Pagina 1 van 1
enduro licenties 2008
Geplaatst: zo dec 09, 2007 17:33
door henkzelf
het reglement 2008 staat nu bij de KNMV:
http://www.knmv.nl/images/public_upload ... 5103358/KN MV%20Enduro%20Reglement%202008.pdf
3.3 Klassen-indeling
De deelnemers worden in de navolgende (solo)klassen ingedeeld:
Klasse Nummerreeks Categorie Toelichting
E1 1 - 99 Inters t/m 175 cc 2-takt & t/m 290 cc 4-takt
E2 101 - 199 Inters 176 cc t/m 290 cc 2-takt & 291 cc t/m 475 cc 4-takt
E3 201 - 299 Inters 291 cc en hoger 2-takt & 476 cc en hoger 4-takt
EV40 301 - 350 Inters alle soloklassen 40+
N1 351 - 399 Nationalen t/m 175 cc 2-takt & t/m 290 cc 4-takt
N2 401 - 499 Nationalen 176 cc t/m 290 cc 2-takt & 291 cc t/m 475 cc 4-takt
N3 501 - 599 Nationalen 291 cc en hoger 2-takt & 476 cc en hoger 4-takt
NV40 601 - 699 Nationalen alle soloklassen 40+
NV50 701 - 799 Nationalen alle soloklassen 50+
DL 800 - 999 Daglicentiehouders alle soloklassen
en
7.14.17
Kleuren volgens RAL Kleuren code tabel.
Zwart 9005, Blauw 5010, Geel 1003, Rood 3020, Groen 6002, Wit 9010.
7.14.18
Voor Enduromotoren gelden de volgende kleurcombinaties:
Achtergrondkleur Cijferkleur
Klassen E1, E2, E3 en EV40 Rood Wit
Klassen N1, N2, N3 en NV40 Groen Wit
Klasse NV50 Geel Zwart
Klasse DH Wit Zwart
Geplaatst: ma dec 10, 2007 12:56
door schildertje
Zo te zien in de regelementen geen transponders voor komend seizoen.
Eerlijk gezegd ben ik er niet rouwig om, al moet ik wel bekennen dat ik wel zeker de
voordelen van zo'n transponder inzie. IK BEN DUS GEEN TEGENSTANDER! Echter als ik kijk op de site van de leverancier van die dingen, dan schrik ik van de prijs wat zoiets moet kosten. € 198,- ex BTW
http://www.amb-it.com/motocross-transpo ... anguage=en
Ik mag hopen dat op het moment dat het een verplichting wordt, de kosten gedrukt worden doordat de bond of organisatie deze transponders met grote hoeveelheden inkoopt.
We hebben het hier wel over € 235,- wat een pittig bedrag is dacht ik.....
Tenzij ik een zeikerd ben natuurlijk
(werd mij laatst ook al over fotografen aangewreven) dan is voor mij het enduro gebeuren na 2008 wel gebeurd...denk ik.
Een stukje opbouwende kritiek dus van mijn zijde, is er iemand die mijn mening over de kostprijs deelt?
Wellicht kijk ik te kort voor het spatbord, zeg het maar
Geplaatst: ma dec 10, 2007 13:34
door boer125
nou ik ben het wel met je eens, als je als recreatief rijder zoveel moet neerleggen om te kunnen rijden dan houd het voor vele denkelijk op
Geplaatst: ma dec 10, 2007 13:55
door erwindob
Ik kan me niet voorstellen dat een eigen transponder ook voor daglicenties verplicht zou worden (dan is die klasse zo goed als opgeheven denk ik)
En van die andere klasses zullen er dan wel een boel bij de daglicenties gaan rijden.
Of net als bij de zomeravondcompetitie en KNMV cup een huursysteem. Daar betaalden we iets van 10 euro per keer gebruik geloof ik.
Of samendoen met een racer, hij/zij in de zomer jij in het najaar.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 14:12
door speedphreax
Voor Supermotard zijn die dingen ook al jaren verplicht en huren was daar niet mogelijk. Ik denk dat de KNMV er zowiezo op termijn heen wil dat ze bij enduro ook gebruikt gaan worden. Ik denk niet dat er veel rijders zullen afhaken als de transponder verplicht wordt. Een veelvoud daarvan geef je toch al uit aan onderhoud en spullen voor je motor dus dat kan er ook nog wel bij. Maar ja... dat is MIJN mening. Er zullen vast mensen zijn die daar heel anders over denken.
Ik heb de mijne trouwens nog wel liggen. Pas nog over gedacht om hem te verkopen maar je weet nooit of je hem nog een keer nodig gaat hebben.
Het wordt trouwens helemaal vervelend als je ook nog op puur asfalt raced want dan kun je er twee kopen!
Geplaatst: ma dec 10, 2007 17:40
door Houten Klaas
Je kunt ze nieuw voor onder de 200 euro kopen.
