Pagina 1 van 1

Welke motor wordt het?

Geplaatst: zo dec 30, 2007 23:16
door Sanne
Even dagdromen...
Stel je hebt een onbegrenst budget.
Op welke motor rijd je naar Dakar?

Geplaatst: zo dec 30, 2007 23:32
door adje
Wel met een CRF450 natuurlijk , maar dan geen X versie :evil:

Geplaatst: zo dec 30, 2007 23:50
door brommer
toch niet met een R?
vindt zo,n 660 replica erg erg mooi.
maar een drbig gaston versie in het geel ook heel erg gaaf
Net zoals de hnp 900 rr.
Niet de motoren van dexe tijd maar wel (voor mij) erg mooie machines.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 00:21
door adje
Wel met een R.

Maar waar praat ik eigenlijk over want ik wil helemaal niet naar Dakar :?

Laat mij maar liever off-road ritjes en motocross wedstrijdjes rijden 8)

Geplaatst: ma dec 31, 2007 00:34
door brommer
ding weegt niks 97 kilo droog met 56 pk?
zijn mooie brommers

maar kun je daarmee ook heel veel kilometers rijden achter elkaar.
dacht dat ze daaromde x gemaakt hadden.
maar ik heb er ook geen verstand van.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 09:23
door Rolando
Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste :roll:

Geplaatst: ma dec 31, 2007 09:28
door adje
Rolando schreef:Ik wil in de toekomst toch eens een Honda gaan rijden. Dat was mijn eerste liefde (cr500) en Ik denk een CRF450X mijn laatste :roll:
Ik zou zeggen , kom eens een keer testen op mijn Rekluse CRF450R :wink:

Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:28
door Wortel
ik mis de Beamers, de 525 (want die 530 moet zich nog bewijzen..), de Huskies, de Cagiva 2cil.

Ga die poll eens even gauw aanpassen?? :roll:

Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:33
door Surfroy01
Voorlopig gaat de 450X aan de leiding in de poll en ja die 450X'n zijn dat nu eenmaal gewoon, aan de leiding te gaan en blijven!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:34
door mech
Ik mis die nieuwe KTM 690 Rally in het lijstje.
Ik denk als je echt een unlimited budget hebt dat een KTM 690 Rally Leasing de beste optie is.
Volledige ondersteuning vanuit KTM, fabrieksblok, semi-fabrieks vering, toegang tot fabrieksbanden van Michelin voor de marathon etappes (dan heb je de 2e dag ook nog noppen), KTM snelle assistentie truck service, etc..
Kost een paar centen maar dan heb je wel iets.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 12:00
door erwindob
Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.

PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol

Geplaatst: ma dec 31, 2007 13:44
door Sanne
erwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.

PS: De gasgas Dakar versie ontbreekt ook nog in je pol
Jij bent een bescheiden mens :D

Gas Gas, Aprilia, Suzuki, Kawasaki en nog een paar merken missen in zijn geheel. Maar dit zijn niet de merken waar erg snel voor gekozen wordt, toch? Tenminste om welke reden zou ik op een Aprilia gaan als KTM, Yamha en Honda al zoveel ervaring heeft in de Dakar :?
Henno van Bergeijk was twee jaar geleden op een XT 500, dat doe ik hem zowieso niet na, dus doe mij maar een moderne motor dan heb ik een grotere kans van aankomen, ik heb op 530 EXC gestemd.

Geplaatst: ma dec 31, 2007 14:41
door oossie
mis de RXV 8)

Geplaatst: ma dec 31, 2007 18:10
door Sjokske
Ik mis ook wat :?
Maar als ik toch uit het lijstje moet kiezen dan de oldtimer.

Geplaatst: di jan 01, 2008 17:12
door Dr_Bean
Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)

Geplaatst: di jan 01, 2008 18:40
door Sanne
Dr_Bean schreef:Als het budget toch onbeperkt is, waarom dan niet gewoon meteen een rallymotor? (690 rally??)
Hier moet ik eerlijk toegeven dat ik niet zo goed op de hoogte ben van de ontwikkelingen van ktm en ja vorig jaar reden de toppers ook al op de 690, niet?
Maar dan komt de 660 het dichtst bij jouw keuze in de buurt.
Van vorig jaar kan ik me nog goed herinneren dat die 690 's zoveel versnellingsbak problemen had en ook dat Frans er ook mee te maken had. Het zal mij benieuwen wat dit jaar weer gaat brengen.

Geplaatst: di jan 01, 2008 19:07
door mech
Volgens mij staan er dit jaar ongeveer 90 privateers met een nieuwe 690 rally aan de start, enige nederlander met een prive 690 is Teus Visser. Die was meteen om nadat die afgelopen jaar met de motor van Frans Verhoeven had gereden.
Het blok is nu wel goed voor elkaar met de 690, volgens mij is er tijdens de egypte en dubai rally geen kapot gegaan.

Geplaatst: di jan 01, 2008 21:13
door brommer
690 = injectieblok
mooie motor de 690 enduro

Geplaatst: wo jan 02, 2008 11:30
door mech
De Rally 690 heeft een carburateur. Injectie en de woestijn wordt moeilijk, als hij dan niet meer wil kan je hem laten staan.
Alleen de standaard productie 690 heeft injectie de Supermoto en al dat spul

Geplaatst: wo jan 02, 2008 12:22
door Max_Kool
De BMW/Touratech/Schalber rally motoren hebben al jaren injectie, de fiets van Henk Knuiman ook, alle rallywagens ook. Ik zie niet waarom KTM binnen een paar jaar niet ook op de rallyfietsen injectie zal hebben.

Geplaatst: wo jan 02, 2008 18:22
door Dr_Bean
Het probleem van injectie in een rally/enduro zie ik ook niet: Ik denk zelfs dat het betrouwbaarder KAN zijn dan een carburateur, met veel fijne kanaaltjes en kwetsbare lichte onderdeeltjes.

Probleem is gewoon dat een carburateur 100 jaar ontwikkeling achter zich heeft, en een injectiesysteem op dit soort motoren gewoon nog vrij nieuw is.


Wat ik begrepen had: Dat 690 versnellingsbakprobleem kwam doordat de uitgaande as brak, omdat er 1 ontwerpfoutje in zat (een te scherpe overgang van dik naar dun), wat er bij een last minute wijziging ingezlopen was (en dus op de testfietsen niet naar voren kwam).
Dat is er natuurlijk meteen uitgehaald!! verder was dat blok vorig jaar al uitgebreid getest voor de rally.

Geplaatst: do jan 03, 2008 11:32
door Hoelio
Mijne favo staat d'r ook niet tussen...

Dan maar d'oldtimer :idea:

Geplaatst: vr jan 04, 2008 17:58
door jootman
erwindob schreef:Met m'n XR natuurlijk. Van dat onbeperkte budget kan ik dan voor 1600 euro een e-starterkit aanschaffen. Dat scheelt.
Ik hoor ook niets anders dan dat oudere motoren een stuk degelijker zijn dan moderne snelle motoren.
Ik heb een XR gehad die na 20 jaar pas een nieuwe bigend nodig had. zuiger en alle rest was nog goed...Dat blokje was nog nooit open geweest..Dat lukt met hedendaagse motoren niet volgens mij...
Het betrof een XR 250 uit 1987