Pagina 1 van 1

lekkage

Geplaatst: zo okt 21, 2007 20:03
door klomp
Na 2 rondes gereden te hebben op de ktm-dag (zonder problemen), wilde m'n Husaberg niet meer starten.
Nou zag iemand dat ie koelvloeistof lekte bij elke poging die ik deed. Als ik ermee ophield, stopte het druppen ook. Was daar, waar de vloeistof het blok ingaat. :?
Hij zei ook dat DAT de reden was, dat ie niet meer startte.
Kan iemand dat uitleggen?

Geplaatst: zo okt 21, 2007 20:15
door adje
Waterpomp keering lek.

Geplaatst: zo okt 21, 2007 22:09
door mark20v
zoek ff op:
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... 219b32494c

volgens mij heb ik dit daar al vaker gelezen

Gr Mark

Geplaatst: ma okt 22, 2007 16:37
door klomp
mark20v schreef:zoek ff op:
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... 219b32494c

volgens mij heb ik dit daar al vaker gelezen

Gr Mark
@ Ad. Hij gooit de vloeistof er bij het "traangaatje" (wheephole) uit. Ik dacht zelf ook aan de pakking of slang, maar die zijn goed.
En het staat inderdaad op dat forum mark, maar ik kom er niet helemaal uit waarom ie het er daar uit gooit.
Iemand daar beweert dat ie dan overdruk heeft , maar hij lekte gewoon verder toen ik thuis was en de motor dus koud.... :(

Geplaatst: ma okt 22, 2007 17:20
door mark20v
http://www.husaberg.org/index.php?name= ... weepy+hole

Hier staat beschreven waar je op moet letten als je reparaties uitvoerd bij het "weephole". Dit topic gaat over een olielekkage, alleen de plek waar deze lekkage is, is dezelfde plek als jouw waterlekkage. De betreffende pakking dicht namelijk water en olie af. Daarom kun je dit topic goed gebruiken.

Zoals ik het lees: mocht het lager losgehaald moeten worden: loctite gebruiken en voor de pakking een nieuwe bestellen. Het loopvlak waar de ring overheen gaat een beetje olie smeren zodat eea netjes terug te monteren is.

Suc6

Gr Mark

Geplaatst: ma okt 22, 2007 17:23
door adje
@Klomp , ik heb dat zelf ook eens gehad met mijn CRF en het was de waterpomp keering die lek was.
Nadat ik er een nieuwe ingezet had lekte die nog en toen heb ik het asje van de waterpomp ook vernieuwd.
Bij mij was toen het Probleem opgelost.

Geplaatst: ma okt 22, 2007 19:00
door JoeBaR
bij Husaberg gaan de o-ringen rond de cilinderbus nog wel eens lekken , zeker als er verzuimt wordt om nieuwe te monteren tijdens de revisie .

de onderdruk in het carter kan zo in het koelsysteem overdruk veroorzaken.

Geplaatst: ma okt 22, 2007 21:49
door klomp
adje schreef:@Klomp , ik heb dat zelf ook eens gehad met mijn CRF en het was de waterpomp keering die lek was.
Nadat ik er een nieuwe ingezet had lekte die nog en toen heb ik het asje van de waterpomp ook vernieuwd.
Bij mij was toen het Probleem opgelost.
sorry Ad, ik had je eerste antwoord verkeerd gelezen
Haalde ff keering en pakking door elkaar... :oops:

Geplaatst: zo nov 04, 2007 03:20
door klomp
we zijn eruit!
:wink:
Het traangaatje is eigelijk niks meer dan een opgeboorde ruimte tussen de olie en de koelvloeistof.
lekt de kering van de waterpomp, komt er water uit.
Lekt het lager aan de kant van de olie, komt er olie uit.
Het werkt dus als soort van veiligheid zodat water en olie niet bij elkaar kunnen komen.
Bij mijn motor is het gaatje ietwat scheef geboord :cry:
Die coating in de waretpomp heeft het water al die tijd tegengehouden.
Maar nu is diezelfde coating door het schoepenwieltje afgesleten en komt die fout ( een miniscuul gaatje) er dus nu pas uit!

prutsers zijn het die zweden! :twisted:

Geplaatst: zo nov 04, 2007 15:19
door mark20v
klomp schreef:we zijn eruit!
:wink:
................
Bij mijn motor is het gaatje ietwat scheef geboord :cry:
Die coating in de waretpomp heeft het water al die tijd tegengehouden.
Maar nu is diezelfde coating door het schoepenwieltje afgesleten en komt die fout ( een miniscuul gaatje) er dus nu pas uit!

prutsers zijn het die Oostenrijkers! :twisted:
:wink: