Pagina 1 van 1

david knight

Geplaatst: vr dec 21, 2007 15:42
door John H
mooi filmpje van knight,

Goed kijken hoe hij tegen die verticale muur omhoog gaat.


http://de.youtube.com/watch?v=JP6gwPF-XqI&NR=1

Geplaatst: vr dec 21, 2007 16:00
door huskie
Voormalig trialrijder, dat zie je direct.

Geplaatst: vr dec 21, 2007 16:22
door Sanne
op 4.55 min zie je Frans Verhoeven ook nog even.

Geplaatst: vr dec 21, 2007 21:22
door mech
DK nu ook aan het rijden met WP-Trax shock.
:D www.wpsuspension.com

Geplaatst: za dec 22, 2007 00:00
door huskie
Mech, waar is de exploded view van die shock? Kun je die niet even on-line zetten?

Geplaatst: za dec 22, 2007 15:29
door Sjokske
Gaatje voor de uitgaande demping gewoon opgeboord :?: :lol:

Geplaatst: za dec 22, 2007 18:08
door mech
De dempers zijn vanaf januari te leveren, tegen die tijd zal de exploded view ook wel beschikbaar zijn.
Ik kan er alleen van zeggen dat het super werkt, ik heb de meeste offroad ritjes met een prototype gereden en je merkt duidelijk verschil.

Geplaatst: za dec 22, 2007 19:45
door adje
Een Ohlins TTX is anders ook niet verkeerd.
Maar dan moet wel alles in orde zijn :? met de schokker :wink:

Geplaatst: za dec 22, 2007 21:47
door Noppy
http://de.youtube.com/watch?v=qXX895-Q4lU&NR=1

http://de.youtube.com/watch?v=7CXnAM4zTJE&NR=1

en hier nog eens vanuit een andere hoek genomen

http://de.youtube.com/watch?v=EWSRkh3KxwI&NR=1

Over trialachtergrond gesproken, hier blijkt het ook nog eens overduidelijk...

Geplaatst: za dec 22, 2007 23:51
door speedphreax
mech schreef:De dempers zijn vanaf januari te leveren, tegen die tijd zal de exploded view ook wel beschikbaar zijn.
Ik kan er alleen van zeggen dat het super werkt, ik heb de meeste offroad ritjes met een prototype gereden en je merkt duidelijk verschil.
Heb je ook een idee wat dat moois gaat kosten?

Geplaatst: zo dec 23, 2007 18:17
door mech
Volgens mij iets van € 850,- voor de demper adviesprijs, bij passende vork kost €2150,- en als set iets van €2500,-
De vork is bijna gelijk aan de fabrieksvork waar KTM meer rijdt alleen is deze 48mm met stalen binnenpoten en geen 52mm met aluminium binnenpoten.

Geplaatst: zo dec 23, 2007 18:57
door Sjokske
adje schreef:Een Ohlins TTX is anders ook niet verkeerd.
Maar dan moet wel alles in orde zijn :? met de schokker :wink:
Wat was er mis met het testexemplaar dan :?:

Geplaatst: zo dec 23, 2007 21:37
door adje
Sjokske schreef:
adje schreef:Een Ohlins TTX is anders ook niet verkeerd.
Maar dan moet wel alles in orde zijn :? met de schokker :wink:
Wat was er mis met het testexemplaar dan :?:
De afstelschroef aan de onderkant werkte niet goed waardoor de rebound niet goed te stellen was.

Geplaatst: ma dec 24, 2007 17:24
door mech
Bij een TTX stel je de rebound niet aan de onderkant af... :oops:
TTX heeft boven een instelschroef voor compressie en een voor rebound. Aan de onderkant zit een schroef die het gehele lowspeed bereik van de demper beinvloed zowel rebound als compressie. Ik ben er niet echt van onder de indruk en kost nogal wat.

Geplaatst: ma dec 24, 2007 17:32
door huskie
Ook mijn WP stelt dmv een schroef beneden zowel comp als rebound af. Hij wordt omschreven als de rebound adjuster btw....

Geplaatst: ma dec 24, 2007 17:43
door adje
mech schreef:Bij een TTX stel je de rebound niet aan de onderkant af... :oops:
Dat klopt ja , maar als ik aan die schroef draaide dan was het of heel snel terug komen of heel langzaam terugkomen.
Er zat geen middenweg in en bij navraag bleek deze niet goed te werken.
Ik ben aan het testen geweest met zo'n TTX en was er ook niet over te spreken.
Deze was wel 2de hands en daardoor misschien kapot.