Pagina 1 van 1

Homolegeren, kostelijk ?

Geplaatst: za mar 01, 2008 10:32
door YZF250
Dat homolegeren van bvb een 4j oude viertakt, kost dat veel ? Is het de moeite ? Wat moet je allemaal doen ? Wat moet je betalen ? Kan iemand eens uitleggen wat je daarvoor allemaal moet doen ?
Het enige waar ik aan denk zijn: Voorlicht,achterlicht, nummerplaat, verzekering(hoeveel?), taxen en mss de uitlaat minder luid maken. Nog dingen ?
Grtz

Geplaatst: za mar 01, 2008 14:48
door wr450f'05
je moet denken tussen de 1000 en de 1500 euro, om hem gekeurd en wel op kenteken te krijgen.

En natuurlijk een hoop geregel.

Geplaatst: za mar 01, 2008 18:46
door murvie
homologatie komt een stuk meer bij kijken.

de dingen die jij noemt komen bij een geimporteerde bike, die al gehomologeerd is in Nederland.

Als een motorfiets nog geen homologatie rapport heeft in NL is het haast niet te doen.
O.a. moet je meerdere fietsen inleveren voor een crashtest enz.

Geplaatst: za mar 01, 2008 20:05
door YZF250
Ik ben een belg trouwens :wink:

Geplaatst: za mar 01, 2008 20:47
door speedphreax
KTM125sx schreef:Ik ben een belg trouwens :wink:
Ik weet niet wat er 'grappig' is aan het op kenteken zetten van een motor.

Ik ben nederlander :lol:

Geplaatst: zo mar 02, 2008 15:55
door YZF250
Ik zeg helemaal niet dat dat grappig is ? :D
Ik zei gewoon "ik ben belg" omdat die regels van homolegeren in Belgie mss anders zijn als in nederland ?

Geplaatst: zo mar 02, 2008 18:18
door wr450f'05
murvie schreef:homologatie komt een stuk meer bij kijken.

de dingen die jij noemt komen bij een geimporteerde bike, die al gehomologeerd is in Nederland.

Als een motorfiets nog geen homologatie rapport heeft in NL is het haast niet te doen.
O.a. moet je meerdere fietsen inleveren voor een crashtest enz.
Dit is alleen nodig met de motoren die geen typegoedkeuring hebben in Nederland, volgens mij is dat in belgië weinig anders.

Om wat voor een motor gaat het eigenlijk.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 18:30
door YZF250
Yamaha YZF 250 2004
Doen ze eigenlijk niet minder moeilijk als het om een 4takt gaat, aangezien deze minder vervuilend zijn ? Of kloten ze gewoon iedereen, 2takt én 4takt ?

Geplaatst: zo mar 02, 2008 18:39
door wr450f'05
Je zult wel even aan de emissie eisen moeten voldoen, dit is nogal een gedoe.
Er zijn hier en daar bedrijven die dit gewoon allemaal voor je doen, maar bij zo'n motor gaat je dat zeker boven 1500 euro kosten.

Ik zou het allemaal niet doen, want als ik het zo lees heb je er helemaal geen idee van hoe het in zijn werk gaat.

Helaas kan ik je dit niet vertellen want ik weet niet hoe dit allemaal moet in België.

Ik zou zeggen koop gewoon een enduro motor die helemaal klaar is bijvoorbeeld een wr250f en kietel hem zo dat het een YZF blokkie is.
Ik denk dat je dan wel iets goedkoper uitbent aangezien die dingen bij jullie sowieso al goedkoper zijn.

Geplaatst: zo mar 02, 2008 18:44
door YZF250
Bedankt voor de info,
Ik heb geen cross-motor gekocht om om te bouwen hoor.
Ik dacht gewoon, als homologeren niet zo duur en moeilijk is zou ik het overwegen omdat ik dan af en toe eens kan gaan enduro'en. Maar aangezien het zo duur en ingewikkeld is, laat ik het toch maar...
bedankt.