Pagina 1 van 1

YZ426F-Enduro

Geplaatst: vr mar 14, 2003 11:10
door Wopke
Hier even mijn ervaring met mijn YAMAHA YZ426F, omgebouwd met officieel kenteken bij Jos van Vugt.

Prima rijdende motor, sterk, makkelijk lopend.
1 bekend probleem, als je motor slechts heel even gelopen heeft, of langere tijd heeft stil gestaan, is de kans groot dat hij niet aantrapt... Bougie is vet en forget it...! Remedie, even bougie vv of opschonen en klaar is klara. (Moet wel je buddysit en tank eraf, is ca. 10 minuten werk
Verder loopt dat ding altijd...
Heb zoals al eerder ergens vermeld wel wat onverwacht onderhoud gehad... hij wipte steeds vaker uit de 5e versnelling, nieuwe tandwielen in blok, paar maanden later weer hetzelfde, toen wee rnieuwe tandwielen en de 1e schakelvork vervangen, sindsdien is probleem verholpen, komt volgens Motorcross AAD uit Bleiswijk vaker voor en met name bij de omgebouwde crossers, deze hebben blijkbaar met deze tandwiel-setting meer te lijden dan op de crossbaan.
Mijn big-end was er een maand gelden uit gelopen, weer een new originele Zuiger en Drijfstang set erin, loopt weer prima.
Nadeel van elke motor met een prolink: af en toe moet je die lageres vervangen (2 setjes, 1 voor swingarm en 1 voor prolink, kostte ook weer 224 Euro.!)
Al twee keer de voorvorkkeeringen vv.

Wopke

Geplaatst: vr mar 14, 2003 11:23
door Sandman79
tja ... die rotte voorvorkkeeringen he... :s Je kan doen wat je wilt, die slijten op de raarste momenten... heb es een set gehad die een jaar meeging, heb er ook die 2 trainingen meegingen...

Geplaatst: ma apr 14, 2003 21:37
door actualludo
ivm die vorkeerringen ik gebruik de kousen van acerbis die trek je gewoon over de vork deze laat wel water door maar geen zand ik rij er twee jaar mee en nog nooit een bourage moeten steken

Geplaatst: ma apr 14, 2003 21:47
door Rudy
Prolink af en toe loshalen en doorsmeren wil wel helpen (rudy die nog steeds met org rijd).

Geplaatst: do jul 17, 2003 12:18
door Wopke
JA Rudy, mee eens, maar...
Als je alle NL enduro's rijdt, dan kom je vrijwel elke week blubber en en een hoop water en ondergelopen maislvelden tgen.
En ik wil niet elke week die Prolink uit elkaar halen want de mens is van nature lui...

Actualudo, laat me weten hoe je WR450 bevalt,. ik wil in 2004 ook nieuw gaan rijden en twijfel nogal...
Het wordt of Yamaha WR450F, een KTM 525EXC of een KTM 300 EXC 2-takt.
In een Enduro magazine in duitsland kwam de WR450 er niet geweldig uit qua rijden en vering, daar werden de GASGAS450 en de KTM450 weer opgehemeld.
Echter al die KTM 450's en ook sommige 525's lopen allemaal te barsten.
Erg slechte beurt van KTM, ik hoor alleen maar slechts over de KTM450.

Nog adviezen...?


Groeten,

Wopke

Geplaatst: vr jul 18, 2003 09:25
door Ktm400
Wat is er zoal allemaal slecht aan de nieuwe Ktm 450?
Momenteel een 400 en nog nooit abnormale pannes of kosten gehad.
sjikkentip@skynet.be

Geplaatst: vr jul 18, 2003 10:55
door Wopke
:!:
De 450 is wezenlijk anders dan de oude "400".
Ik ken meerdere crossers met een SX450 die allemaal dikke problemen hebben.
Problemen o.a.:
- Versnellingsbak kapotgelopen.
- Vastlopers
- na reparatie van vastloper niet meer lekker lopend te krijgen.
- Koppelingshuizen kapot
- Koppelingsplaten binnen de kortste keren vervangen

Een van die crossers is weer terug gegaan naar een 2-takt 250 KTM.

Geplaatst: vr jul 18, 2003 11:18
door Jo VdB
Het grote woord is eruit, nl. crossers op een 450 SX

Het blok van een SX is niet te vergelijken met dat van een EXC !!
Compleet anders van opzet, en ook lichtere (lees : sneller kapot kunnen gaande...) stukken.

KTM is op de hoogte van deze problemen. Zouden bij de crossers intussen moeten opgelost zijn.

Jo VdB

P.S. Een KTM is natuurlijk ook niet DE machine. Alles kan beter, en alles kan kapot gaan. Ik ben wel tevreden met mijn 520.