Het maakt mij niet zo veel uit. De laatste 200 euro merk je met enduro rijden ook niet meer.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 18:16
door adje
Ik heb er ook eentje.
Die heb ik aangeschaft omdat het met districtwedstrijden ook verplicht werd.
1 x geld uitgeven en je hebt er jaren plezier van en altijd eerlijke uitslagen.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 18:25
door Sanne
Tijdens de kampioensrit heb ik een hele poos met iemand van de KNMV gesproken o.a. over transponders.
Hij zei dat ze er niet snel zullen komen omdat je de daglicenties dan zo een transponder moet lenen en daarvoor zijn de kosten te hoog. Ze hebben bij de KNMV het altijd nog goed voor met onze sport want zodra je de daglicenties borg zou laten betalen er op den duur geen daglicentie rijder meer komt opdagen. En lussen in de prut werkt ook niet helemaal als er sporen van soms wel 50 cm. diep gereden worden. Worden er enduro's in het buitenland eigenlijk met transponder gereden?
Geplaatst: ma dec 10, 2007 21:24
door schildertje
Ik heb begrepen dat ze bij de wk wedstrijden ook met transponders werken, en dat de lus bovenlangs liep.
Maar dat zou ik moeten vragen aan ons aller Vamc lid Plekkie.
Verder zag ik op de enduro dvd van 2007, ze ook wel eens over een ophogingkjeof plaat rijden met de start van een proef.
En als er transponders zijn, dan hoeven we voor het einde van de proef ook niet meer van die rare haarspeld bochten te maken.
Die "laatste € 200,- " voel ik echter wel aangezien de eerste 3 maanden van het jaar( als hij aangeschaft moet worden) bij een schilder niet de vetste maanden zijn, maar dit terzijde. OK, je kan natuurlijk een jaartje sparen, da's ook weer waar
Bovendien had ik begrepen dat er om de 3 jaar een andere transponder moest komen, maar dat zal ik wel weer verkeerd begrepen hebben.
Weet iemand dat laatste toevallig, of is dit een broodje aap verhaal?
Geplaatst: ma dec 10, 2007 21:42
door Houten Klaas
Broodje aap, er zit alleen een accu in,deze is wel onderhoudsgevoelig. Terzijner tijd komt er vast wel een inkoopactie van de knmv.
Trouwens veel enduro rijders hebben er al 1 omdat ze ook crossen.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 22:21
door mech
Bij de WK's gebruiken ze transponders, de tijdwaarneming werkt met infrarood ogen die een paar meter na de start, zelfde voor de finish van een test. Hier zit ook normaal een ontvanger aan die gelijk de tijd koppeld aan het transponder nummer. De rijders gebruiken transponders die door de WEC uitgedeeld worden, deze krijgen ze met de keuring en leveren ze in als de motor op zondag uit het parc feme gaat.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 22:55
door Bart Notten jr.
Transponders 180 euro!!! in Ruurlo
Kijk maar eens op marktplaats.
Natuurlijk bi-j ons in d'n achterhook!!!
Heb m'n licentie al aangevraagd Klaas!!!!! Nr.585
Nu maar wachten tot eind februari
De Balle!!!!!!
Geplaatst: di dec 11, 2007 17:01
door daan LC8
Houten Klaas schreef: er zit alleen een accu in,deze is wel onderhoudsgevoelig.
En als die accu een keer de geest geeft???
Moet je de transponder dan opsturen of zo om een nieuwe accu te laten plaatsen?
Zo vanaf de buitenkant bekeken ziet hij er behoorlijk "dichtgeseald" uit.
Niet een karweitje om even zelf te doen lijkt mij
Geplaatst: di dec 11, 2007 17:11
door Houten Klaas
daan LC8 schreef:Houten Klaas schreef: er zit alleen een accu in,deze is wel onderhoudsgevoelig.
En als die accu een keer de geest geeft???
Moet je de transponder dan opsturen of zo om een nieuwe accu te laten plaatsen?
Zo vanaf de buitenkant bekeken ziet hij er behoorlijk "dichtgeseald" uit.
Niet een karweitje om even zelf te doen lijkt mij
Geen idee,ik denk opsturen.
Geplaatst: di dec 11, 2007 21:49
door Bart Notten jr.
Volgens mij kan je er ook niet veel zelf aan doen!!
Geplaatst: di dec 11, 2007 22:09
door schildertje
En moet dat transpondertje nog van een bepaald merk en type zijn?
Bedoel, als je een verkeerde koopt die niet kan "praten" met de software van de wedstrijdleidig heb je een probleem....toch.
Wellicht maar ff wachten tot het zover komt.
Toch wel mooi zoveel positieve respons met nuttige info
Geplaatst: di dec 11, 2007 22:36
door Bart Notten jr.
Die AMB transponders van die vent uit Ruurlo, zijn wel de meest voorkomende transponders.
Wij gebruiken ze ook al jaren met zijspancrossen, en eigenlijk nooit problemen!!!