Pagina 1 van 2
ENDUROWEDRSTIJDEN BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2008
Geplaatst: za jan 05, 2008 15:26
door hornet911
who's in?
Ik zij ze sowieso niet allemaal mee, ik probeer er de mooiste uit te kiezen en met daglicentie te rijden! Goedkoper (als je ze niet allemaal wil rijden)en zeker dat je geen jaarlicentie neemt om er dan enkele te zien worden afgelast...
Wel lastig dat je nu ook met een daglicentie een medische controle moet ondergaan (2 maanden geldig).
Geplaatst: za jan 05, 2008 16:27
door schildertje
euhhh medische controle voor een dag licentie????? zijn ze in de leer gegaan in het nederlandse
Geplaatst: za jan 05, 2008 19:24
door Houten Klaas
Hoezo in Nederland hoeft dat niet.
Geplaatst: za jan 05, 2008 21:48
door adje
In Nederland hoef je geen medische keuring te hebben voor bij de daglicenties mee te mogen rijden.
Ik meen ook dat het niet hoeft bij de nationale klasse's.
Geplaatst: za jan 05, 2008 22:10
door schildertje
euhh nehh, ik bedoel de overdreven moeilijkheid die dan weer irritatie opwekt zoals dat in nederland gebeurt????? volgt u mij nog.
Kijk als ze mij gaan keuren , word ik op geestelijke vermogens afgekeurt
Geplaatst: zo jan 06, 2008 21:14
door ives
Ik pak terug een jaarlicentie. Nog steeds bij de randonneurs maar dit keer op een Husqvarna TE250. En ik heb er erg veel zin in.
Geplaatst: ma jan 07, 2008 11:27
door Gery400
jaarlicentie randonneur,
rustig mijn 2 rondjes bollen en huiswaarts
Gery
Geplaatst: ma jan 07, 2008 17:44
door huskie
Jongens, die keuring voor daglicenties? >>Geldt die ook voor buitenlanders, of...? Ik wilde dit jaar eens wat bij jullie komen rijden.
Geplaatst: ma jan 07, 2008 22:35
door Jo VdB
LEES DIT GOED !!
Bij wedstrijden georganiseerd door de Waalse federatie (de FMWB), en dat zijn ze in het Franstalig landsgedeelte allemaal
, is het bij de
1ste deelname met daglicentie
niet nodig een medische keuring te ondergaan.
Vanaf de 2de wedstrijd die je datzelfde jaar wil meerijden onder auspiciën van de FMBW en met een daglicentie, is de medische keuring WEL verplicht.
Je kan dus gerust eens "proberen" of zo'n Belgische enduro je bevalt, zonder die extra kost van het medisch onderzoek.
Staat zo duidelijk geschreven in het BMB-krantje van januari 2008.
Ter verduidelijking voor onze Noorderburen
De
BMB is de overkoepelende Belgische MotorRijdersbond, die wettelijk verplicht bestaat uit 2 takken, nl.
a) de
VMBB = de Vlaamse Motorrijdersbond van België
b) de
FMWB = de Fédération Motocycliste Walonne de Belgique
VMBB en FMWB hebben (soms) andere reglementen/tarieven/....
Jo VdB (die hierbij enkelen gelukkig maakt... )
Geplaatst: di jan 08, 2008 00:28
door huskie
Jo, mag mijn huisdokter de keuring doen, of moet dat via een sportmedisch centrum in belgie?
Geplaatst: di jan 08, 2008 11:12
door Gery400
huskie schreef:Jo, mag mijn huisdokter de keuring doen, of moet dat via een sportmedisch centrum in belgie?
huisdokter is prima
enkel voor bepaalde disciplines zoals MX moet je via een specifieke sport arts passeren
Gery
Geplaatst: wo jan 23, 2008 12:24
door Gilles
Iemand een link naar de BMB kalender voor dit jaar bij de hand ?
Geplaatst: wo jan 23, 2008 12:39
door huskie
Op guyc z'n site staat die heeel duidelijk.
Geplaatst: wo jan 23, 2008 13:09
door ives
Geplaatst: vr feb 15, 2008 21:10
door GuyC
De enduro wedstrijd georganiseerd door Avemott in La Buissière (Fontaine-Valmont) op 6 april werd verplaatst naar 8 juni 2008
Bron:
www.fmb-bmb.be
Ik kan weeral beginnen bedelen om vakantie die dag
Geplaatst: wo feb 27, 2008 08:49
door bart
Voor hoeveel km moet ik bezine meebrengen als ik bij de junioren rijd. Ik neem aan voor 3rondes van 60km+ de specials. Is het nodig nieuwe binnenbanden mee te brengen voor als je plat rijdt, of is dit al halvelings een opgave?
Geplaatst: wo feb 27, 2008 09:42
door huskie
Ok
mocht ik dus bij jullie meewillen doen, dan schrijf ik me dus in bij de ....
loisirs? Gentleman? Of....?
Ik dien ook een helm te laten keuren?
Moet ik nog borgen betalen?
Ik rij slechts 2 rondjes..
Geplaatst: wo feb 27, 2008 10:56
door GuyC
bart schreef:Voor hoeveel km moet ik bezine meebrengen als ik bij de junioren rijd. Ik neem aan voor 3rondes van 60km+ de specials. Is het nodig nieuwe binnenbanden mee te brengen voor als je plat rijdt, of is dit al halvelings een opgave?
