Pagina 1 van 1
Tandwielverhouding KTM 450
Geplaatst: ma sep 10, 2007 08:20
door Kris V.
Wie kan mij wat raad geven ivm de tandwielverhouding voor de KTM 450 enduro. ( niet competitie maar het gewone vrijetijdsenduro )
Geplaatst: ma sep 10, 2007 08:35
door Max_Kool
Welke verhouding gebruik je nu, en wat bevalt je er niet aan?
Re: Tandwielverhouding KTM 450
Geplaatst: ma sep 10, 2007 09:13
door Joop
Kris V. schreef:Wie kan mij wat raad geven ivm de tandwielverhouding voor de KTM 450 enduro. ( niet competitie maar het gewone vrijetijdsenduro )
Op de cross baan en met offroad ritten hier rij ik altijd 13/50. Als ik naar Frankrijk ga rij ik 14/50.
Geplaatst: ma sep 10, 2007 10:48
door Kris V.
Max_Kool schreef:Welke verhouding gebruik je nu, en wat bevalt je er niet aan?
Het is een nieuwe moto en er ligt nu 15-45 op. Er is een tweede setje bijgeleverd ( 14-52 )
Ik had graag geweten wat de meeste 450-rijders rijden, om dan daarna is wat te testen.
Van het weekend de eerste keer mee weggeweest en een prachtige 2-daagse gereden van bijna 600 km.
Geplaatst: ma sep 10, 2007 11:42
door oossie
ik rij met 14:48 werkt voor mij goed genoeg voor al het werk wat ik er mee doe en top is dan nog steeds meer dan 130km/h
Geplaatst: ma sep 10, 2007 13:48
door Wortel
15/45 is wel erg lang ik zou voor het normale enduro werk naar 14/48 of 14/51 gaan. De top van 130/140 haal je in een enduro toch zelden. Je hebt meer aan trekkracht in lagere snelheden.
Een 13t voor (met navenand kleiner achtertandwiel) zal misschien iets harder slijten en de ketting iets meer belasten.
Geplaatst: ma sep 10, 2007 16:22
door xander
Met14-50 doet hij het op de meeste terreinen goed.
Opgepast met 13 voor, want dan slijt je je achterbrug gemakkelijk in!
Xander
Geplaatst: ma sep 10, 2007 18:54
door Orange_exc
14:50 is wat mij betreft een goede verhouding.
Ik had er eerst 14:45 opliggen maar op de crossbaan was dit te lang.
Als de ketting niet is ingekort tijdens het rijklaarmaken, kun je er waarschijnlijk 14:50 met dezelfde ketting opleggen.
tandwielverhouding
Geplaatst: ma sep 10, 2007 19:58
door Erik V
Kris V. schreef:
Het is een nieuwe moto en er ligt nu 15-45 op. Er is een tweede setje bijgeleverd ( 14-52 )
KTM levert de motor af met 15-45 om hem in te rijden. Als dat gebeurd is, wat in jouw geval met 600 km's zeker zo is, kan je het bijgeleverde setje monteren. Een vriend van me heeft net dezelfde nieuwe motor en het ding loopt 150 met 14-52. Dat lijkt me snel genoeg en in het terrein pakt hij daarmee ook goed op.
Geplaatst: di sep 11, 2007 11:08
door Wortel
xander schreef:
Opgepast met 13 voor, want dan slijt je je achterbrug gemakkelijk in!
Xander
Goed punt! een alu achterbrug is duur... en die kettinggeleider is sneller door dan je door hebt...
Geplaatst: do sep 13, 2007 18:57
door ktm620
[quote="Wortel"][quote="xander"]
Opgepast met 13 voor, want dan slijt je je achterbrug gemakkelijk in!
Een 13 tegen over een 14 is toch kleiner? hoe kan de 13 dan de achter brug gaan raken
gr robert
Geplaatst: do sep 13, 2007 19:38
door Orange_exc
Het tandwiel raakt de achterbrug niet. Aan de voorzijde loopt de ketting dichter over de achterbrug waardoor de geleider harder slijt. En als deze doorgesleten is.....
Geplaatst: do sep 13, 2007 21:50
door Kris V.
OK, bedankt !! Ik ben weeral wat wijzer geworden
en ik ga wat testen. Ik heb er nu 15-52 opliggen waar ik de terreinaktiviteit zondag in Westdorpe ga rijden. Daarna zie ik wel.........
Geplaatst: za sep 15, 2007 11:40
door Sanne
Voor de buitenland ritjes zoals Marokko, Ad Ketelaars roadbook ritten gebruik ik 15-49 dan is de top ruim 130, lekker rijden ook als er stukken over de weg moeten. Met off-road en enduro's zet ik er voor een 14 tands op, voor m'n gevoel is dat een groot verschil. En om te crossen gebruik ik 13-51 en dat is lekker bij de bulten en de wallen, alles met gemak in z'n 3 en een beetje op de koppeling.