Pagina 1 van 1

Welk timingsteken Yamaka Yz 400 ???

Geplaatst: zo aug 12, 2007 15:41
door Kokkie
Hoi,

Ik heb een Yamaha WR 400, en ik wil de timing goed gaan zetten/nakijken, nu zeg de een je moet het "I" teken aanhouden, en andere zeggen je moet de "H" teken hebben.

Nu wil ik ook gelijk een Yz timing zetten door de uitlaatnokkenas één tand te verzetten met de klok mee klopt dat, of is dat juist een WR setting?

Welke setting heeft de foto ?

Geplaatst: zo aug 12, 2007 15:45
door Kokkie
Yamaka is Yamaha :oops: ff te snel getypt

Geplaatst: zo aug 12, 2007 16:55
door mx jake
zo als ze nu staan, op de bovenste foto, is het yz timing

de merk tekens op de nokassen even vergelijken met die van het vliegwiel voordat je begint, en je weet welke je moet gebruiken

Geplaatst: zo aug 12, 2007 17:13
door Kokkie
mx jake schreef:zo als ze nu staan, op de bovenste foto, is het yz timing

de merk tekens op de nokassen even vergelijken met die van het vliegwiel voordat je begint, en je weet welke je moet gebruiken
Ik zit dus met het probleem dat ik alles los heb gemaakt en goed gekeken heb naar de stand van de nokkenassen.( mijn twijfel ontstond omdat een motorzaakmonteur zei dat de timing van de foto de WR stand was)

De stand van het vliegwiel was een beetje vaag, het hing tussen de H en I in vandaar de vraag welk teken ik moet aanhouden.

Enne nog en vraagje, als de kleppen opnieuw gesteld zijn, moet je dan ook opnieuw je ontsteking afstellen :?:

Geplaatst: zo aug 12, 2007 21:07
door mx jake
je bougie er even uit, en een schroevendraaier in het gat van de bougie
dan kan je het B.D.P zoeken

Geplaatst: zo aug 12, 2007 21:53
door pHreaC
bij mijn WR450 is het de derde streep: de I dus en de nokkenassen liggen anders dan bij jou(standaard), namelijk met de twee 'puntjes' horizontaal

grtz,

pHreaC

Geplaatst: zo aug 12, 2007 22:15
door Kokkie
pHreaC schreef:bij mijn WR450 is het de derde streep: de I dus en de nokkenassen liggen anders dan bij jou(standaard), namelijk met de twee 'puntjes' horizontaal

grtz,

pHreaC
Dat vertelde de dealer ook het derde streepje, maar ik twijfel omdat je tussen de H en de I merkt dat de zuiger in de B.D.P ligt te `schommelen`

Het verschil tussen die 2 tekens is volgens mij geen tand verschil op je nokkenassen

Geplaatst: zo aug 12, 2007 22:35
door Jo VdB
mx jake schreef:een schroevendraaier in het gat van de bougie
Foei foei ! Neem dan tenminste een breed plastic ty-rip bandje, dat krast tenminste niet in je zuiger ....

Jo VdB

Geplaatst: zo aug 12, 2007 22:55
door Kokkie
Jo VdB schreef:
mx jake schreef:een schroevendraaier in het gat van de bougie
Foei foei ! Neem dan tenminste een breed plastic ty-rip bandje, dat krast tenminste niet in je zuiger ....

Jo VdB
Hé Jo VdB weet jij de antwoorden niet op mijn vragen, jij heb mij al meerdere keren geholpen met jou ervaring.

Gtz Kokkie

Geplaatst: ma aug 13, 2007 17:42
door mx jake
je hoeft hem er ook nie met geweld in te rammen

je moet wel behoorlijk lomp doen, wil er en kras op je zuiger komen

Geplaatst: ma aug 13, 2007 20:11
door Klx300R
de punten op je nokkenas moeten gelijk komen met je I tekentje, wat bij sommige modellen een T is.. I van Ignition of T van Timing

Geplaatst: di aug 14, 2007 22:33
door Kokkie
Klx300R schreef:de punten op je nokkenas moeten gelijk komen met je I tekentje, wat bij sommige modellen een T is.. I van Ignition of T van Timing
Oké hier heb ik wat aan :D uit jou antwoord blijkt dat ik het toch goed gedaan heb.

Thanks