ten einde raad... husqvarna WR125 van 95
Geplaatst: zo sep 30, 2007 20:37
kameraad van mij koopt een husqvarna wr125 uit 95 ik ga mee, rij ermee en alles lijkt normaal, brommertje heeft niet al teveel gereden nog 1ste zuiger. +-8000km. Wat wel opviel was dat de oliepomp was afgekoppeld (uit voorzorg zei de verkoper)
Nu benzinetank is leeg en die vriend van me gaat tanken en doet er voldoende olie bij (castrol tts) rijdt 10km en loopt warm met als gevolg geen compressie en scart in de cilinder...
Ik doe motortje open en hij doet zen onderdelen binnen bij joramo.
cilinder komt geboord weer met nieuwe zuiger, alles goed en wel monteer alles zoals het hoort met veel olie en nieuwe pakkingen.
Hierbij controleer ik schoepenwieltje en thermostaat (raar maar waar maar dit staat op een 125cc tje...) alles is in orde,controleer sproeierbezetting en die is standaard.
Nu monteer ik alles en rij hiermee 2x 15min alles goed en wel. vriend komt hem ophalen en rijdt ermee naar aalst (hooguit 15km) legt ginder brommer stil en waneer hij terug wil vertrekken geen compressie meer, laat zich slepen en probeert onderweg ingang te trekken waardoor een sigment afbrak (cilinder weer omzeep)
Demonteer heel de boel terug en cilinder wordt terug geboord en nieuwe zuiger, terug alles gemonteerd zoals het hoort, deze keer haal ik carbu uiteen en vergroot de hoofdsproeier van 345 naar 360 en ralentisproeier van 55 naar 60 dit voor goed te kunnen roderen,liever te rijk dan te arm (bougie sloeg al wat donkerbruin dus stond al te rijk) Ook haal ik het themostaatsysteempje er vantussen en laat ik de benzine eruit en doe er verse benzine in met 4%olie...
Nu na montage doe ik het beestje draaien,start direkt op en speel ff met gas en leg deze terug stil, ruim men boeltje op en zet hem terug ingang en ga rustig rijden na 15min kom ik binnen en controleer ik koelvloeistof en dergelijke (alles ok) ga terug 15 min rustig rijden leg hem terug stil. Wil terug vertrekken : GEEN compressie meer Probleem: sigmenten lam...
het gaat om de 2e vertex zuiger die ik er nu insteek, wat zie ik over het hoofd....
iemand raad???
wat me opvalt is wel dat de cilinder maar 1lip onderaan heeft...
wat is er gecontroleer:
krukasspeling
sproeiers
thermostaat is er vantussen
oliepomp uitgeschakeld en wordt met 4%(castrol tts) gereden
schoepenwiel
Ik weet heus hoe ik moet roderen, heb steeds 2takten gehad,maar dit gaat men hoedje te boven....
greetz
Nu benzinetank is leeg en die vriend van me gaat tanken en doet er voldoende olie bij (castrol tts) rijdt 10km en loopt warm met als gevolg geen compressie en scart in de cilinder...
Ik doe motortje open en hij doet zen onderdelen binnen bij joramo.
cilinder komt geboord weer met nieuwe zuiger, alles goed en wel monteer alles zoals het hoort met veel olie en nieuwe pakkingen.
Hierbij controleer ik schoepenwieltje en thermostaat (raar maar waar maar dit staat op een 125cc tje...) alles is in orde,controleer sproeierbezetting en die is standaard.
Nu monteer ik alles en rij hiermee 2x 15min alles goed en wel. vriend komt hem ophalen en rijdt ermee naar aalst (hooguit 15km) legt ginder brommer stil en waneer hij terug wil vertrekken geen compressie meer, laat zich slepen en probeert onderweg ingang te trekken waardoor een sigment afbrak (cilinder weer omzeep)
Demonteer heel de boel terug en cilinder wordt terug geboord en nieuwe zuiger, terug alles gemonteerd zoals het hoort, deze keer haal ik carbu uiteen en vergroot de hoofdsproeier van 345 naar 360 en ralentisproeier van 55 naar 60 dit voor goed te kunnen roderen,liever te rijk dan te arm (bougie sloeg al wat donkerbruin dus stond al te rijk) Ook haal ik het themostaatsysteempje er vantussen en laat ik de benzine eruit en doe er verse benzine in met 4%olie...
Nu na montage doe ik het beestje draaien,start direkt op en speel ff met gas en leg deze terug stil, ruim men boeltje op en zet hem terug ingang en ga rustig rijden na 15min kom ik binnen en controleer ik koelvloeistof en dergelijke (alles ok) ga terug 15 min rustig rijden leg hem terug stil. Wil terug vertrekken : GEEN compressie meer Probleem: sigmenten lam...
het gaat om de 2e vertex zuiger die ik er nu insteek, wat zie ik over het hoofd....
iemand raad???
wat me opvalt is wel dat de cilinder maar 1lip onderaan heeft...
wat is er gecontroleer:
krukasspeling
sproeiers
thermostaat is er vantussen
oliepomp uitgeschakeld en wordt met 4%(castrol tts) gereden
schoepenwiel
Ik weet heus hoe ik moet roderen, heb steeds 2takten gehad,maar dit gaat men hoedje te boven....
greetz