Pagina 1 van 1
boyesen membraam
Geplaatst: ma nov 12, 2007 18:37
door jaap.ackermans
hoi
wat heeft zo'n boyesen membraam ipv origineel membraam voor effect op een standaar CR250?
groetjes jaap
Geplaatst: ma nov 12, 2007 18:41
door pHreaC
heeft ie een pk of 10 meer vermogen eh, OP ZEN MINST!
Geplaatst: ma nov 12, 2007 19:33
door huskie
Als dat zo was, was tuning nog nooit zo gemakkelijk, en reed er geen motor meer zonder rond
Geplaatst: ma nov 12, 2007 20:46
door YZF250
Daar zal je qua rijstijl niets, maar dan ook niets van merken Jaap !
:d
Geplaatst: ma nov 12, 2007 21:06
door huskie
En dat is weer het andere uiterste
Boyesen heeft gewoon de fabriek-inlaten cq membramen geoptimaliseert, waardoor er een verbeterde flow ontstaat.
Je motor heeft er zeker wat aan, maar je moet je carburatie wel optimaliseren.
Geplaatst: ma nov 12, 2007 21:37
door pHreaC
Denk idd dat er meer te winnen is met goede carburatie dan met een andere reedvalve...vliegwielgewichtjes, dat is iets wat je wel meteen merkt als 'add-on'
Geplaatst: ma nov 12, 2007 23:38
door jaap.ackermans
het gaat hier niet om mijn rijstijl, maar om de prestatie van de moter.
moet je je carburateur opnieuw afstellen als je zo'n membraam erop zet?
een vriend van mij had die membraam er gewoon opgezet. en hij liep er gewoon goed mee, ook genoeg benzine enz. rijd er nou nog steeds mee.
ik wou dus wel eens weten wat mensen hier over zo'n membraam te zegge hebben
groetjes
Geplaatst: di nov 13, 2007 08:51
door huskie
Weinig dus....
Probeer eens google: boyesen, krijg je genoeg hits.
Die vriend van jou zou zijn carb eens moeten afstellen want waarschijnlijk rijdt hij te rijk
Geplaatst: di nov 13, 2007 11:22
door jaap.ackermans
hmm jaa ik heb m der gistere avond ff opgezet
kmerk niet dat ie te veel heeft, hij loopt wel wat beter...
ik ben alleen benieuwd hoeveel vermogen die nou ongeveer heeft:
-boyesen membraam
-bolle zuiger (cilinderkop beetje uitgedraaid anders kwam zuiger tegen kop)
-spoeling beter gemaakt in cilinder door middel van poorten 'scherp' te maken
- originele uitlaat
normaal heeft ie aan de krukas 58.2 pk, want dit is een 6 uurs oud blok dus hij moet er niet veel van afwijken origineel... weet iemand hoeveel ie nou zal hebben zo ongeveer?
groetjes Jaap
Boyesen membraam
Geplaatst: di nov 13, 2007 18:07
door crossblok
Ervaring die ik ermee heb is dat de motor langer doorloop in toeren,en bij de juiste afstelling onderin iets beter oppakt.Nadeel van zo'n boyesen membraam is dat de plaatjes snel slijten/scheuren.