Bart ik heb altijd een volle tank + 10 l in de jerrycan. Tot hiertoe altijd vlot mee rondgekomen..
Jij moet wel rekening houden met je verbruik natuurlijk..
Binnenbanden neem ik niet mee, je hebt toch geen tijd om te vervangen.
Verleden jaar heb ik 30 km gereden met lekke voorband. Gaat ook hoor enkel de bochten zijn wat minder...
Geplaatst: wo feb 27, 2008 11:07
door GuyC
huskie schreef:Ok
mocht ik dus bij jullie meewillen doen, dan schrijf ik me dus in bij de ....
loisirs? Gentleman? Of....?
Je kiest waar je bij rijd:
Loisirs : vrijetijdsrijders rijden het parcours zoveel als ze zelf willen (kunnen). Maar rijden de specials niet en worden niet opgenomen in het dagklassement.
Daglicenties - doktersattest vereist
Randonneurs: Rijden 2 rondjes + de specials aan 36 km/u alle cilinder inhouden tesamen
Juniors: Rijden 3 rondjes + de specials aan 36 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Nationalen : Rijden 3 rondjes + de specials aan 40 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Inters: Rijden 4 rondjes + de specials aan 40 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Gentlemen: + 35 jaar alle cilinderinhouden tesamen
huskie schreef:Ik dien ook een helm te laten keuren?
Ja inderdaad
huskie schreef:Moet ik nog borgen betalen?
Ja je moet een borg betalen voor het hesje dat je moet aandoen.
huskie schreef:k rij slechts 2 rondjes..
Hangt er dus vanaf zie boven.
Geplaatst: wo feb 27, 2008 13:57
door huskie
Ha, dat is duidelijk Guyc.
Ik zou dus voor de juniors kunnen kiezen, met een daglicentie. 200cc motor valt dus in de E2 klasse.
Die doktersattest is via de huisdokter.
Nu kom ik daar op tijd voor de keuring.
Eerst met je spullen naar de keuring of moet ik eerst papieren invullen? Die helm van mij heeft geen duidelijke E nrs van binnen, vlgs mij. Is dat een probleem? Het is natuurlijk wel een merkhelm(sinisalo ahum)
Of keuren ze de helm op degelijkheid, netheid, etc.?
Geplaatst: wo feb 27, 2008 14:29
door Gery400
huskie schreef:Eerst met je spullen naar de keuring of moet ik eerst papieren invullen? Die helm van mij heeft geen duidelijke E nrs van binnen, vlgs mij. Is dat een probleem? Het is natuurlijk wel een merkhelm(sinisalo ahum)
Of keuren ze de helm op degelijkheid, netheid, etc.?
1) inschrijvings papiertje halen voor daglicentie
2) keuring doen, zet stempeltje op inschrijving indien alles OK
3) terug naar de inschrijving met keuringsattest, waar men je dan je starttijd meedeelt
helm: ik denk niet dat ze nog keuren, maar je moet wel een papier op eer en geweten invullen dat alles conform de wetgeving is.
Mocht je een ongeval krijgen en blijkt dat er iets niet OK is, dan kunnen zij van hun aansprakelijk afzien.
nette helm is geen garantie: ik heb hier een splinternieuwe Arai VX Pro liggen, overjaars gekocht. Spijtig genoeg valt het E-nummer buiten de goedgekeurde helmen
Wist ik toen veel...
BTW: niemand geen super nette Arai VX Pro kopen???
Gery
Geplaatst: wo feb 27, 2008 14:56
door huskie
Gery400 schreef: ik heb hier een splinternieuwe Arai VX Pro liggen, overjaars gekocht. Spijtig genoeg valt het E-nummer buiten de goedgekeurde helmen
Wist ik toen veel...
Gery
Is er ergens een lijst met e nrs zodat we van te voren kunnen beoordelen of de helm goed is?
Mijn helm is ook jaren oud, en zal zeker een te oud e nr hebben, dus wie weet er meer over te vertellen?
Geplaatst: wo feb 27, 2008 18:41
door adje
Gery400 schreef:
BTW: niemand geen super nette Arai VX Pro kopen???
Gery
Welk type , kleur en maat is de Arai ?
Geplaatst: wo feb 27, 2008 19:18
door GuyC
huskie schreef:Mijn helm is ook jaren oud, en zal zeker een te oud e nr hebben, dus wie weet er meer over te vertellen?
Een tweetal jaar geleden, had Jo bij de keuring van de helm problemen omdat deze ouder dan 5 jaar was...
'T is natuurlijk wat het is, indien probs met je helm leen je er toch gewoon een van je collega's....
Geplaatst: wo feb 27, 2008 19:29
door GuyC
Gery400 schreef:helm: ik denk niet dat ze nog keuren.
Verleden jaar is mijn helm ook niet gekeurd geworden denk ik,ben er niet meer zeker van maar wat zegt het reglement :
Art. 0407 Formaliteiten
De piloot zal ZELF zijn motor naar de technische controle brengen, samen met zijn
inschrijvingskaart, zijn technische fiche en zijn volgens de wegcode GEHOMOLOGEERDE helm.
Als je daar dan staat met een helm stijl 1980 dan denk ik dat je wel een keuring kan verwachten...