Ja Huskie it's me, Hein, the one and only.
Ik heb een tijdje geleden een nieuw account aangemaakt omdat ik bij mijn oude niet meer kon inloggen.
Daarom haal ik jou ook niet meer in met het aantal gedane posts
Maar jouw vraag was om redenen op te noemen waarom je geen 200 zou moeten kopen, toch?
Om de volgende reden zou
ik geen 200 kopen maar een 250:
- Onderdelen voorziening.
Het zou me niets verbazen dat ogenschijnlijk dezelfde onderdelen die
op meerdere types zouden passen op een 200 nou nét niet passen
omdat het toch een incourant model is.
Onderdelen die specifiek voor een bepaald model zijn (in dit geval jouw
200) zijn hier waarschijnlijk niet te krijgen, zeker omdat dit model hier
niet gevoerd wordt (maar wel verkrijgbaar zal zijn op verzoek maar
niet op voorraad zal staan).
- Vermogen.
Als het weer minder goed is en de modder aan de horizon verschijnt zul
je bij het rijden in Nederland en Belgie wel wat vermogen nodig hebben
om goed "rond' te komen om een beetje vaart te houden.
Ik denk dat je de 200 dan ála een 125 stevig op toeren zult moeten
houden om op snelheid te blijven.
Dat dit extra slijtage betekent lijkt me logisch.
- Verkoop.
Als je de 200 verkoopt mettertijd denk ik dat er weinig mensen
belangstelling zullen hebben voor een 200 omdat een 250 toch veel
couranter is.
Het
kan dus ten koste gaan van je inruilwaarde, behalve als je
een belangstellende zoals jijzelf treft (maar die zijn er niet veel).
Als ik voor dezelfde keuze zou staan als jij (even jouw vlieggewicht en lengte in acht nemend) zou ik voor een 250 gaan om de redenen die ik hierboven heb opgenoemd.
Qua gewicht van de motor eigenlijk geen verschil t.o.v de 200 maar wel meer vermogen als je het nodig hebt, je schroeft de gaskraan toch niet verder open dan nodig is maar een beetje extra power achter de hand als het er op aan komt is erg prettig.
Een 300 (of 360/380) is inderdaad iets teveel van het goed voor jou, dat wel.
Heb je ook nagedacht over het importeren vanuit Belgie?
Dat je BPM moet betalen zul je wel weten en hoeveel kun je ook makkelijk achterhalen.
Waar ik meer mijn vraagtekens bij plaats is het krijgen van een kenteken op een 200.
Is er een type goedkeuring voor dit model die je in Nederland ook 1:1 kunt overnemen?
Dit zou je een hoop RDW geharrewar kunnen schelen.
Als eens geinformeerd bij het RDW dat
als de 200 gekeurd moet worden hoe makkelijk / moeilijk dat in zijn werk gaat?
Hij is nieuw dus alles zal nog goed functioneren zoals geluid en verlichting maar alles van tevoren goed checken bij die gasten van het RDW kan je een hoop hoofdbrekens besparen.
Als je een 250 koopt ga je naar een dealer waar je een goeie deal kunt sluiten (eventueel met inruil van je Huskie) en heb je geen zorgen over het importeren.
Is het voordeliger om je motor nieuw vanuit Belgie te importeren dan er één te bestellen bij een NL dealer ?
Wat je ook besluit te kopen ik wens je veel wijsheid en plezier ermee en als je wilt onderhandelen op het scherpst van de snede neem dan een vrouw mee, scheelt een stuk, echt waar!
Nou het was weer een heel epistel dus veel leesplezier ermee.
Ik hud het het nog steeds bij de vertrouwde WR 360.
Ciao,
Hein.