Pagina 1 van 1
welke banden spanning rij jij?
Geplaatst: za sep 22, 2007 16:09
door klaas xr250r
Hallo allemaal
Ik rij zelf met mijn noppenbandje's op 1,0 bar ,vraag me af of dit wat aan de lage kant is, waar rijden jullie altijd mee?
Geplaatst: za sep 22, 2007 17:25
door bramhonda
Ik cross alleen en heb dan altijd de bandenspanning tussen de 0.8 en 1 bar.
Maar als je enduro's enzo rijd is dat heel anders.. maar dat weet ik zo niet....
Geplaatst: za sep 22, 2007 18:07
door wr450f'05
ik pomp ze altijd een beetje op het gevoel op. Beetje drukken met de duimen, ik kijk nooit naar het aantal bar.
Geplaatst: za sep 22, 2007 18:37
door pHreaC
0.8 voor de losse zand en gladde ondergrond
1.2 voor de hardere ondergrond met stenen en wortels
ikzelf rij altijd 1.2, liever wat minder grip en 'nooit' plat...
Geplaatst: za sep 22, 2007 19:33
door adje
Ik rij meestal voor met 1bar en achter met 0.8bar in het zand.
Op het harde en in het buitenland rij ik met bibmousse's.
Geplaatst: za sep 22, 2007 22:24
door Klx300R
jullie laten ze nog vrij hard staan... ik tussen de 0,6 en 0,7 en nog nooit een bluts in men velg gereden of een lekke band door snake bite (nagel is een ander fenomeen
)
Geplaatst: za sep 22, 2007 22:52
door gassen
zand - harde ondergrond: 0.8 -1 achter , 1 -1.2 voor
Geplaatst: za sep 22, 2007 23:11
door stimpie
ik cross alleen , 950 gram voor en achter
Geplaatst: zo sep 23, 2007 00:30
door Noppy
Zachte ondergrond:
1.0 V - 0.7 achter
Harde ondergrond:
1.5 V - 0.7 achter
Ik rijd altijd met Slime en één 19" reserve biba.
Geplaatst: zo sep 23, 2007 10:08
door Max_Kool
Jij smokkelt met die achterband. Jij doet er 0,7 in, en dan is hij net zo hard als een andere band op 1,5.
Geplaatst: zo sep 23, 2007 10:19
door Noppy
Die Teraflex II is een lammetje vergeleken bij die Dunlop D908 Rally Raid. Die heeft veel meer naar buiten gerichte spanning op de wangen staan.
De noppen van de Teraflex zijn nog vrij makkelijk in te drukken met twee handen plus lichaamsgewicht. Die van de Dunlop al helemaal niet.
Ik heb een gevecht geleverd samen met StevenD om hem om te leggen, eergisteren even getest in zand en een hillclimb en moet zeggen dat ik alvast verrast ben door het grip op asfalt. Off-road kan ik alleen nog maar zeggen dat hij functioneert. Nog niet in rul zand geweest.
Tijdens de proefrit spontane wheelies op het gas, waar de Teraflex op asfalt doorslipte. Tandwielen waren 14-48, niets extreems.
Al met al hoop ik dat deze achterband niet gaat stuiteren tijdens een rotsachtige klim. Dat is wat de Tera weer heel goed doet. Ik hoop dat als hij warm wordt dat hij meer doorbuigt zoals de Tera.
Wat ik zoek is een basketbal met te weinig lucht: als je 'm opgooit dat hij dood blijft liggen
Mocht het zo zijn dat ik last heb van dit stuiteren, dan gooi ik de Dunlop eraf en ga ik alsnog de rest van de rit rijden met de Tera!
Maar je hebt gelijk, het blijft valsspelen
Geplaatst: zo sep 23, 2007 10:34
door brommer
1,3-1,4 voor
1,2-1,3 achter
Altijd
ik ben lui.
Geplaatst: zo sep 23, 2007 17:04
door Rolando
Mousse!!
Geplaatst: ma sep 24, 2007 20:47
door V4-lover
Klx300R schreef:jullie laten ze nog vrij hard staan... ik tussen de 0,6 en 0,7 en nog nooit een bluts in men velg gereden of een lekke band door snake bite (nagel is een ander fenomeen
)
Ik al veel blutsen in voorvelg met 1 bar druk.
HOE komt DA dan Hé
Geplaatst: ma sep 24, 2007 21:27
door Rudy
Denk dat je naam het probleem is: V4 te zwaar blok
Geplaatst: ma sep 24, 2007 21:30
door V4-lover
Rudy schreef:Denk dat je naam het probleem is: V4 te zwaar blok
LOL, reed vroeger met VFR vandaar men nick, kan moeilijk steeds andere nick uit men mouw schudden als ik is verander van motor of ik had er al en stuk of 15