YZ426F-Enduro
Geplaatst: vr mar 14, 2003 11:10
Hier even mijn ervaring met mijn YAMAHA YZ426F, omgebouwd met officieel kenteken bij Jos van Vugt.
Prima rijdende motor, sterk, makkelijk lopend.
1 bekend probleem, als je motor slechts heel even gelopen heeft, of langere tijd heeft stil gestaan, is de kans groot dat hij niet aantrapt... Bougie is vet en forget it...! Remedie, even bougie vv of opschonen en klaar is klara. (Moet wel je buddysit en tank eraf, is ca. 10 minuten werk
Verder loopt dat ding altijd...
Heb zoals al eerder ergens vermeld wel wat onverwacht onderhoud gehad... hij wipte steeds vaker uit de 5e versnelling, nieuwe tandwielen in blok, paar maanden later weer hetzelfde, toen wee rnieuwe tandwielen en de 1e schakelvork vervangen, sindsdien is probleem verholpen, komt volgens Motorcross AAD uit Bleiswijk vaker voor en met name bij de omgebouwde crossers, deze hebben blijkbaar met deze tandwiel-setting meer te lijden dan op de crossbaan.
Mijn big-end was er een maand gelden uit gelopen, weer een new originele Zuiger en Drijfstang set erin, loopt weer prima.
Nadeel van elke motor met een prolink: af en toe moet je die lageres vervangen (2 setjes, 1 voor swingarm en 1 voor prolink, kostte ook weer 224 Euro.!)
Al twee keer de voorvorkkeeringen vv.
Wopke
Prima rijdende motor, sterk, makkelijk lopend.
1 bekend probleem, als je motor slechts heel even gelopen heeft, of langere tijd heeft stil gestaan, is de kans groot dat hij niet aantrapt... Bougie is vet en forget it...! Remedie, even bougie vv of opschonen en klaar is klara. (Moet wel je buddysit en tank eraf, is ca. 10 minuten werk
Verder loopt dat ding altijd...
Heb zoals al eerder ergens vermeld wel wat onverwacht onderhoud gehad... hij wipte steeds vaker uit de 5e versnelling, nieuwe tandwielen in blok, paar maanden later weer hetzelfde, toen wee rnieuwe tandwielen en de 1e schakelvork vervangen, sindsdien is probleem verholpen, komt volgens Motorcross AAD uit Bleiswijk vaker voor en met name bij de omgebouwde crossers, deze hebben blijkbaar met deze tandwiel-setting meer te lijden dan op de crossbaan.
Mijn big-end was er een maand gelden uit gelopen, weer een new originele Zuiger en Drijfstang set erin, loopt weer prima.
Nadeel van elke motor met een prolink: af en toe moet je die lageres vervangen (2 setjes, 1 voor swingarm en 1 voor prolink, kostte ook weer 224 Euro.!)
Al twee keer de voorvorkkeeringen vv.
Wopke