Pagina 1 van 1
Standtijd zuiger EXC450
Geplaatst: do nov 08, 2007 22:23
door Fr@venture
Heeft iemand ervaring et de levensduur van de zuiger van een EXC 450.
Ik overweeg een tweedehands EXC 450 te kopen.
Hoe vaak moet daarvan de zuiger vervangen worden.
Is 10.000 km en 230 uur looptijd mogelijk met 1 zuiger?
Zo ja, moet ie dan nu echt vervangen worden, of....
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Groete,
Fr@venture
Geplaatst: do nov 08, 2007 22:37
door pHreaC
Hangt van de rijstijl af denk ik. Bij ons reed iemand mee die 20.000km met zijn zuiger heeft gedaan.
Maar die man rijdt dan wel heel zoetjes...
Geplaatst: do nov 08, 2007 22:37
door Max_Kool
(mooie avatar)
Ik heb op Advrider verhalen gelezen van lui die bij soortgelijke km standen tot preventieve revisie over gingen. Vind ik een hele mooie prestatie voor een endurofiets.
Het ligt denk ik heeeel sterk aan hoe de fiets gebruikt is.
Meten = weten?
Geplaatst: do nov 08, 2007 23:06
door stefaan525
bij mijn 525exc heb ik de zuiger,distrubutieketting en 2 inlaat kleppen vervangen op 10000km.de inlaatkleppen waren serieus ingesleten en van de zuiger was het beste er af.voor mij persoonlijk zijn het oersterke moterblokken
.
Geplaatst: do nov 08, 2007 23:30
door ktm_gs300
Ik doe het zo:
Na 50 uur nieuwe zuigerveren
Na 100 uur nog een keer nieuwe zuigerveren
Na 150 uur nieuwe zuiger.
Het was bij mij nodig, en dat terwijl ik nooit lang door rij met een vies filtertje, en hij is nog goed afgesteld ook..
Geplaatst: vr nov 09, 2007 16:04
door Wortel
ik heb de zuiger van mijn 525 na 250 uur preventief vervangen maar zelfs de zuigerveren waren nog binnen de specs. De teflon laag op de zijkant was nog nauwelijks afgesleten. Eigenlijk was het nog niet nodig. Het ding verbruikte ook geen druppel olie.
De inlaat kleppen zijn na 250 uur een beetje ingeslagen en eigenlijk wel aan vervanging toe.
Rij ik dan als een oud omaatje of is dat blok zo sterk??
Geplaatst: vr nov 09, 2007 20:03
door speedphreax
Ik denk dat het van geval tot geval scheelt. Ik heb de mijne gereviseerd bij 145 uur en toen was het smallend stuk en een paar baktandwielen ook. De inlaat kleppen waren ook zwaar ingeslagen maar de zuiger was nog als nieuw.
Geplaatst: za nov 10, 2007 01:03
door Fr@venture
Bedankt mannen,
Al met al klinkt dat toch alsof zo'n blokje na 200 uur wel aan een grondige inspectie toe is.
De vraag is dan natuurlijk wat je tegen komt.
Iemand ideen over de prijzen van:
- nieuwe zuigersetje
- nieuwe kleppen
- bak-tandwieltjes
Ik hoor nog niemand over de koppeling?
Thanx,
Fr@venture
Geplaatst: za nov 10, 2007 02:26
door Jo VdB
Ik meende betaald te hebben ... (adviesprijzen)
zuiger : zo'n 220 €
kleppen : inlaat 25 €/stuk , uitlaat 45 €/stuk
distributieketting : 60 €
tandwielen : zo'n 40-60 € /stuk
nokkenas : zo'n 140 € (de mijne was ingelopen)
Jo VdB
Geplaatst: za nov 10, 2007 18:04
door Fr@venture
Hmmm, al met al dus zo'n dikke 600 Euro.
Komen natuurlijk ook nog een paar pakkingen bij en olie en een dagje sleutellen. Maar al met al nog lang geen 1000 Euro.
Valt dus eigenlijk best nog wel mee...........
't is alleen zo lullig om je net (2e hands) aangeschafte motor meteen helemaal uiteen te halen
Toch 's kijken hoe ik die kosten in de tweedehands prijs moet verwerken.
Geplaatst: za nov 10, 2007 20:22
door Max_Kool
Ik heb wel een idee (maar ik vraag me af of de verkoper daar mee akoord gaat
)
Geplaatst: ma nov 12, 2007 18:26
door gassen
Fr@venture schreef:
't is alleen zo lullig om je net (2e hands) aangeschafte motor meteen helemaal uiteen te halen
Fr@ , ik was al "bang" dat de met de aanschaf van een KTM de gezelligheid voorbij zou zijn