Pagina 1 van 1

Ontstekings problemen CR250?

Geplaatst: za feb 09, 2008 20:14
door jbrinky
hallo

Mn cr250 ( 98 ) loopt sinds de revisie van mn blok niet goed stationeer(valt uit)

Kheb mn bigend, bloklagers en zuiger(vorige vertex nieuwe wosner)
vervangen.

Maar heb ook mn ontekking los gehad zodat ik mn blok ff goed kon reinigen.
Deze heb weer terug gemonteerd op dezelfde plek (gemerkt met kraspen)
Ben vandaag heen rijden geweest maar bougie kaput.
Na een nieuwe te hebben gemonteerd de hele dag gereden

Iemand die hier een oplossing voor heeft?????

Alvast bedankt

Geplaatst: zo feb 10, 2008 18:40
door Mario2t
Klinkt als een motor die teveel benzine krijgt.
Voor je de ontsteking laat doormeten eerst maar eens zien of de afstelling wel ok is. Tenslotte is het nu kouder dan in de zomer en dat scheelt wel wat.

Bovendien heb je met het vervangen van zuiger, lagers, keerringen e.d. absoluut geen lekkage meer van gassen en meer compressie van de nieuwe zuiger. Kan allemaal meespelen..

Geplaatst: ma feb 11, 2008 18:25
door jbrinky
ik zal een deze dagen de bougie ff cheken op kleur

Geplaatst: di feb 12, 2008 22:01
door jbrinky
hmm, ik heb de bougie nagekeken maar ziet er redelijk uit.
kern donkerbruin en er omheen zwart.
(bougie een br9 van ngk)


stationeersproeier mischien een maatje kleiner?
zit nu een 158 of 160 in geloof ik.

Geplaatst: di feb 12, 2008 22:44
door Mario2t
Je bedoelt vast een 58, of 60.

Als de motor goed stationair loopt en goed oppakt vanuit alle toeren, dan zou ik het even aanzien. Als je langzaam in de 3e rijdt en dan het gas opentrekt, dan zou de motor niet mogen inhouden. Doet hij dat wel dan zou je een iets kleinere kunnen steken.

Stelschroef van de choke kan ook nog e.e.a. doen. Maar niet te snel dingen veranderen.

Je kunt ook gewoon eens pech hebben met een bougie. Ik zou eerst gewoon nog eens gaan rijden.

Geplaatst: do feb 14, 2008 18:43
door jbrinky
Als de motor draait loopt ie goed alleen stationeer valt ie uit.

Ga zaterdag weer trainen, eens meet de luchtschroef aan het stellen. (hopen dat het beter wordt!!)

Geplaatst: do feb 14, 2008 20:56
door Mario2t
Luchtschroef max. 2 slagen open. Niet meer! Moet je meer, dan ligt het aan de sproeierafstelling of fijnafstelling.

Voor de fijnafstelling kun je de choke-knop draaien. Daar is ie dan ook stationair mee te regelen. Standaardafstelling is ongeveer van helemaal dicht ( rechtsom) zes tot zeven hele slagen ( 360 graden) weer open draaien.

Geplaatst: do feb 14, 2008 23:35
door Fr@venture
Omdat je tijdens de revisie de carburateur niet hebt losgehaald, zou ik het daar ook helemaal niet zoeken.

Zoals al eerder vermeldt heb je nu een hogere compressie.
Dat voel je al met aantrappen.
Je kunt je dus ook vast wel voorstellen dat het blokje wat problemen heeft om lage toeren de zaak nog draaiende te houden.

Simpelweg het stationair toerental iets opschroeven e voila!
Dat doe je overigens door de hoogte van de gasschuif in te stellen....

Succes!

Geplaatst: vr feb 15, 2008 11:28
door j. buikema
ik zou inderdaad niets aan te sproeiers, luchtschroef doen; heeft altijd goed gelopen, loopt nu ook goed; niet aanzitten

ik zou de stationair schroef iets verder opdraaien; volgens mij doe je dat door de choke-knop, die je bij het choken uittrekt en daarna weer terug duwt, iets verder open te draaien
deze afstelling doen op moment dat de motor goed warm is

Geplaatst: vr feb 15, 2008 19:31
door jbrinky
Bedankt voor de tips en moeite,

Een stationeerschroef heb ik niet, het enigste dat ik met mn carb kan is de luchtschroef stellen (staat 2 slagen open)

Bij, naast, boven of onder de choke heb ik niets zitten waar ik evt mee kan stellen. :(

Misch andere oplossing?

