who's in?
Ik zij ze sowieso niet allemaal mee, ik probeer er de mooiste uit te kiezen en met daglicentie te rijden! Goedkoper (als je ze niet allemaal wil rijden)en zeker dat je geen jaarlicentie neemt om er dan enkele te zien worden afgelast...
Wel lastig dat je nu ook met een daglicentie een medische controle moet ondergaan (2 maanden geldig).
ENDUROWEDRSTIJDEN BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2008
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
euhhh medische controle voor een dag licentie????? zijn ze in de leer gegaan in het nederlandse
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hoezo in Nederland hoeft dat niet.
In Nederland hoef je geen medische keuring te hebben voor bij de daglicenties mee te mogen rijden.
Ik meen ook dat het niet hoeft bij de nationale klasse's.
Ik meen ook dat het niet hoeft bij de nationale klasse's.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
euhh nehh, ik bedoel de overdreven moeilijkheid die dan weer irritatie opwekt zoals dat in nederland gebeurt????? volgt u mij nog.
Kijk als ze mij gaan keuren , word ik op geestelijke vermogens afgekeurt
Kijk als ze mij gaan keuren , word ik op geestelijke vermogens afgekeurt
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
LEES DIT GOED !!
Bij wedstrijden georganiseerd door de Waalse federatie (de FMWB), en dat zijn ze in het Franstalig landsgedeelte allemaal , is het bij de 1ste deelname met daglicentie niet nodig een medische keuring te ondergaan.
Vanaf de 2de wedstrijd die je datzelfde jaar wil meerijden onder auspiciën van de FMBW en met een daglicentie, is de medische keuring WEL verplicht.
Je kan dus gerust eens "proberen" of zo'n Belgische enduro je bevalt, zonder die extra kost van het medisch onderzoek.
Staat zo duidelijk geschreven in het BMB-krantje van januari 2008.
Ter verduidelijking voor onze Noorderburen
De BMB is de overkoepelende Belgische MotorRijdersbond, die wettelijk verplicht bestaat uit 2 takken, nl.
a) de VMBB = de Vlaamse Motorrijdersbond van België
b) de FMWB = de Fédération Motocycliste Walonne de Belgique
VMBB en FMWB hebben (soms) andere reglementen/tarieven/....
Jo VdB (die hierbij enkelen gelukkig maakt... )
Bij wedstrijden georganiseerd door de Waalse federatie (de FMWB), en dat zijn ze in het Franstalig landsgedeelte allemaal , is het bij de 1ste deelname met daglicentie niet nodig een medische keuring te ondergaan.
Vanaf de 2de wedstrijd die je datzelfde jaar wil meerijden onder auspiciën van de FMBW en met een daglicentie, is de medische keuring WEL verplicht.
Je kan dus gerust eens "proberen" of zo'n Belgische enduro je bevalt, zonder die extra kost van het medisch onderzoek.
Staat zo duidelijk geschreven in het BMB-krantje van januari 2008.
Ter verduidelijking voor onze Noorderburen
De BMB is de overkoepelende Belgische MotorRijdersbond, die wettelijk verplicht bestaat uit 2 takken, nl.
a) de VMBB = de Vlaamse Motorrijdersbond van België
b) de FMWB = de Fédération Motocycliste Walonne de Belgique
VMBB en FMWB hebben (soms) andere reglementen/tarieven/....
Jo VdB (die hierbij enkelen gelukkig maakt... )
huisdokter is primahuskie schreef:Jo, mag mijn huisdokter de keuring doen, of moet dat via een sportmedisch centrum in belgie?
enkel voor bepaalde disciplines zoals MX moet je via een specifieke sport arts passeren
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Iemand een link naar de BMB kalender voor dit jaar bij de hand ?
De enduro wedstrijd georganiseerd door Avemott in La Buissière (Fontaine-Valmont) op 6 april werd verplaatst naar 8 juni 2008
Bron: www.fmb-bmb.be
Ik kan weeral beginnen bedelen om vakantie die dag
Bron: www.fmb-bmb.be
Ik kan weeral beginnen bedelen om vakantie die dag
Voor hoeveel km moet ik bezine meebrengen als ik bij de junioren rijd. Ik neem aan voor 3rondes van 60km+ de specials. Is het nodig nieuwe binnenbanden mee te brengen voor als je plat rijdt, of is dit al halvelings een opgave?
Husaberg TE250
Ok
mocht ik dus bij jullie meewillen doen, dan schrijf ik me dus in bij de ....
loisirs? Gentleman? Of....?
Ik dien ook een helm te laten keuren?
Moet ik nog borgen betalen?
Ik rij slechts 2 rondjes..
mocht ik dus bij jullie meewillen doen, dan schrijf ik me dus in bij de ....
loisirs? Gentleman? Of....?
Ik dien ook een helm te laten keuren?
Moet ik nog borgen betalen?
Ik rij slechts 2 rondjes..
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bart ik heb altijd een volle tank + 10 l in de jerrycan. Tot hiertoe altijd vlot mee rondgekomen..bart schreef:Voor hoeveel km moet ik bezine meebrengen als ik bij de junioren rijd. Ik neem aan voor 3rondes van 60km+ de specials. Is het nodig nieuwe binnenbanden mee te brengen voor als je plat rijdt, of is dit al halvelings een opgave?
