ga voor een JD kit:
http://www.jdjetting.com
geen gezever of gepruts met spoeiers of naalden,
direct alles op punt, inclusief handleiding met foto's
heb je toch tijd en goesting om te prullen,
zet de naald van de SX-F 250, 4e clip
stationair laat je standaard (40 denk ik)
hoofdsproeier 180 (mag in de winter ietske meer zijn)
rijkdom schroef 1,5 toeren uit
zet een leak jet van 60 ipv de standaard 70 (zorgt dat je, in tegenstelling met wat Mech zegt, meer benzine inspuit bij gas openzetten. Voor een 400-450-525 geeft ik Mech gelijk en moeten ze minder naft krijgen)
verbind de bedieningsarm van de acceleratiepomp met de link zodat je een directere en sterkere inspuiting krijgt
kijk even op
http://www.ktmtalk.com en daar vind je veel topics met foto's hoe alles moet
heel belangrijk: geef de moto 10 uur om los te komen
wil je nog meer 'snap', zet de CDI van een SX-F (niet de SXS-F, want dan heb je andere klepveren nodig)
persoonlijk "durf" ik de SX-F niet zetten wanneer we zeer vettige of rotsachtige ondergrond krijgen (ma ja, ik rij dan ook gelijk ne sissie
) want mijn dingske reageert zeer vinnig
persoonlijk rij ik met 13*50, en de moto heeft een heel goede respons en trekt mijn 68kg vlot
maar ik zeg het: het verschil na de rodage en het plaatsen van de JD kit was dag en nacht
ik kan de moto stationair plots gas open zetten, zonder dat die ook maar even stottert.
Dat kon niet voor de kit erin zat
de jouwe zou onderin nog soepeler moeten zijn,
want die heeft de nieuwe nokkenas
brengt me bij de volgende vraag: hoeveel weeg je en waar rij je vooral?
Verwacht niet de power van de 300
zo ja:
http://www.kapaza.be, 2008 250 EXC-F, weinig kilometers
je rijstijl zal je moeten aanpassen: de begrenzer ligt op 13700 rpm, da's niet voor niks
je moet niet bang zijn dat je motor dat niet aankan, de 250F is zeer robuust
de mijne is net terug van een revisie na 1 seizoen of 115 uur,
waarvan het volledige BK enduro, MX trainingen (woon op 5Km van Hélécine) en endurances
olie wissel ik alle 1000 km,
oliefilter alle 3000 km
de piston begon heel lichte slijtage markeringen te vertonen,
maar niks om me zorgen over te maken
uit voorzorg ook het big end vervangen, voor 200 euro extra neem ik geen risico's
de kleppen had ik nog nooit aangeraakt, en waren nu nog steeds binnen spec.
koppeling was zo goed als nieuw
voor de rest moet ik me bij Sjikkentip aansluiten.
Ik kwam ook van een 400 EXC
Ik weet nog hoe Sjikkentip zich vorig jaar niet goed thuisvoelde toen hij die superlight uitprobeerde, maar ik denk dat hij zich nu al bekeerd heeft en niet meer terug wil.
Qua geluid is de Acra niet om van te gaan lopen, toch niet als 't een FIM is, maar je gaat er weinig progressie mee maken, tenzij je ook de TI voorbocht erbij koopt
Gery