Pagina 1 van 1
afstellen carburator kx 250 '91
Geplaatst: ma okt 15, 2007 14:52
door ebertus
Hoi iedereen
Ik zit een probleempje met de afstelling van mijn carburator (tgaat om mijn kx 250 van '91). Bij 1/3 gas gaat hij net als ik vol gas zou geven, heb al geprobeerd om de naald te versteken en hem dus iets armer te zetten maar dit lijkt niet het gewenste effect te hebben. Iemand ideeën?
groeten
Ebertus
Geplaatst: ma okt 15, 2007 18:18
door gassen
Wat gaat hij? Ik mis iets.
Re: afstellen carburator kx 250 '91
Geplaatst: ma okt 15, 2007 18:26
door Rudy
ebertus schreef:Hoi iedereen
Ik zit een probleempje met de afstelling van mijn carburator (tgaat om mijn kx 250 van '91). Bij 1/3 gas gaat hij net als ik vol gas zou geven, heb al geprobeerd om de naald te versteken en hem dus iets armer te zetten maar dit lijkt niet het gewenste effect te hebben. Iemand ideeën?
groeten
Ebertus
Je verhaal mist wat.
Maar als hij nogal lang en snel stijgt in toerental terwijl je weinig gas geeft dan is het mengsel te arm. Je stelt dus de verkeerde kant op.
Maar bedenk je eerst, heeft hij eerder goed gelopen? Is het geen vervuiling...
Geplaatst: ma okt 15, 2007 19:03
door ebertus
Ik weet dat het nogal onduidelijk is maar het is echt nie makkelijk om uit te leggen, vooral omdat ikzelf het niet echt meer merk maar als er iemand anders met mijn motor rijdt krijg ik telkens de reactie dat geleidelijk aan gas geven bijna onmogelijk is. Dit is al van in het begin dat ik hem heb zo dus het ligt niet aan vuil vermoed ik. Ook ligt mijn verbruik behoorlijk hoog vind ik. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb mijn naald ook al hoger gezet, ook dit helpt niet.
Geplaatst: ma okt 15, 2007 19:28
door Rudy
Heeft hij weleens goed gelopen? (is hij het slechter gaan doen)
Als de onstekeing slecht is heb je dat ook weleens. Maar neem aan dat je een nieuewe bougie al eens geprobeerd hebt. Veder kun je controleren of de bougiedop goed vast zit/klikt.
membraan waar een stukje van afgebroken is zou ook kunnen met je omschreven klacht.
Aan de andere kant als je zelf nergens geen last van hebt zou ik me niet te druk maken. Nieuwere motoren willen wel vaker wat mooier van onderuit lopen.
Geplaatst: ma okt 15, 2007 22:17
door ebertus
Heeft iemand een idee vanwaar mijn hoog verbruik dan kan komen? Ik meen mij te herinneren dat ik qua hoofdsproeier 145 zitten heb terwijl een vriend van me met een 175 en een stuk zuiniger rondrijdt...
Geplaatst: di okt 16, 2007 08:23
door JdM
ebertus schreef:Heeft iemand een idee vanwaar mijn hoog verbruik dan kan komen? Ik meen mij te herinneren dat ik qua hoofdsproeier 145 zitten heb terwijl een vriend van me met een 175 en een stuk zuiniger rondrijdt...
Ik heb er een 178 in zitten, dus 145 lijkt me wat aan de kleine kant
en wat is "hoog gebruik"? tijdens een crosswedstrijd rijden ze in een half uur de tank leeg....... volgens mij heb je ook maar een tank van een liter of 8?
Geplaatst: wo okt 17, 2007 09:02
door ebertus
tank is een liter of 8.5 geloof ik, op een namiddagje crossen draai ik er al gauw een litertje of 15 door en ik ben dan nog verre van een topcrosser. Ik vraag mij wel af als jullie denken dat hij te arm staat, waarom is mijn bougie dan steeds zwart? Wat zou het effect zijn van een grotere hoofdsproeier op mijn verbruik? Nog een stukje meer of niet noodzakelijk? Persoonlijk heb ik er niet zoveel last van maar geleidelijk aan gas kunnen geven is soms ook wel eens handig dus ik zou toch graag een oplossing vinden.
Geplaatst: zo okt 21, 2007 18:47
door Freestyler
Probeer maar eens een naald met een dikkere diameter en/of een stationairsproeier met een kleinere boring, daarna wel uw luchtschroef juist afstellen.