Jij moet wel rekening houden met je verbruik natuurlijk..
Binnenbanden neem ik niet mee, je hebt toch geen tijd om te vervangen.
Verleden jaar heb ik 30 km gereden met lekke voorband. Gaat ook hoor enkel de bochten zijn wat minder...
Je kiest waar je bij rijd:huskie schreef:Ok
mocht ik dus bij jullie meewillen doen, dan schrijf ik me dus in bij de ....
loisirs? Gentleman? Of....?
Loisirs : vrijetijdsrijders rijden het parcours zoveel als ze zelf willen (kunnen). Maar rijden de specials niet en worden niet opgenomen in het dagklassement.
Daglicenties - doktersattest vereist
Randonneurs: Rijden 2 rondjes + de specials aan 36 km/u alle cilinder inhouden tesamen
Juniors: Rijden 3 rondjes + de specials aan 36 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Nationalen : Rijden 3 rondjes + de specials aan 40 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Inters: Rijden 4 rondjes + de specials aan 40 km/u opgesplitst in E1 E2 E3
Gentlemen: + 35 jaar alle cilinderinhouden tesamen
Ja inderdaadhuskie schreef:Ik dien ook een helm te laten keuren?
Ja je moet een borg betalen voor het hesje dat je moet aandoen.huskie schreef:Moet ik nog borgen betalen?
Hangt er dus vanaf zie boven.huskie schreef:k rij slechts 2 rondjes..
Ha, dat is duidelijk Guyc.
Ik zou dus voor de juniors kunnen kiezen, met een daglicentie. 200cc motor valt dus in de E2 klasse.
Die doktersattest is via de huisdokter.
Nu kom ik daar op tijd voor de keuring.
Eerst met je spullen naar de keuring of moet ik eerst papieren invullen? Die helm van mij heeft geen duidelijke E nrs van binnen, vlgs mij. Is dat een probleem? Het is natuurlijk wel een merkhelm(sinisalo ahum)
Of keuren ze de helm op degelijkheid, netheid, etc.?
Ik zou dus voor de juniors kunnen kiezen, met een daglicentie. 200cc motor valt dus in de E2 klasse.
Die doktersattest is via de huisdokter.
Nu kom ik daar op tijd voor de keuring.
Eerst met je spullen naar de keuring of moet ik eerst papieren invullen? Die helm van mij heeft geen duidelijke E nrs van binnen, vlgs mij. Is dat een probleem? Het is natuurlijk wel een merkhelm(sinisalo ahum)
Of keuren ze de helm op degelijkheid, netheid, etc.?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
1) inschrijvings papiertje halen voor daglicentiehuskie schreef:Eerst met je spullen naar de keuring of moet ik eerst papieren invullen? Die helm van mij heeft geen duidelijke E nrs van binnen, vlgs mij. Is dat een probleem? Het is natuurlijk wel een merkhelm(sinisalo ahum)
Of keuren ze de helm op degelijkheid, netheid, etc.?
2) keuring doen, zet stempeltje op inschrijving indien alles OK
3) terug naar de inschrijving met keuringsattest, waar men je dan je starttijd meedeelt
helm: ik denk niet dat ze nog keuren, maar je moet wel een papier op eer en geweten invullen dat alles conform de wetgeving is.
Mocht je een ongeval krijgen en blijkt dat er iets niet OK is, dan kunnen zij van hun aansprakelijk afzien.
nette helm is geen garantie: ik heb hier een splinternieuwe Arai VX Pro liggen, overjaars gekocht. Spijtig genoeg valt het E-nummer buiten de goedgekeurde helmen
Wist ik toen veel...
BTW: niemand geen super nette Arai VX Pro kopen???
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Is er ergens een lijst met e nrs zodat we van te voren kunnen beoordelen of de helm goed is?Gery400 schreef: ik heb hier een splinternieuwe Arai VX Pro liggen, overjaars gekocht. Spijtig genoeg valt het E-nummer buiten de goedgekeurde helmen
Wist ik toen veel...
Gery
Mijn helm is ook jaren oud, en zal zeker een te oud e nr hebben, dus wie weet er meer over te vertellen?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Welk type , kleur en maat is de Arai ?Gery400 schreef:
BTW: niemand geen super nette Arai VX Pro kopen???
Gery
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Een tweetal jaar geleden, had Jo bij de keuring van de helm problemen omdat deze ouder dan 5 jaar was...huskie schreef:Mijn helm is ook jaren oud, en zal zeker een te oud e nr hebben, dus wie weet er meer over te vertellen?
'T is natuurlijk wat het is, indien probs met je helm leen je er toch gewoon een van je collega's....
Verleden jaar is mijn helm ook niet gekeurd geworden denk ik,ben er niet meer zeker van maar wat zegt het reglement :Gery400 schreef:helm: ik denk niet dat ze nog keuren.
Art. 0407 Formaliteiten
De piloot zal ZELF zijn motor naar de technische controle brengen, samen met zijn
inschrijvingskaart, zijn technische fiche en zijn volgens de wegcode GEHOMOLOGEERDE helm.
Als je daar dan staat met een helm stijl 1980 dan denk ik dat je wel een keuring kan verwachten...