Pagina 1 van 1
Gaatje...
Geplaatst: vr nov 30, 2007 22:29
door Estivie
Ik heb een gaatje in m'n uitlaat (beetje te dicht bij m'n achterband gekomen)...
De knalpot is (volgens mij) van aluminium. Heeft er iemand goede ideetjes om dit (goedkoop tot supergoedkoop) te repareren?
Heeft er iemand verder nog een goede "best practice" om de uitlaat van mijn 2-taktje proper te maken? 'k heb op brommerfora al truuken gelezen met benzine, vuur en een compressor?
Merci!
Stijn
Geplaatst: vr nov 30, 2007 22:31
door pHreaC
Uitslijpen en nieuw stuk alu inlassen?
Geplaatst: vr nov 30, 2007 22:47
door Estivie
Aangezien ik dat met mijn (erg) beperkte laskunst en Makro (baget)laspostje niet kan, zijn aanbiedingen van vakkundige alu-lassers welkom
Geplaatst: vr nov 30, 2007 22:52
door big M
stukje conservenblik er overheen popnagelen???
Das de meest low budget oplossing die ik bedenken kan.
Geplaatst: vr nov 30, 2007 23:22
door Fox-kid
De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.
Geplaatst: vr nov 30, 2007 23:33
door Estivie
Fox-kid schreef:De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.
Dat lijkt me een goed idee
De vulling ligt al klaar (ging ik samen met het uitkuisen zowieso doen).
Geplaatst: vr nov 30, 2007 23:49
door YZF250
Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Geplaatst: vr nov 30, 2007 23:52
door Estivie
KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
Geplaatst: za dec 01, 2007 12:14
door Orange_exc
Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Geplaatst: za dec 01, 2007 13:18
door Wortel
Orange_exc schreef:Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Nee want je haalt van de achterkant (of is dit de voorkant??) een stukje weg, het bevestigingspunt blijft ten opzichte van de aansluiting op de voorbocht op dezelfde afstand.
Als de foto de voorkant laat zien dan gaat het idd mis....
Geplaatst: za dec 01, 2007 13:18
door YZF250
Estivie schreef:KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.
Geplaatst: za dec 01, 2007 14:01
door mmrizio
Als dat zo is, kun je nog even kijken of je 'm kunt omdraaien. Dan moet je precies genoeg eraf halen, zodat de je pijp omgedraaid weer kunt monteren.
Geplaatst: za dec 01, 2007 14:12
door Sjokske
Kneedbaar staal (2-komponenten)
of 2-K lijm.
Worden ook wel eens radiateurs mee gerepareerd.
Met kneedbaar staal wel eens een gat in een carter (na aanvaring met stevige kei) gedicht en hij heeft er nog lang mee kunnen rijden.
Geplaatst: za dec 01, 2007 15:27
door Estivie
KTM125sx schreef:Estivie schreef:KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.
De kant waar hij stuk is, is de achterkant (dus het verste van de bocht).
Geplaatst: za dec 01, 2007 16:07
door Mario2t
Plaatje er over heen popnagelen en dan afkitten. Werkt geweldig!
Inkorten heeft consequenties voor je bevestiging.
Geplaatst: za dec 01, 2007 16:09
door Mario2t
Aan de andere kant is dit de achterkant ( demper uitgang ) en kun je die ook inkorten. Heeft dan geen conseqenties voor je bevestiging, wel iets voor je vermogensafgifte.
Geplaatst: za dec 01, 2007 18:21
door stimpie
dit is de achter kant van de demper. dus de demper uitgang. heb bij mijn montesa het zelfde probleem. denk dat ik de demper een beetje ga in korten.
Geplaatst: zo dec 02, 2007 17:11
door stimpie
heb mijn dempertje korter gemaakt.
en klaar is...
Geplaatst: zo dec 02, 2007 17:33
door Estivie
stimpie schreef:heb mijn dempertje korter gemaakt.
en klaar is...
Nice!
Geplaatst: zo dec 09, 2007 21:53
door Fox-kid
perfecte uitvoering!
Mocht het nou em keer aan de voorzijde zijn, waarbij de bevestiging niet meer helemaal voor het gaatje zit, dan is er met een ijzeren stripje met 2 gaten ook wel een oplossing te bedenken om de boel goed te bevestigen. Gebruik dan wel zelfborgende moeren.
Geplaatst: ma dec 10, 2007 23:13
door hornet911
Stimpie, veel luider nu???
Geplaatst: di dec 11, 2007 19:08
door stimpie
is een klein beetje luider geworden maar niet veel. ondertussen is de montesa alweer verkocht