Geplaatst: vr feb 15, 2008 19:39
door jbrinky
foto van mn carburateur

Beste wat ik zo snel kon vinden. :oops:

Geplaatst: vr feb 15, 2008 20:44
door Fr@venture
Zie onderstaande foto
Afbeelding

Met schroef 1 stel je de hoogte van de gasschuif af.
Dit is de afstelling voor stationair toerental.
Volgens mij moet je die nu hebben.
Kijk maar eens hoe erg de doorlaat wordt afgedicht als de schuif helemaal beneden staat.

Het pijltje bij schroef 2 had denk ik wat hoger gemoeten, maar dat is de choke/stationairknop.
Hiermee wordt aan het het stationair mengsel geschroefd.
Die choke kun je dus niet alleen uittrekken, maar je kunt er ook aan draaien.
Dit kan een goed effect hebben, maar is volgens mij niet logisch na een revisie.

Succes en laat wat horen!

Geplaatst: vr feb 15, 2008 20:54
door Mario2t
De chokeknop IS DE FIJNAFSTELLING!!
In het WPH heet hij ook choke/trottleadjuster.

Deze knop ( 2 op de foto) kun je draaien.
Zoals ik al omschreef hoort hij standaard zo'n 6 slagen open te staan.

Zoals er al gezegd wordt is alles nu strakker door de revisie en lekt het systeem minder. Hij krijgt dus onderin iets teveel.
Luchtschroef max. 2 -2,5 slagen open en de rest met de chokeknop proberen.

Kijk als je wilt kun je zelfs je gaskabel strakker zetten bij de hendel en loopt hij stationair harder. Maar als je het goed wilt doen, geef je hem daar 1 mm speling en stel je de carb. af zoals het hoort.

Geplaatst: za feb 16, 2008 21:29
door jbrinky
Hehe dat was weer lekker, heerlijk gereden vandaag. :twisted:

Maar:

Ben een beetje met de choke aan het draaien geweest maar de motor begon heel zenuwachtig te lopen (beetje pingelen) dus maar weer zo gezet dat ie stationeer uitvalt. :cry:

Mischien probleem met carb? :?

Geplaatst: zo feb 17, 2008 01:07
door Mario2t
Als het met de luchtschroef 2 tot 2,5 slagen open niet lukt en niet met de chokknop, dan gewoon een kleinere stationairsproeier er in stoppen.

Geplaatst: zo feb 17, 2008 18:25
door jbrinky
Er zit nu een maat 60 stationeersproeier in.
58 proberen of zal deze nog te groot zijn?

Groeten Jan.

Geplaatst: zo feb 17, 2008 20:11
door Mario2t
Ik zou een 55 nemen.

Geplaatst: za feb 23, 2008 12:25
door Freestyler
Uw stationairregeling stel je het best zo af:

Eerst zorgen dat de motor warm is natuurlijk.
De choke-knop uitdraaien totdat de motor niet uitvalt en nog iets hoger.
Dan de luchtschroef in of uitdraaien en het punt bepalen waarbij de motor het meeste toeren maakt.
Als dit meer is als 2 en halve toer uit dan is uw stationair sproeier te klein, is het minder als 1 toer uit dan is uw sproeier te groot.

Als die pingelt zoals bij jou staat hij te arm, zou ook wel eens kunnen dat ie valse lucht trekt.

Geplaatst: zo feb 24, 2008 19:37
door jbrinky
bedankt voor de tips.

Als die pingelt zoals bij jou staat hij te arm, zou ook wel eens kunnen dat ie valse lucht trekt.


ik heb al een stationeer sproeier 60 ( eerst 58 ) maar het probleem was hiermee niet verholpen.
daarna alle eventuele plekken die valse lucht konden trekken afgedicht met vloeibare pakking.

ik ga zaterdag rijden met een 55 stationeersproeier en hoop dat het deze keer het probleem is verholpen.

Geplaatst: ma feb 25, 2008 16:02
door Freestyler
Ik zou je ontsteking ook eens nakijken (achter het vliegwiel) als die nog wel juist staat, of spie van vliegwiel misschien gebroken.
Als uw ontsteking te vroeg staat pingelt ie ook.