Pagina 1 van 1
Info over de nieuwe KTM 450 EXC 2008
Geplaatst: zo jul 29, 2007 22:23
door Noppy
De wijzigingen aan het chassis betreffen ondermeer, nieuwe frame buizen, een nieuwe achterbrug, lichtere wielen, nieuwe zijkappen en een herzien koelsysteem.
De motor is lichter geworden met een enkelvoudig bovenliggende nokkenas. Kick en e-start (maar dat had de vorige toch ook al??)
bRON: Motorcyclenews.com
Geplaatst: ma jul 30, 2007 00:01
door JoeBaR
dat plastiekwerk is nog wel ff wennen hoor...
maar dat zei ik 7 jaar terug ook toen ik een 520exc kocht met zo n *doorzichtige tank*

Geplaatst: ma jul 30, 2007 09:10
door Joop
JoeBaR schreef:dat plastiekwerk is nog wel ff wennen hoor...
maar dat zei ik 7 jaar terug ook toen ik een 520exc kocht met zo n *doorzichtige tank*

Ik vind ze er juist heel erg mooi uit zien

Geplaatst: ma jul 30, 2007 09:20
door Wortel
Alleen kan je hem niet uit de blub of uit een gat trekken want dan brand je je vingers aan de uitlaat. (als je je vingers er al tussen krijgt)...
Ik heb gezocht bij de dealer maar er zit nergens een handvat aan de achterkant.
Het plastic is idd wennen..
Verder een hele mooie fiets.. nu nog een volle portemonnee regelen..
Geplaatst: ma jul 30, 2007 11:20
door Rolando
Joop schreef:JoeBaR schreef:dat plastiekwerk is nog wel ff wennen hoor...
maar dat zei ik 7 jaar terug ook toen ik een 520exc kocht met zo n *doorzichtige tank*

Ik vind ze er juist heel erg mooi uit zien

Ik vind hem ook erg mooi!
Weet je toevallig ook de prijsstelling al? Zal zo ron de 10.000 liggen?
Geplaatst: ma jul 30, 2007 11:57
door Kees
125 EXC € 7420,--
200 EXC € 7760,--
250 EXC € 8220,--
300 EXC € 8870,--
250 EXC-F € 9320,--
450 EXC-F € 9650,--
530 EXC-F € 9950,--
Geplaatst: do aug 02, 2007 13:41
door brummbar
Je zou `r bijna verliefd op worden ja.

Laatst vertelde mij een exc 450 bezitter,dat zo`n 450 pittiger en feller is dan een 525.
Klopt dit wel?
ps; Ik ben nieuw hier,dus mocht deze vraag `gepaseerd` overkomen...
Geplaatst: do aug 02, 2007 15:25
door xander
brummbar schreef:Je zou `r bijna verliefd op worden ja.

Laatst vertelde mij een exc 450 bezitter,dat zo`n 450 pittiger en feller is dan een 525.
Klopt dit wel?
ps; Ik ben nieuw hier,dus mocht deze vraag `gepaseerd` overkomen...
Ja, dat klopt,
had een 450 Mj 2006, en heb hem vervangen door een 525 2007 Factory,
die een pak soepeler is, en wat is dan het leukste?
De nieuwe 525 is bruikbare power!
Maar het is zeker niet aan iedereen gegeven om hieruit het maximum te halen, zeker aan mij niet.
Xander
Geplaatst: do aug 02, 2007 17:31
door Bosje
valt me trouwens op, deze (en de mijne ook) hebben geen link. gebruikt ktm nooit een link bij de achterbrug?
Geplaatst: do aug 02, 2007 19:15
door JoeBaR
dat is het PDS (PROGRESSIVE DAMPING SUSPENSION)systeem dat is al sinds 97 bij de tweetakt crossers , en sinds 99 bij alle exc en sx 4takt modellen , de LC types hebben wel een linksysteem.
Geplaatst: vr aug 03, 2007 08:28
door Bosje
JoeBaR schreef:dat is het PDS (PROGRESSIVE DAMPING SUSPENSION)systeem dat is al sinds 97 bij de tweetakt crossers , en sinds 99 bij alle exc en sx 4takt modellen , de LC types hebben wel een linksysteem.
oke, ik dacht juist dat een link beter was. dacht gister: goh, kzal mn linklagers eens in het vet zetten. ik was erg snel klaar

Geplaatst: vr aug 03, 2007 09:06
door oossie
Bosje schreef:
oke, ik dacht juist dat een link beter was. dacht gister: goh, kzal mn linklagers eens in het vet zetten. ik was erg snel klaar

De PDS lagers niet invetten. Dit zijn Teflon lagers.
Doe je het wel heb je na verloop van tijd geen teflon laag op de lager zitten en piept dat het een lust is.
Geplaatst: vr aug 03, 2007 09:55
door Bosje
oossie schreef:Bosje schreef:
oke, ik dacht juist dat een link beter was. dacht gister: goh, kzal mn linklagers eens in het vet zetten. ik was erg snel klaar

De PDS lagers niet invetten. Dit zijn Teflon lagers.
Doe je het wel heb je na verloop van tijd geen teflon laag op de lager zitten en piept dat het een lust is.
dus zegmaar waar op de punten van de veer niet invetten

Geplaatst: vr aug 03, 2007 12:39
door kevin T
Wortel schreef:Alleen kan je hem niet uit de blub of uit een gat trekken want dan brand je je vingers aan de uitlaat. (als je je vingers er al tussen krijgt)...
Ik heb gezocht bij de dealer maar er zit nergens een handvat aan de achterkant.
Dit probleem bedoel je

Geplaatst: vr aug 03, 2007 14:26
door brummbar
xander schreef:
Ja, dat klopt,
had een 450 Mj 2006, en heb hem vervangen door een 525 2007 Factory,
die een pak soepeler is, en wat is dan het leukste?
De nieuwe 525 is bruikbare power!
Maar het is zeker niet aan iedereen gegeven om hieruit het maximum te halen, zeker aan mij niet.
Xander
...Of aan mij

...heb op dit moment ook een mxc 525,maar je moet m idd. constant in de gate houden...vandaar ik me afvroeg wat zo`n 450 doet.
Geplaatst: vr aug 03, 2007 14:48
door Rolando
Zojuist de nieuwe 530 "live" gezien. Zit er erg mooi uit.
Wel even wennen aan de knipperlichtjes en de lange nummerplaathouder. Ik denk dat die als eerste verwijderd worden.