Pagina 1 van 1

yamaha wr 450 f

Geplaatst: za nov 10, 2007 21:13
door pHino
hey,

heb sinds vandaag een yamaha wr 450 f van 2005 gekocht. woensdag mag ik hem gaan ophalen

kan iemand me de minpunten aan deze motor vertellen?

de motor is volledig standaard en heeft zelfs nog het buisje achter in de pijp zitten.
nu, ik heb me laten wijsmaken door de handelaar dat hij die pijp ging aanpassen + carburator opnieuw afstellen. en dat hij dan pas op zijn normaal vermogen loopt?
klopt dit? zijn ze van fabriek af begrenst? kzie hier het nut niet van in?

grtz

Geplaatst: za nov 10, 2007 21:18
door YZF250
Minpunten van de motor vragen doe je meestal voor je hem koopt;)

Geplaatst: za nov 10, 2007 21:25
door wr450f'05
Hij bedoelt waarschijnlijk punten waar hij moet letten.

Als je de machine normaal gebruikt en geen topcoreur ben en je verwisseld netjes de olie en filters en al die rommel dan gaat er weinig kapot.

Geplaatst: za nov 10, 2007 21:34
door pHino
wr450f'05 schreef:Hij bedoelt waarschijnlijk punten waar hij moet letten.

Als je de machine normaal gebruikt en geen topcoreur ben en je verwisseld netjes de olie en filters en al die rommel dan gaat er weinig kapot.
idd, ik bedoel dus dingen waar je op moet letten, zoals bv kleppen om de zoveel km stellen, distributie ketting vervangen om de zoveel km. en natuurlijk ook dingen die gekent zijn, zo heb ik bv iets opgevangen van een boutje dat graag kapot gaat bij het vervangen van de olie filter. en dit boutje mag niet vervangen worden door een langer boutje, omwille van een oliekanaal dat er achter dit boutje loopt.

zijn de wr450f rijders over het algemeen tevreden van hun moto?

Geplaatst: za nov 10, 2007 22:27
door wr450f'05
ja, heel erg

Geen vreemde dingen tegengekomen. Meestal hoef je de kleppen niet te stellen die staan bijna altijd goed.

Ik zou de kleppen wel even controleren, dan weet je het zeker.

Als je een boutje niet kwijtmaakt dan hoef je hem ook niet te vervangen.

Geplaatst: zo nov 11, 2007 11:52
door RvD
WR400 gehad uit 2000, WR450 gehad uit 2004. Na ca. 1.5 jr bij de 450 de 5e versnelling kapot gehad. Tanden waren gewoon uitgebroken tpv de sleuf waarvan de nokken van het ernaast liggende tandwiel 'ingeschakeld' worden. Schijnt een zwak punt te zijn (weet niet of dit ook geldt voor model 2005). Zat ook reeds een haarscheur over bijna de gehele breedte van de zuiger. Als ik nog even door gereden had was de zuiger tpv de pistonpen door de midden gebroken waarschijnlijk. Bij de 400 eigenlijk nooit een motorisch probleem gehad, slechts zuiger 1x vervangen uit voorzorg.
- Ofwel evt zuiger vervangen als deze er al een tijd inzit (verstandig om ook distr. ketting te vervangen).
- Versnellingbak is afwachten (of als je tijd over hebt kun je 'm checken). Schakelnokken kun je natuurlijk wel controleren, maar breken van tanden is volgens mij 'overmacht'. Blok moet er natuurlijk in dit geval wel onderuit.
- Originele koplamp is van glas dus blijft niet lang heel als je met een groep rijdt. Iets er voor maken of er gewoon uit halen en een afdekkapje in maken (of je moet veel in het donker rijden).
- Onderste lager van het linksysteem (onderste lager van de schokbreker) komt vrij gemakkelijk water in (is bij veel motoren). Regelmatig even smeren (bout eruit en achterwiel optillen). Of een smeernippel op maken (lager door buitenschaal heen boren is wel lastig, vereist een speciale boor). Heb gehoord dat dit ook lukt met een scherp geslepen steenboor.
Verder op zich wel een fijne motor. Vergeet niet dat alle motoren wel 'zwakke plekken' hebben.

Geplaatst: zo nov 11, 2007 12:27
door RvD
Check ook even of je kettinggeleider (boven en onder het draaipunt bij de achterbrug) goed vast zit en niet 'ingeschuurd' is in de achterbrug.
Check regelmatig of de 2 stalen beugels onder het achterspatbord nog vast zitten. Deze liepen bij mij regelmatig los (loctite 'nut lock' helpt in dit geval prima).
O ja, vergeet niet voor het wassen het 'stopje' onderin de luchtfilterbak even los te maken anders kan het water niet uit de bak, weet niet of dit zo spannend is maar ik deed het maar uit voorzorg.
Verder zoals eerder vermeld regelmatig olie + filters vervangen (deed ik elke 500 km). 2x olie 1x oliefilter.
Heb ooit op een Australische site gelezen dat een papieren oliefilter beter zou filteren als een 'gazen' filter (zeef). Deze zijn beiden in omloop, origineel zit er ook een papieren filter in. Schijnt in principe met een papieren filter om de 1000 km olie ververst te hoeven worden. Maar ja er wordt zoveel verteld en geschreven, deze dingen zijn moeilijk aan te tonen of dit werkelijk ook verstandig is.

Geplaatst: zo nov 11, 2007 17:06
door pHino
zo te horen gaat het toch nog mee vallen?

want in de winkel voorspelde het al niet veel goeds.

eerst starte hij niet, toen stopte hij er een nieuwe bougie in, toen ging hij wel

maar enkel met kickstarter. met de electr. starter wou hij maar niet aanslaan.

de technieker beweerde dat de batterij al te plat getrokken was van te demarreren met die "kapotte" bougie. maar ik vond de rotatiesnelheid van de starter toch op een normaal tempo draaien.

ochja, we zien wel, als hij niet start met electr starter, dan zorgen ze er maar voor

Geplaatst: zo nov 11, 2007 17:25
door RvD
Misschien afstelling carb. niet goed ? Misschien dat de vorige eigenaar met een vervangingsdemper heeft gereden en dat de motor op de huidige demper niet goed afgesteld staat. Nu ken ik de 2005 demper niet maar in het algemeen worden de restricties in de demper er meteen uit gehaald bij levering en je schreef al dat deze er nog in zit. Dat roept bij mij wel vragen op.
Als je afstelling ed goed is hoef je volgens mij geen startproblemen te verwachten in de toekomst. Ik heb er in ieder geval in al die ca 7 jr. met Yamaha nooit problemen mee gehad.

Geplaatst: wo nov 14, 2007 17:31
door Sanne
Dik tevreden met mijn WR45o, nieuw gekocht in '03 het eerste model met elektriche start. Tijdens een off-road rit is toen een keer een moer van de start motor losgeraakt maar dat was snel verholpen met wat loctite. Verder wel slecht starten met het knopje, werkt bij de mijne bijna niet meer. En een keer een tandwiel na de kickstarter tandwiel kapot geschopt bij het aantrappen.