Pagina 1 van 1

decompressieklep

Geplaatst: vr aug 31, 2007 10:14
door Rob Motard
Hallo allemaal,

Ik heb de decompressieklep van mijn Kawasaki KLX 300 stuk gehad, geheel van de nokkenas afgebroken.

Alles gemonteerd zonder klep en start ook, enkel moet je nu door de compressie heen stampen.

Ik ben tevreden zo als het is maar vroeg me nu af hoe zo een klep werkt.
Die van mij was erg vervrongen en kon niet meer zien hoe het eigenlijk werkte.

Wie kan mij hier een beetje uitleg in geven?

Geplaatst: vr aug 31, 2007 11:18
door zappa.suzuki
net gedaan bij warme start onderwerp..

Geplaatst: vr aug 31, 2007 11:27
door Rob Motard
Ik ga even hier antwoorden om bij het juiste onderwerp te blijven.

Ik ben al een stuk slimmer geworden bedankt daar voor, maar die klep was bij mij een dun plaatje met een veer wat op de nokenas vast zat.
ik vermoed dat als de motor erg traag draait het ergens een klep bediend en als hij snel draai( de motor zelf draait zonder kickstart) hij door de middelpuntvliegende kracht de decompressieklep uitschakkeld

Maar hoe gebeurd dit allemaal nu juist, is mss moeilijk om er met tekst op te antwoorden maar vroeg me het gewoon af


Alle uitleg in welkom

Geplaatst: vr aug 31, 2007 11:38
door zappa.suzuki
is anders dan bij mij.. hoop dat iemand met dezelfde fiets het je kan vertellen..

Geplaatst: vr aug 31, 2007 13:52
door Klx300R
is geen decompressieklep zoals jij het zegt.
De klep die bediend word is een gewone uitlaatklep, bij minder als 500T/min gaat het armpje naar buiten en duwt die klep open zodat jij hem uit compressie kan duwen. kan geen kwaad dat deze stuk is. enkel lastiger starten.
apropos, heb mooie zadelovertrek liggen voor een klx300 (nieuw)
greetz