de inschrijvers,
die deel kunnen nemen, per e-mail een bevestiging. Bij overinschrijving wordt een
reservelijst aangelegd.
Zowel MAC Veldhoven als de KNMV Endurocommissie zien de DIKKER Enduro Sprint
Eindhoven 2008 als een welkome aanvulling op de ONK endurokalender, zowel voor de
deelnemers als voor het publiek! Uiteraard verleent de Promotie Groep Dutch Enduro
(PGDE) ook haar volledige medewerking aan dit evenement.
Kijk voor meer informatie op www.knmv.nl (link enduro) of www.macveldhoven.nl
bron enduro.nl
DIKKER ENDURO SPRINT EINDHOVEN 2008
Moderator: ghulst
Slaat "Dikker" op de omvang? dat zou voor mij dan moeten kunnen.
Leo Brans schrijft op enduro.nl
Kom net van de MAC Veldhoven af, daar met Leon, Frans en Alwin de route en proef door genomen.Komt helemaal goed daar, was vroeger mijn hometrack en van velen Brabanders. In de route zit echt alles in, wat een Enduro zo mooi maakt, zoals hoogte verschil,een flink stuk strandrace, harde en zachte bospaden, kruip door sluip door, zandafgraving, en een flink stuk zoals we dat kennen van Havelte. De crossproef is op en om het crosscircuit. En de senioren zullen er achter komen dat ze in de seniorklasse rijden.
Kom net van de MAC Veldhoven af, daar met Leon, Frans en Alwin de route en proef door genomen.Komt helemaal goed daar, was vroeger mijn hometrack en van velen Brabanders. In de route zit echt alles in, wat een Enduro zo mooi maakt, zoals hoogte verschil,een flink stuk strandrace, harde en zachte bospaden, kruip door sluip door, zandafgraving, en een flink stuk zoals we dat kennen van Havelte. De crossproef is op en om het crosscircuit. En de senioren zullen er achter komen dat ze in de seniorklasse rijden.
-
De grote verrassing van de N3, Bernhard van de Pol gaat er waarschijnlijk heen, ik ga mee voor de service.
Waarom rij je zelf niet mee?Houten Klaas schreef:De grote verrassing van de N3, Bernhard van de Pol gaat er waarschijnlijk heen, ik ga mee voor de service.
-
Ik ga een paar dagen later naar Frankrijk. Geen zin om de motor in die paar dagen klaar te moeten maken.
Soms kan het.
Ik heb ooit gezien dat er mensen met licentie en nummer van anderen rijden. Moet je niet te bekend zijn!!!
Ik heb ooit gezien dat er mensen met licentie en nummer van anderen rijden. Moet je niet te bekend zijn!!!
France , here we comeHouten Klaas schreef:Ik ga een paar dagen later naar Frankrijk.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
4-uurs enduro Valkenswaard,
Handel in oktober.
Endurops in de achtehoek.
Genoeg te doen hoor.
Handel in oktober.
Endurops in de achtehoek.
Genoeg te doen hoor.
Aliedus Spenkelink
http://www.spenduro.nl
schrijft op enduro.nl:
Inderdaad een mooie dag, maar meer dan een sprint met in totaal meer dan 200 km route zonder rustpunten voor veel rijders een moeilijke opgave gezien het aantal dat niet gestart is voor de 2e sessie. Jammer voor de organisatie dat er maar weinig inters waren, maar voor een test deden er denk ik voldoende riders mee. Hoe is het met Henkzelf gegaan? wij hoorden dat hij na een botsing met een tak in de loop van de dag in het ziekenhuis lag.
http://www.spenduro.nl
schrijft op enduro.nl:
Inderdaad een mooie dag, maar meer dan een sprint met in totaal meer dan 200 km route zonder rustpunten voor veel rijders een moeilijke opgave gezien het aantal dat niet gestart is voor de 2e sessie. Jammer voor de organisatie dat er maar weinig inters waren, maar voor een test deden er denk ik voldoende riders mee. Hoe is het met Henkzelf gegaan? wij hoorden dat hij na een botsing met een tak in de loop van de dag in het ziekenhuis lag.
