Pagina 1 van 1
voor en achterlicht op batterij
Geplaatst: zo okt 07, 2007 16:32
door pHreaC
Weet er iemand een firma die voor en achterlicht (beiden led) + batterij verkoopt om een cross om te bouwen tot enduro?
Of zal het dan toch maar knutselen worden...
grtz,
pHreaC
Geplaatst: zo okt 07, 2007 17:21
door Klx300R
denk dat je gaat moeten knutselen...
goede tip die ik je kan geven als je echt goed licht wilt (gaat wel maar ongeveer 6u mee) een sigma evoX setje en een acerbis led achtelicht.
De spotjes van de evoX kan je inbouwen in een acerbis lampenkap en geven evenveel licht als een standaard licht.
Is wat knutselen om dat achterlicht ber kunnen bij aan te sluiten,maar het lukt
greetz
Geplaatst: zo okt 07, 2007 19:49
door ives
pHreaC, is de WR verkocht dan?
Geplaatst: zo okt 07, 2007 22:07
door pHreaC
WR staat te koop op kapaza:
http://www.kapaza.be/detail/6704506/
Ga me binnenkort 'wat' anders halen.
En nee, is nog niet verkocht, als ik em niet tijdig verkocht krijg geef ik em over bij Reytec. Moest je nog iemand kennen...je kent men fiets ook, is een betrouwbare machine.
KLX, heb je mss geen linkje voor die voorlampjes.
Zoek een led voorlicht, ik was al van plan zo een acerbis led achterlichtje te steken(heb ik nu ook). Een remschakelaar heb ik ook al liggen.
Batterijtje en ledvoorlamp zoek ik nog.
Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn. Ik ben geen nachtrijder, en moest het voorvallen dan zet ik wel een lamp op men kop of zo :d.
grtz,
pHreaC
Geplaatst: zo okt 07, 2007 23:00
door adje
Ik kan je aanraden om ipv een acerbis led achterlicht een ufo led achterlicht te pakken.
Deze blijft langer heel en heeft dikkere aansluit draden en een betere waterdichte kapje over het ledje.
Geplaatst: ma okt 08, 2007 23:10
door cross/ratbiker
ja kan to een baterij nemen van een accu boor??lekker compact in je filterbox en goedkoop. 9v 12v..kweet niet ik heb maar een idee keb het nog nooit geprobeerd...
Geplaatst: di okt 09, 2007 08:27
door Sjokske
Geplaatst: di okt 09, 2007 13:07
door henkzelf
pHreaC schreef:.....Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn.....
grtz,
pHreaC
Voor de volledigheid: bij een enduro is accuverlichting niet toegestaan
Op straat moeten in de EU de voor- en achterlanp van oom agent zo'n symbool hebben : cirkeltje met E4 etc er in.
Maar dat wist je vast al.
Geplaatst: di okt 09, 2007 18:02
door Wortel
henkzelf schreef:pHreaC schreef:.....Lichten zijn voor mij trouwens enkel om 'in regel' te zijn en mogen dus zwak van licht zijn.....
grtz,
pHreaC
Voor de volledigheid: bij een enduro is accuverlichting niet toegestaan
Op straat moeten in de EU de voor- en achterlanp van oom agent zo'n symbool hebben : cirkeltje met E4 etc er in.
Maar dat wist je vast al.
Dus dan moet er ook een lichtspoel in en dan moet ie ook nog gekeurd worden en op kenteken gezet. Ik denk dat het handiger en goedkoper is om gewoon een kant en klare enduro te kopen...
Geplaatst: di okt 09, 2007 18:54
door Freestyler
Heb op mijn RM 250 pas verlichting geplaatst:
Acerbis voorkapje met 2 halogeenspotjes die ik er direkt uitgeflikkerd heb en vervangen door 2 spotjes met elk 60 ledjes (heb deze besteld via de site renledlight.be ) en deze geven meer licht als ik had verwacht.
Achteraan een acerbis led verlichting. Het stoplicht heb ik via een sensor geschakeld op het achterrempedaal.
Ik heb in plaats van een accu, 10 NIMH batterijtjes in serie geplaatst en verwerkt in het voorste kapje. Is goed voor ongeveer 6 uur veel licht.
Geplaatst: di okt 09, 2007 19:07
door pHreaC
denk dat het een combinatie zal worden van de verschillende posts:
die boormachine-accu vind ik wel iets hebben, alsook het ufo-led-achterlicht met led-spotjes vanvoor.
de remschakelaar heb ik ook al liggen
thx 4 the replies, nuttige info hier!
Geplaatst: wo okt 10, 2007 16:28
door cross/ratbiker
ik ben met de enduro al vaak gekeurt met batterij verlchting en geen klachten van de heren van knmv.
ze zien graag dat je claxon op elcktricitiet werkt als dit alles netjes is weggewerkt geen probleem...