Pagina 1 van 1
trialtechniek
Geplaatst: ma feb 18, 2008 11:03
door hornet911
welke mengverhouding gebruik ik voor een TRIAL cota315r? 1/40?
Geplaatst: ma feb 18, 2008 12:15
door huskie
Doe maar 1/80 a 100. Met die toeren die een trialmotor maakt wordt het anders een smeerboel.
Ik smeer 1/100, al jaren en de cilinder heeft nog zijn honingstructuur in volle glorie.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 21:47
door hornet911
Waaw, das echt wel weinig, maar zoals je zegt, de motor klimt relatief weinig in toeren tov een enduro hé...
Dit is'm alvast:
http://picasaweb.google.be/villarddw/TR ... 0770451298
Modelletje '98 ... Rem kan ietjes beter, maar als het enigzins mogelijk is, intalleer ik snel een klauwtje met dubbele zuigers...
Geplaatst: ma feb 18, 2008 21:55
door huskie
Het is een schatje, Hornet.
Mocht je veel volgas klimmetjes doen, 30meter hoogte verschil enz, doe dan maar 1/80.
Zorg wel dat je checked welke sproeier bezetting erin zit, en check dat even op internet etc.
Ze worden gauw heet, en met de huidige koude zou een arme zomer afstelling niet lekker voor je motortje zijn.
Geplaatst: ma feb 18, 2008 22:02
door hornet911
Zal ik zeker doen! Heb al een site gevonden waar de onderdeelnummers op terug te vinden zijn
Eerst de basis onder de knie krijgen... stilstaan lukt al aardig, bandjes lekker plat zetten
Hoe check je trouwens de kettingspanning? Met die spanrol is dat niet zoals bij een "gewone" motor...?
Geplaatst: ma feb 18, 2008 23:30
door huskie
Nee.
Zorg dat de kettingspanner ongeveer 1,5cm van de achterburg afblijft. Dan is die aardig correct.
Geplaatst: za feb 23, 2008 13:04
door hornet911
Welke versnellingsbakolie zwier ik daar het best op??
Gewone halfsyntheet 10W40??
Geplaatst: za feb 23, 2008 15:02
door Estivie
Nee! de koppeling van z'n Montesa plakt zowieso al snel. ELF HTX740 olie is voorgeschreven en geeft goede resultaten.
Bij Motorhuis Thijs kan je die krijgen (in 2L verpakking). Er moet 0,52 liter bij een oliewissel.
Groeten
Stijn
Geplaatst: za feb 23, 2008 17:54
door huskie
Of Atf olie, dexron III werkt goed. Kijk maar, wat je makkelijk kunt krijgen gooi je er gewoon in. 10w40 of 5w30 halfsyntheet en lekker vaak verschonen.
Nooit reageren op wat de fabriek voorschrijft, slaat nergens op.
Volgend jaar hebben ze een deal met chevron, moet je dat er opeens weer ingooien?!
Liever google je wat over trialmotoren en versnellingsbakolie. Krijg je een genuanceerdere beeld.