wheely34 verslagje aub
Nou henk hier mijn verslag Allereerst complimenten voor de mac veldhoven voor de goede organisatie en de prachtige route. Het was inderdaad een echte sprint enduro je had niet veel tijd over bij de tc. De eerste sessie bestond uit 8 ronden en 3 x de crossproef van 3,5 km. Daarna 1.30 uur pauze die velen echt nodig hadden.Toen de 2e sessie waar inderdaad al een heleboel rijders niet meer aan de start verschenen.In de 5e ronde vond ook ik mijn waterloo op het zeer natte en modderige weiland halverwege de ronde.En moest de strijd staken. Maar al met al toch een geweldige dag, mooi weer en een goede organisatie en hopenlijk tot volgend jaar !henk-v schreef:wheely34 verslagje aub
-
Uitslagen zijn hier te vinden.
Op zich heel mooi geweest. Route zat alles in wat je in Nederland in de enduro's tegenkomt. Zandpad, knippenpad, bos-knuppel paadjes, stukje bouwland, zachte weide en beetje op en af.
Goed georganiseerd, iets te zwaar want nergens rust op de route.
Eigenlijk hartstikke mooi, zo'n evenement in een normaal jaargetijde.
Maar:
Ik kwam een dikke tak tegen toen ik op dat weiland van die foto's wat strak langs een boompje wou, iets van koers raakte en een dikke tak recht op mij af kreeg. Ik werd zo van de motor af gedrukt! Twee gebroken ribben en na een uurtje bleek ik cassis te plassen, dus toch maar even naar het ziekenhuis. Die wilden me een nachtje in de gaten houden, hoewel alle foto's en echo's goed waren. 's Morgens was de cassis weer in sinas veranderd en kon ik naar huis.
Shit happens.
Goed georganiseerd, iets te zwaar want nergens rust op de route.
Eigenlijk hartstikke mooi, zo'n evenement in een normaal jaargetijde.
Maar:
Ik kwam een dikke tak tegen toen ik op dat weiland van die foto's wat strak langs een boompje wou, iets van koers raakte en een dikke tak recht op mij af kreeg. Ik werd zo van de motor af gedrukt! Twee gebroken ribben en na een uurtje bleek ik cassis te plassen, dus toch maar even naar het ziekenhuis. Die wilden me een nachtje in de gaten houden, hoewel alle foto's en echo's goed waren. 's Morgens was de cassis weer in sinas veranderd en kon ik naar huis.
Shit happens.
Wel vervelend inderdaad.
(Wist niet dat je cassis dronk )
wheely leuk verslag en mooie foto's,heeft je vader die gemaakt?
henkzelf beterschap gewenst met een paar gebroken ribben ben je voorlopig wel even zoet
henkzelf beterschap gewenst met een paar gebroken ribben ben je voorlopig wel even zoet
-
Jammer dat zijn demper kapot ging, hij had de de 2 tijd achter Hans Vogels, sneller dan de meeste inters. De eerste crossproef heeft hij verklooid, daarna ging het perfect tot hij moest opgeven, zijn demper was leeg. Moer losgetrild.
Bernhard van de Pol uit Nunspeet
Bernhard van de Pol uit Nunspeet
Nee henk die heb ik zelf gemaakt ik had toch tijd zat Mijn vader heeft me er wel uitgetrokken met de quadhenk-v schreef:wheely leuk verslag en mooie foto's,heeft je vader die gemaakt?
niet te zuipen dat spulRolando schreef:Wel vervelend inderdaad.
Gelukkig had ik mijn nieuwe Airoh niet op; oh ja, die ligt natuurlijk nog bij jou
was idd top evenement met top organisatie. Ik hoop op een editie hiervan in 2009 en wie weet zijn er meerdere clubs in NL die dit kunnen organiseren. Het zou iig een aanwinst zijn voor de Enduro sport in NL.
Die van jou ook alhenkzelf schreef:Gelukkig had ik mijn nieuwe Airoh niet op; oh ja, die ligt natuurlijk nog bij jou
Afijn, Italiaans spul, dus levertijd met een kuub zout nemen .
(helm is niet met de Aprilia meegekomen, Rolando, Appie is afgelopen zaterdag gearriveerd. Brult ontieglijk trouwens).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
Heeft hij die Arrow er al onder ?